Garage plats

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Nu är det så att jag har hittat ett garage vid Väla på 3 våningar, men man kan bara ha hojar på en våning (ganska svårt att få upp hojarna i en liten spirral trappa) garaget är mellan 50-60 kvm per våning, och de andra två våningarna har vars ett hål där man kan hissa upp lite saker i och använda som förvaring eller fika rum om man vill. Garaget är också inhägnat så det är står skyddat från allmänheten. Hyran är på 1500 kr i månaden och då ingår också elen (man får mecka där hur mycket man än vill) :tummenupp
Jag är inte riktigt säker på hur många som skulle få plats, men 3-4 stycken skulle väl få plats, eller vad säger ni?
Tillgång till det omdelbart om vi vill :rofl
Vad säger ni, är det någon som vill dela detta med mig, 1-3 stycken är välkomna.

1. Speedy_jonas
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
Jag är mycket intresserad. Behöver någonstans att meka lite. Vill naturligtvis kolla lokalen och även träffa dig. Jag antar att du vill veta vem du tar med dig.

1. Speedy_jonas
2. Glenning
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
50-60 kvm per våning & bara 4 hojjar?
Min gamla lägenhet var på 36kvm & jag hade säkerligen fått in säkert 10st om inte fler..
Såg en annons idag i Landskrona om garage till mc under vintern..
Där fick man en plats på 3x1,5m

Men ska det meckas så får man dock ha lite större plats :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jonas. Garaget ligger i Ödåkra om det är det du menar och man får plats med 8 hojar lätt på nedervåningen om inte alla bilar e där inne.

E nån hoj ivägen så e d ju bara till o flytta den.

Om vi fick plats med 3 bilar på nedervåningen så får ni nog plats med säkert 15 hojar egentligen. Bara jobbigt o flytta runt dem om man vill nå sin egen.

Jag har egen plats, annars tack ;)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nu har jag inte sett det, men mer än 10 kvm per hoj behöver man absolut inte. Särskilt inte om fikarummet är där uppe. :)

Om mer än en ska meka så känns det som om 5-6 till 50-60 kvm är bra.

Jag ska fundera lite på det. :)
 

Mange_H

RoH
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR954 -03
Mavve skrev:
Öööhhh :va Ödåkra.
Det blir väl Väla östra?

Väla norra är Väla köpcentrum och däromkring. Väla Södra är där man tränar på att "hantera sin MC". Mittemellan ligger Väla by. Där bor de som kommer och jagar iväg :fatta! blivande stuntkungar.
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Oki ni har nog rätt, man kan få in 6-8 st mer blir nog för mycket men man kan ju kolla. Men som jag sa innan så kan man bara ha hojarna på den nedre vånningen. Ni som är intresserade skulle ni vilja träffa mig i kväll eller i morgon kväll, så kan vi åka och titta på garaget tillsammans plus att vi får se vad det är för människor man ska dela plats med. Jag hade planerat att få dit en kabin i verkstaden så man har värme varje gång man ska vara där och mecka så den tar ju en halv hoj plats. Men som jag sa innan vi åker och tittar först sen får vi se hur många det är som får plats.
Vad säger, ska vi träffas i kväll eller i morgon kväll?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fanns det egentligen eluttag?

In med ett element i så fall.
Man måste ha el....
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Glenning skrev:
Jag är mycket intresserad. Behöver någonstans att meka lite. Vill naturligtvis kolla lokalen och även träffa dig. Jag antar att du vill veta vem du tar med dig.

1. Speedy_jonas
2. Glenning
3. Otee

Men jag är intresserad av se lokalen innan. Garage har jag redan men meckplats saknar jag väldigt mycket.
Imorgon kväll skulle väl man kunna ta sig upp på något sätt. Obs!!!! Efter klockan 6 gärna.
Glenning skall du köra upp?? Kan jag tigga lift upp isf? Har ju inte fått fixat mina packboxar än.
Telenummer kommer snart i pm till er.
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Ja det finns el uttag. Men det är dyrare att köpa element plus att kabin varmer snabbare upp garaget snabbare. Jag har till 90% ordnat en kille som ska bygga en kabin till oss det enda han tar betalt för är matrialet kankse en hundring till fikat. Vi kan väl säga i morgon (Torsdag) kl: 20.00 på OKQ8 macken på väla. Kan alla ta sig ditt då?
 
Last edited:
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
Otee skrev:
Men jag är intresserad av se lokalen innan. Garage har jag redan men meckplats saknar jag väldigt mycket.
Imorgon kväll skulle väl man kunna ta sig upp på något sätt. Obs!!!! Efter klockan 6 gärna.
Glenning skall du köra upp?? Kan jag tigga lift upp isf? Har ju inte fått fixat mina packboxar än.
Telenummer kommer snart i pm till er.

Otee: Jag plockar upp dig 19:50 vid garaget.

SJ: Vi syns på OKQ8 Väla 20:00 :tummenupp
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Jag kör en liten röd Ford eskrot som jag kommer stå hänga vid och se allmänt idiot förklarad ut :kocko
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Grabbar, grabbar var tog ni vägen någonstans :va

1. Kawa
2. Ior (Glenn)
3. borggren
4. Henke ( om jag inte köper hus )
5. matte69
6. PutteLiten
7. Kustj
8. Speedy_jonas
9. Otee (pengar???? Jag badar i tusenlappar hahaha)
10. Braisan
11. Mange_H (har nog hojen hemma större delen av säsongen, men jag är troligen med, mekplats och vinterförvaring behövs)


Jag och Glenn kommer med största sannolik att dela på en meckplats, eftersom vi har garage i stan.

edit: jag och glenn kommer med öhhhhhhh, någonting tror jag.
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Det spelar väl inte så mycket om ni delar plats eller inte om det nu är bara vi tre som delar. Konstigt att de andra inte har hört av sig än :va
 

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
speedy_jonas skrev:
Det spelar väl inte så mycket om ni delar plats eller inte om det nu är bara vi tre som delar. Konstigt att de andra inte har hört av sig än :va
Saken är den att jag inte kan tänka mig att betala 750 kronor i månaden för en meckplats när jag redan har garage plats.
200-300 är smärtgränsen för mig. Därför tänkte jag om jag & Glenn gick ihop om en plats får vi ju in fler personer.
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Nä jag förstår vad du menar men var tod de andra vägen? Försvann de som en mås skit i dimman.
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
speedy_jonas skrev:
Det spelar väl inte så mycket om ni delar plats eller inte om det nu är bara vi tre som delar. Konstigt att de andra inte har hört av sig än :va

Jag har en polare till som är intresserad. Kunde inte hänga på imorgon. Jag frågade hur mycket han kunde lägga och fick till svar att han kunde tänka sig mer om det liknade en ungdomsgård dvs. ställe att softa på, fikarum mm. Jag kan tänka mig att lägga mer än Otee till en början så att vi kommer igång.

Ni andra som var intresserade........... Kom igen nu. Nu har SJ engagerat sig för oss alla.

Sj vi tar ett snack imorgon så kommer vi väl på någon lösning.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top