Garage plats

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Har inte sett nåt men har några funderingar.

För den som mekar ofta och vill ha nåt ställe till det, så är det ok för några hundralappar i månaden, då har man sin plats för sig själv....

För mig som meckar i genomsnitt en heldag i månaden (beroende när på året) så skulle jag inte vilja betala 300-500 för plats som jag bara använder "sällan".

På det stället ni hittade fanns det plats för 4 mekande samtidigt? isf tycker jag att mek platserna ska va rörliga, man bokar en tid så att man kan vara ostörd för kanske 1-3 dagar...alla behöver ju inte va där samtidigt...

Förslag, ta detta stället eller hitta nåt större...fixa sen så många som möjligt som delar på hela kåken...är man en 10-15 pers, ja, då kan man kanske betala en hundring i månaden..och kan sen mecka när det passas eller får.

"Jag tror" att det är flera som mekar sällan som gärna slänger en hundring i månaden för att kunna fixa till nåt nån gång i månaden. Än andra som spenderar mycket tid i garaget och mekar hela dagarna...

Sen det med förvaring, samma sak, då får man betala mera...Hur ser ni på det?
Vill ni ha en förvaringplats samt mekplats för hojen, eller ett ställe där man kan köra till nån gång när man behöver meka? Samt köra till för att fika, träffa andra, umgås.

Synpunkter?
 
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Köpt
speedy_jonas skrev:
Nu har vi varit och tittat på det, om det är någon som fortfarande vill ha det så säg till för jag hänger på då. Man såg ju att det var något som ni inte väntade er. Men vad kan man begära för 1500 kr i månaden?

Tyvärr har du rätt. Jag tyckte det såg alldeles för skabbigt ut för min smak. Det är klart att för det priset kan man nog inte förvänta sig mer.

Mitt mål med ett garage är att ha någonstans att meka på samt ett ställe att bara hänga och ljuga lite. Det sista är nog det viktigaste för mig. Visst kan man fixa till 2:a våningen så det kan bli lite mysigt, men jag känner att det är inte sådant jag vill lägga min tid på.

SJ: Skönt att någon har börjat ta tag i det hela. :tummenupp
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Oki då letar vi vidare men jag behöver ett garage fort som fan, för när jag får hem min hoj från verkstaden så har jag så gott som ingen stanns att stå.
Ni såg hur många det är som är intresserade, jag vet att två inte kunde komma och det är ok men jag menar, det kommer bli mycket dyrare om ni ska ha ett finnare garage och vi är inte tillräckligt många för att ta tag i ett finare garage.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
speedy_jonas skrev:
Oki då letar vi vidare men jag behöver ett garage fort som fan, för när jag får hem min hoj från verkstaden så har jag så gott som ingen stanns att stå.
Ni såg hur många det är som är intresserade, jag vet att två inte kunde komma och det är ok men jag menar, det kommer bli mycket dyrare om ni ska ha ett finnare garage och vi är inte tillräckligt många för att ta tag i ett finare garage.

Din hoj kan stå i mitt garage så länge... du vet att där bara e massa kåpor.
Så se nu till o få hem dynokitet och få ihop skiten. Sen tar jag nog oxå ut min bamsing i augusti så jag kan förnedra dig överallt :)

Ses :hej
 

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
Mavve skrev:
Sen tar jag nog oxå ut min bamsing i augusti så jag kan förnedra dig överallt :)

Det ska bli kul & se ifall denna hoj verkligen existerar :rofl

Men varför i Augusti ? :va
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Tro mig den hojen existerar (har själv sett den) :tummenupp .
Mavve tack men det är lungt jag har nu ett eget meckgarage.
Så nu kan ni räkna bort mig när det gäller garage för jag tog det garaget vi var och tittade på, snacka om att ha plats för hojen :blah

Skulle det vara någon som nu vill dela det så säg till, jag har ju lite plats över :rofl
 
Last edited:

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Oki, jag har en jävla massa plats över än så länge. :D
 

R-Jonas

Medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
R1 -99 / R1 -12 / R1 -04 (Banhoj) / R6 -03 (Banhoj) / WR450F (Supermotard).
Jag vet ett jävligt stort garage till er nu som skulle dela garage. Mitt i mot postterminalen ligger ju extreme carstyling, och de som äger det är städkraft och de ligger sidan om (man kan inte missa det). om man står och tittar på dessa två företag så vrider ni era huvud mer till vänster så ser ni att där finns en lite backe som går neråt, där nere finns ett jävligt stort garage som min nog skulle tycka om. Det är garanterar mycket större än mitt. Men jag vet inte om det är ledigt, men det är bara att gå in och prata med dom på städkraft för är det inte ledigt så vill de garanterat hyra ut det.
Så det är bara för nån att ta sig ner ditt och prata med dom.
Lycka till.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top