Garageförsäkring bortaget hos Trygghansa

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Som vissa redan kanske redan upptäckt som nytecknat försäkring hos Trygghansa.. Nu kan man inte längre ta ut en garageförsäkring.. Endast helårspremie samma belopp per månad, årspremien delat på 12:mad: Förut så tog dom ju en årsdiffad premie dyrt på sommaren billigt på vinter,o ställde du av hojen nästan gratis jag betalade 40kr i månaden när den var avställd. Efter rundringning bland bolagen så verkar alla va anti mot garageförsäkring alla vill ha minst 200/350 per månad när den står vinterparkerad lika mycket som jag får betala för en halvförsäkring för ace på trygghansa..Dom är fortfarande billigast för mej men fördjävigt o bara plocka bort garage alternativet på alla moment på hoj. Känns som strypsnaran närmar sej:näsblod :mad:

Edit. Den här regeln började tydligen gälla den 15 april..

Jag fick också veta detta...till mig sa försäkringssäljaren att jag kunde tacka alla som ställt av hojjen flera ggr per vecka.:huvet

fick samma svar själv idag ,klarade mig i år eftersom försäkringen gäller 1:a april till 31:a mars 09 så klarar jag ställa av i år men nästa år är det kört.
blir nog en superenduro eller 690 smc istället för gixxern nästa år för o slippa bolagens svinpriser på sporthojar

Jag fick också veta detta...till mig sa försäkringssäljaren att jag kunde tacka alla som ställt av hojjen flera ggr per vecka.:huvet

Verkar va ett standard svar för det sa hon till mej med:mad: Tack sa jag som vart trogen kund i alla år på både bil o mc o ställer av på hösten o på våren:mad:

Har Folksam Bas fullt avställbar och med garageförsäkring för 101:-/Mån och jag frågade hur många gånger man kan ställa av, precis hur många gånger du vill, fast varannan dag svarade dom. MEN from i Mars i år så tar Vägverket ut en avgift på 50:- för varje gång man gör det... :va

De verkar inte ha nån mc-försäkring, dock har de kattförsäkring! Kanske viktigare att försäkra katten då...

:rolleyes:

//Dio

Sluta gnäll! Min garagefärsäkring kostar 850 kronor i månaden, hos IF har jag sedan flera år fått betala 250 i månaden. Hur mycket perngar lägger du på krogen varje månad?

Men är dom helt slut i huvudet??

Varför skulle man INTE få ställa av när och hur man vill? Märkte också att det tillkommit en avgift på 50:- per gång som man ställer på ett fordon. Jävla översittar fasoner.

Först kom skattepåslaget på trafikförsäkringen, sen detta... nån mer än jag som misstänker att alla borgare i regeringen sitter och jublar över alla extra skattepengar dom får stoppa i sin egna ficka...

Själv har jag aldrig nyttjat möjligheten att ställa av/på flera ggr under året.

Jag har varit en bra kund på så sätt. :mad:

Men jag har förståelse för att bolagen gör som de gör, det måste vara ett rent administrativt helvette att skicka alla papper mellan av/påställningarna.

Bit ihop, hade det varit gratis med hojj hade alla haft en! :tummenupp

Men är dom helt slut i huvudet??

Varför skulle man INTE få ställa av när och hur man vill?

För att då får dom inte in de intäkter som de beräknar behövs för att täcka de kalkylerade utgifterna som försäkringen innebär.

Ex: Två identiska hojar.
Ägarna tillhör samma riskgrupp.
Båda hojarna körs 3 ggr i veckan.

Hoj 1 är påställd hela säsongen.
Hoj 2 är påställd 3 dagar i veckan, dvs 3 dagar av 7, under säsongen.

Kontentan av detta blir att försäkringsbolaget på hoj 2 bara drar in 3/7 av den summa som de har beräknat att deras produkt kostar.

Det finns ingen affärsdrivande rörelse i världen som kommer att fortsätta att sälja en produkt som de anser att det inte får teckning för.

Pissar man systemet läng nog i ögat så kommer det att komma motmedel.

Tycker personligen att den bästa lösningen skulle varit att man får rätt att ställa av tex. 2ggr/år. Rättvist för alla inblandade.

Tycker personligen att den bästa lösningen skulle varit att man får rätt att ställa av tex. 2ggr/år. Rättvist för alla inblandade.

Som jag skrev tidigare, har man en Bas-försäkring hos t.ex Folksam som jag har. Så FÅR man ställa av och på precis hur många gånger man vill fast varannan-dag. Om man sedan ids är en annan sak, jag ställer bara av när jag åker bort och inte kommer att nyttja hojen på ett par veckor under sommaren + hela vintern naturligtvis.

Jag har 2 hojar, TL:n är påställd året runt, ninjan bara när jag, eller nån annan ska köra den. Så då blir det mycket billigare och ställa av skiten. Dock använder inte jag nån garageförs heller.

Som jag skrev tidigare, har man en Bas-försäkring hos t.ex Folksam som jag har. Så FÅR man ställa av och på precis hur många gånger man vill fast varannan-dag. Om man sedan ids är en annan sak, jag ställer bara av när jag åker bort och inte kommer att nyttja hojen på ett par veckor under sommaren + hela vintern naturligtvis.

Jag ringde folksam o kollade deras basförsäkring innan jag skrev inlägget. Men dom skulle ha mer för sin garage försäkring per månad än jag skulle få betala för hojen påställd med halvförsäkring hos trygg hansa:mad: Jag har ringt runt till dom flesta bolagen nu tror jag men alla verkar ha tokhöjt priset för just garageförsäkringen.. Betalade som sagt 40kr i månaden under vintern tidigare:gnissla

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick