Garageport

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag behöver en garageport. Finns ju hur många tillverkare som helst. Antar att det finns bra och dåliga här också.

Vilka är de bra märkena?
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Bra tips..... Där kan man ju hålla utkik om det dyker upp något!

bra eller dåligt vet jag inte men billigt blir det om du beställer på containerrally.se,det är norrlandsimporten som driver det. du kan få vänta på grejorna ett tag men i gengäld riktigt bra pris
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har snöat in mig på Crawford. De verkar göra rejäla grejjer.....
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nja, kolla runt lite i uk innan du shoppar.

Nu har iofs priserna i Sverige stabiliserats lite, men det kan endå vara värt att jämföra.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
http://www.garageportexperten.se/

Köpte port av dem för tre år sen, bra mycket billigare än Crawford och minst lika bra. Elektrisk öppnare är ett måste, jävligt skönt. Granntanten köpte Crawford-port, 35% dyrare även utan el-öppnare. Nu står den stackarn och sliter varenda gång hon ska in i garaget. Förvisso är hon 82 bast men den där dosan skulle ha betalat sig.

Om garageportsexperten har jag inget ont att säga, kvick leverans, ROT-avdrag, bra installerat och så tog dom med sig den gamla skiten när dom åkte.:tummenupp
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Garageportsexperten är mkt bra, köpte min Hörmann där, snabb & proffsig installation, porten är elstyrd & har inte klickat en enda gång på 3 år. :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
http://www.garageportexperten.se/

Köpte port av dem för tre år sen, bra mycket billigare än Crawford och minst lika bra. Elektrisk öppnare är ett måste, jävligt skönt. Granntanten köpte Crawford-port, 35% dyrare även utan el-öppnare. Nu står den stackarn och sliter varenda gång hon ska in i garaget. Förvisso är hon 82 bast men den där dosan skulle ha betalat sig.

Om garageportsexperten har jag inget ont att säga, kvick leverans, ROT-avdrag, bra installerat och så tog dom med sig den gamla skiten när dom åkte.:tummenupp

Visst, garageportexpertens portar är det inget fel på men kom inte och säg att de är minst lika bra för det är dem INTE.
Jag har justerat två portar från garageportexperten och en från Crawford och man får vad man betalar för. Sistnämnda är klart bättre kvalité, betydligt mer genomarbetad och jag inbillar mig att de håller avsevärt längre tid också.

Starstriker, polaren köpte två Crawford till sitt garage för två månader sedan och om jag inte minns fel så betalade han 14k styck och sen fick han betala en struntsumma för monteringen, runt 3000:- om jag inte minns fel.
Ska du bara ha en port så skulle jag satsa på en Crawford. Givetvis elektrisk men det finns väl knappt utan...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Starstriker, polaren köpte två Crawford till sitt garage för två månader sedan och om jag inte minns fel så betalade han 14k styck och sen fick han betala en struntsumma för monteringen, runt 3000:- om jag inte minns fel.
Ska du bara ha en port så skulle jag satsa på en Crawford. Givetvis elektrisk men det finns väl knappt utan...

Kikade först på två enkelportar, men de får nog inte riktigt plats om jag skall få något utrymme på sidorna. Samtidigt vill man ju inte ha så tighta portar att man gnider av backspeglarna varenda gång man kör in. Började kika på dubbelport, men det är jäääkligt mycket att öppna varje gång nån av ungarna skall ha ut sin trehjuling. Nu lutar det istället åt en 3,50 enkelport med en dörr bredvid. På så sätt får jag in både hojar och bil genom porten och en praktisk dörr bredvid så man slipper öppna porthelvettet varenda gång man skall in och hämta en skruvmejsel.

Och, nej, det finns inte plats för en dörr på sidan av garaget....

Crawford har dessutom en kampanj där de bjuder på motorn november ut. En port från dom kostar typ 15000, tycker inte det är så farligt faktiskt om den är bra. (Nån sade till mig en gång att "det är bara dyrt om det inte är prisvärt". Kanske stämmer här)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag kom fram till att det är bättre med slagportar. Man slipper en extra gångdörr, dom håller värmen bättre och går smidigt att göra någorlunda inbrottssäkra.
Nackdelen är att det inte kan ligga snö framför när man ska öppna och om man vill ha automatik så blir det lätt dyrt. Mitt garage är tänkt som verkstad snarare än parkering så nackdelarna väger ganska lätt.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kikade först på två enkelportar, men de får nog inte riktigt plats om jag skall få något utrymme på sidorna. Samtidigt vill man ju inte ha så tighta portar att man gnider av backspeglarna varenda gång man kör in. Började kika på dubbelport, men det är jäääkligt mycket att öppna varje gång nån av ungarna skall ha ut sin trehjuling. Nu lutar det istället åt en 3,50 enkelport med en dörr bredvid. På så sätt får jag in både hojar och bil genom porten och en praktisk dörr bredvid så man slipper öppna porthelvettet varenda gång man skall in och hämta en skruvmejsel.

Och, nej, det finns inte plats för en dörr på sidan av garaget....

Crawford har dessutom en kampanj där de bjuder på motorn november ut. En port från dom kostar typ 15000, tycker inte det är så farligt faktiskt om den är bra. (Nån sade till mig en gång att "det är bara dyrt om det inte är prisvärt". Kanske stämmer här)

Efter att ha sett deras kvalité när jag har skruvat på de andra portarna så är det inte alls dyrt. Jag kom på att jag dessutom har skruvat på 4st portar från garageportexperten. Många gånger kan det säkert vara installatören som gör ett dåligt jobb men man märker skillnaden på alla plåtar och lagerbärare mm. Crawford är avsevärt bättre och skulle jag installera port hemma hos mig så skulle jag ta den extra kostnaden för att få en sådan istället för en billig som visserligen är bra men som kräver mer underhåll genom åren för att fortsätta vara bra.

Jag har börjat kolla lite på ny port till verkstaden men den är ca 7x8 meter så jag bävar inför offerter på det, speciellt då jag hyr lokalen...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har en Hörmann som jag satte in för ca 12år sedan. Det lönar sig att köpa riktiga saker min har aldrig strulat, funkar klockrent (givetvis elport med fjärr)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top