willy
Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Garagestatus på 2-taktare? En av två hemplockade i helgen!
En av två NS400R, inte en av två takter!
/Henning!
NS400R
Garagestatus på 2-taktare? En av två hemplockade i helgen!
En av två NS400R, inte en av två takter!
/Henning!
NS400R
Jepp!
Å två stycken till på köpet!
Kom och provkör!
/H
Hej alla jag är ny här !
Jag har köpt en rs 250 så nu får jag börja om från start.
Så nu får ni vara så snälla att hjälpa mig att visa spårval i år
Mvh Peppe K före detta Ducce åkare
Hej 2-taktsvanner!
Har nu fatt hem en EGT-manick "pa kopet" nar jag handlade en annan grej, och skulle nu garna vilja ha en genomgang av vilken nytta jag kan ha av denna?
* Vart pa exp.kammaren ska sensorn sitta?
* Vad ska tempen ligga pa?
Ev. ar denna grunka till salu, eller bytes mot en detonationsraknare. Det ar en Westach dubbel-EGT (avsedd egentligen for en racer 250) med 2 st sensorer och kablage.
/Lasse
Har du slagit dig ordentligt eller är det tänkt som en träningshoj åt hela familjen
Hej alla jag är ny här !
Jag har köpt en rs 250 så nu får jag börja om från start.
Så nu får ni vara så snälla att hjälpa mig att visa spårval i år
Mvh Peppe K före detta Ducce åkare
Hej alla jag är ny här !
Jag har köpt en rs 250 så nu får jag börja om från start.
Så nu får ni vara så snälla att hjälpa mig att visa spårval i år
Mvh Peppe K före detta Ducce åkare
De verkar inte helt lättkörda Apriliorna, särskilt inte med fjolårsdäck som hårdnat över vintern. Sonen och jag var på Gelleråsen för att prova våra "nya" Aprilior, 125 resp. 250.
Tyvärr avbryts nu karriären sex veckor framåt, dvs tills gipset tas bort. En spricka i båtbenet blev det bestående minnet förutom att han tyckte det var ännu roligare att köra hoj än han hade kunnat föreställa sig. Det gick dock inte att argumentera sig till att få köra med nylagt gips.
Det blev summa summarum inte riktigt lika många varv som det var tänkt. Att jag fick sitta på akuten med sonen hela onsdag eftermiddag kan jag ju inte skylla på hojen, men ändå.
De verkar inte helt lättkörda Apriliorna, särskilt inte med fjolårsdäck som hårdnat över vintern. Sonen och jag var på Gelleråsen för att prova våra "nya" Aprilior, 125 resp. 250.
-Åk före du pappa så kan jag kolla lite.
Javisst, det gick ju bra ett halvt varv tills jag kanade omkull i larvigt låg fart. Jag skyller nog trots allt på däcken, så dåligt grepp ska det inte vara. Den kanade bak i extrem lågfart i fem, sex varv innan det fanns något fäste. Att sedan sonen vurpade två gånger vet jag inte vad han ska skylla på. Han var rätt snabb för att vara nybörjare. Tyvärr avbryts nu karriären sex veckor framåt, dvs tills gipset tas bort. En spricka i båtbenet blev det bestående minnet förutom att han tyckte det var ännu roligare att köra hoj än han hade kunnat föreställa sig. Det gick dock inte att argumentera sig till att få köra med nylagt gips.
Stort tack Peppe att du skjutsade hem honom!
Min hoj bara gick på en cylinder hela torsdag förmiddag. När jag väl fick ordning på det upptäckte jag några märkliga sprickor i bakdäcket. När jag körde ut ändå lät det som punka efter ett tag och sprickorna hade blivit större.
Det blev summa summarum inte riktigt lika många varv som det var tänkt. Att jag fick sitta på akuten med sonen hela onsdag eftermiddag kan jag ju inte skylla på hojen, men ändå.
När jag väl fick ordning på det upptäckte jag några märkliga sprickor i bakdäcket. När jag körde ut ändå lät det som punka efter ett tag och sprickorna hade blivit större.
Nu är hojen klar.....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |