Efter ungefar ett helt ars dvala och laaangsam renovering ar min lille raser nu aterigen bland de levandes skara!
Idag har jag finlirat med airboxen (gummigenomforingar for alla slangar och insugsgummit, skumgummilist mot tanken, fake-kolfiberark pa sidorna mot skav) samt ackligt noga blandat en 3,5% soppa pa V-power och ELF.
Jag nastan darrade lite av upphetsning nar jag lyfte tanken och vred kranen pa "ON", chokade och rullade nerfor en lite backe utanfor garaget..!
Efter cirka en halv sekund vaknade hon till liv, och jag kan saga att min hemmagjorda ljuddampare ser battre ut an vad den ar pa att dampa 2-taktssmattrande...men jag far val jamfora lite med andra 125or och se om det bara ar jag som ar ovan vid ljudet. En originaldampare lar nog fa folja med pa traningarna for sakerhets skull!
Bort med choken, och lite stillsamt varvande i de lagre regionerna tills jag hade en vattentemp pa 55 grader. Sen nagra lite aftigare varvningar, och sen hade nog grannarna lessnat.
Javligt nojd med att hon genast hoppade igang, och att allting verkar funka mkt bra utan vibrationer eller lackage lat jag henne svalna av med ett enormt grin i ansiktet av gladje
FAN VAD GOTT!
Sen pa med resten av kaporna, som nu bara skall varsamt vatslipas, rubbas o torkas av innan lite stripning o vax far avsluta det estetiska for denna gangen.
Att saga att jag ar sugen pa en provtur ar inte nagon overdrift. 3 dagar pa Gotland att kora in hojen och lara mig lite mer om besyckning mm blir mumma!
/Lasse