Hondan har en annan lösning med någon sorts ventil till tankventilationen. Tydligen kan vakuum uppstå i tanken vid rejäl GP-gasning och då fixar ventilen att tanken trycksätts. Så förstod jag det men det är säkert fel.
Ställde hojen så ingen kunde missa den i depån i varje fall.
Tack. Det var kanske något undermedvetet det där...2944772Fräsch retrolook Gustav! Jag förstår att du väljer att inte köra med den...
/Joakim
Tanken "trycksätts" genom att man drar en slang från luftburken till uppsamlingsflaskan som är ansluten till tankens påluftning. Därigenom får man samma ev. övertryck i tanken som i burken.
Ja, så är det. Men visst är det någon sorts ventil inblandad också? Jag menar inte envägsventilen vid tankslangen utan något ihop med uppsamlingsflaskan.
Jag har sett system dar nan sorts ventil anvands men enligt div instruktioner (tror det var pa SP125Racing-sidan) och de instruktioner som foljde med min burk sa racker det med slangen fran burken till flaskan och till tanken. Dock skall aven ett 1,5mm hal borras ratt igenom trotteln oxa, fraga mig inte varfor, bara att gora som det anges antar jag
Blev lite meck efter A-torp för Nordgren Racing. Både Anna å jag pajjade våra hojar lite.. Anna krascha och jag fick drevhållarexplosion!
Så jag har fick bosätta mig i verkstan ett tag för att fixa till allt igen. Laga kåpor på 125:an och byta ut lite smågrejjer och byta svingen på min. Min sving ska iväg på svets då den blev lite repig..
Cortese var visst snäll och lånade ut några kåpor till Anna sålänge. Men dom andra är färdiglackade nu.
Min kopplingskorg är kronslut och ska döden dö, i dess ställe ska den här engelska skönheten smekas på plats!
Samt lite kraschskydd för framaxeln.
Externt blev det en nytillverkad kopplingskorg...
Berätta mer.2972448jag får hem min nya pärla på lördag så ska den rivas å göras i ordning
vart lite impuls köp i söndags i linköping
jag får hem min nya pärla på lördag så ska den rivas å göras i ordning
vart lite impuls köp i söndags i linköping
Ritar du och tillverkar själv, eller hur går det till? Fina fisken iaf!
Allting fräst från ett fett stycke alu alltså? Fixar du det i "garaget" (ni som inte har sett det får gärna fortsätta att tro att det är ett vanligt garage... )? Nästan så att du måste filma processen och visa!!!Jupp, med assistans av far beroende på vad för del vi ska göra.
Alla som kört några säsonger vet hur en väl använd torrkoppling ser ut. Och någonting från -79 eller -80 ser inte bra ut. Jag klämde in 20 racestarter förra säsongen, och tog aldrig isär kopplingen
Lagom stor diameter gör underverk på driftsäkerheten, jämförelsen med rotaxen (som har likadan koppling som flertalet aprilia) så är det en racestart och sedan riva isär och putsa lite.
Och tändningskåpan som också hanns med under vintern. Det som skiljer den mot original är att original är lite 'småporig' efter gjutningen och Yamaha texten är utstående istället. Men det duger
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |