enligt Bean är då alltså min cykel kittad
app app, synen på vad som är kit delar vi . När jag menar en kittad hoj så menar jag också en hoj med ett "paket" av grejer. Cylinder,topp o pipa (ev tändning åsså).
enligt Bean är då alltså min cykel kittad
app app, synen på vad som är kit delar vi . När jag menar en kittad hoj så menar jag också en hoj med ett "paket" av grejer. Cylinder,topp o pipa (ev tändning åsså).
hummm,,,,,,
tycker att man ska få tillbaka delarna som lossnar från hojen när ´man kraschar... även om de är sönder.... det är väl inte funktionärerna som ska avgöra om det går att laga eller inte.....
krascha ju på sviestad och både mitt visir och min colfiberbakskärm är borta... själv var jag ju oxå rätt borta och sov på sjukanöver natten så hade ju inte så stor koll när hojen kom tillbaka till tältet.
Undrar var mina grejer är någonstanns? De kan ju inte ligga kvar och skräpa på banan....
Var nere som funkis i Linköping under SM-helgen.
Det vi gjorde där jag stod var att hittade man delarna så fick självklart föraren med dom tillbaka om han/hon var kapabel att ta hand om dom. Var han/hon inte det så skickades de med skamkärran.
Under race/traning vill man inte gärna stå och leta delar där någon precis har åkt av för det kan ju hända att fler åker av.
Sen går man ju tillbaka och plockar bort all man kan hitta, då det finns risk för att delar som ligger utspridda kan skada nästa som kraschar just där, när racet/träningen är avblåst.
Kan sen tillägga att det är inte alltid man hittar alla delar som flyger av vid en vålddsam krasch. Beror lite på var kraschen sker också.
En del kan gräva ner sig rätt rejält i lecahavet eller sandfållan. Vissa prylar kan ligga i högt gräs. Allt beror på var man kraschar.
Nu krascha jag ut ur esset... var knappt ut i sanden.. så det vore inte var så svårt att hitta den..... sedan vore det konsigt om den lossnade då.. satt väldigt bra fast... eller så har någon stulit den..
Nu krascha jag ut ur esset... var knappt ut i sanden.. så det vore inte var så svårt att hitta den..... sedan vore det konsigt om den lossnade då.. satt väldigt bra fast... eller så har någon stulit den..
Den flög av i vurpan.
Jag la din kolfiber-skärm på cykeln när den rullades ner, såg den när den rullades av inne i depån också och då var den med iaf, men den kan ju ha tappats nån annanstans, vet inte vem som tog mot cykeln i depån.
Fredde menade att man kan köra utan soppapump men att man riskerar att bli utan soppa i slutet på rakan men det gäller nog om man inte gör som jag och kör med "riders full gas."Är soppapumpen till för att övertrycket från luftburken inte skall ge soppabrist eller?
Verkar rätt överilat men då det är en räcer litar jag på att Yamaha inte har några onödiga prylar även om de studier jag sett av trycksatta luftburkar snarare verkar indikera att luffarturbon minskar undertrycket än ger något övertryck.
...
Vilket chassi! Vilka bromsar! Vilken kurvmaskin!
...
Precis. Bara att anmäla sig och köra.3004440Då är det väl dags att anmäla dig till LMS B-race då? Race både lördag och söndag för 1000 kr.
http://lms07.mine.nu/brace.php
Har nu kort 3 dagar pa Gotland med lill-Hondan, och det var BATTRE an jag nansin kunde tro!
Vilket chassi! Vilka bromsar! Vilken kurvmaskin!
...massor av jobb...
Låter tufft men du klarar det säkert. Annars får du ta någon av era andra hojar att köra med, ni har väl flera?
Tja RolleRotax!
Lider med dej och racern, men du får säkert ihop den i tid. Jag menar, nu när du grejat så mycket för att få ordning så har du ju sas ångan uppe, bara att fortsätta tills allt lirar igen! Lycka till!
Jag undrar hur man exakt mäter in centrum på ett förstört lagerläge i vevhuset? Har en lite för "slapp" passning på vevlagren i min 125, som jag nu har limmat med högtemptålig Loctite 648 cyl. fastsättning. Det verkar funka, men är ju inte precis optimalt, så du och din far kanske kunde ta en titt på det till hösten? Vad får man mellan tummen o pekfingret pröjsa för ett sånt jobb?
MVH/Lasse
Vet bara inte om jag känner att jag orkar meka hoj till två-tre i natt, lasta och sedan köra ner, lasta ur anmäla mig och lasta. Körning och humör brukar bli lidande av sådant.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|