Status:
Kolvringen (som byttes till tisdagens traning) visade sig vid inspektion ha fastnat i sitt spar pa avgassidan.
Av detta kan man dra slutsatsen, att om man som jag i detta fall byter till en ny kolvring men fortsatter med samma kolv, maste vara noga med att verkligen justera ringglappet i sparet medelst brynsten. Detta rekommenderas ju av Honda i manualen, men jag mitt fan struntade i det denna gang. Dumt.
Cylindern ar oskadd, och har nu istallet fatt en ny A-kitkolv med ny bult, lager och ring.
Jag tyckte nog att hojen kandes aningens trott i tisdags, men korde a andra sidan inget vidare, sa det var lite svart att satta fingret pa.
Nya slicks ar pa ingang, sen finns det FAN inga ursakter langre
Langtar till B-racet!
P.S. Kom igen nu Mattias! Du behovs bland oss i 125 SR! Vara skrotiga hojar kommer att forfalla ytterligare om inte ditt skinande blanka ex finns att snegla avundsjukt pa!
Vara fula akstilar kommer att urarta bortom det rimligas grans om vi inte har din kattmjuka GP-korning att njuta av!
Alla dina nojor hjalper oss andra att glomma vara egna problem, och din sanna, uppriktiga skadegladje nar vi misslyckas far oss bara att vilja kora battre och fortare nasta gang!
GOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!
/Lasse