Goodstuff skrev:Medin --> GAHHHH vad surt! Hoppas det går snabbare än man tror vid första anblicken att få rätsida påd en.
Gött att du är på benen igen, men stressa inte ihjäl dig, nästa träning är den 10 maj om du menar Sviestad.Medin skrev:Var ute och kollade till hojen i dag, och som vanligt så är det mer grejer än man tror som är trasiga. Så vi får se om det blir träning på tisdag.
På tisdag kan ni komma ut på Motardtävlingen och jobba lite, funkisar behöver vi alltidWASP skrev:Gött att du är på benen igen, men stressa inte ihjäl dig, nästa träning är den 10 maj om du menar Sviestad.
WASP skrev:Gött att du är på benen igen, men stressa inte ihjäl dig, nästa träning är den 10 maj om du menar Sviestad.
Goodstuff skrev:I dag har jag varit ganska duktig, hoppas jag.
Fått ihop växellådan, in med den i blocket, primärdrivning på och nya kolvar. Hoppas bara jag inte glömt något, missat något eller satt något fel.
Dessutom är all elektronik dragen, bakre bromsok fixat och lite posörtjafs på fälgarna.
I morgon ska motorn in i ramen så är det inte så mycket kvar sedan.
Snart är det lackdags men först ska kopplingen dit, nya cylindrar, toppar, förgasarna justeras, motorn in i ramen, ny gaffelolja fram, bromsvätska fram och bak, gaffeln på och hojen fungera! Sedan blir det lack!Macke skrev:Bra jobbat!
Snart är det bara lacken kvar...
Goodstuff skrev:Snart är det lackdags men först ska kopplingen dit, nya cylindrar, toppar, förgasarna justeras, motorn in i ramen, ny gaffelolja fram, bromsvätska fram och bak, gaffeln på och hojen fungera! Sedan blir det lack!
Goodstuff skrev:I dag har jag varit ganska duktig, hoppas jag.
Fått ihop växellådan, in med den i blocket, primärdrivning på och nya kolvar. Hoppas bara jag inte glömt något, missat något eller satt något fel.
Dessutom är all elektronik dragen, bakre bromsok fixat och lite posörtjafs på fälgarna.
I morgon ska motorn in i ramen så är det inte så mycket kvar sedan.
Hoppas du inte får problem med dina nynicasilade cylindrar. Enligt racerskalman är det inte helt ovanligt att de som gör jobbet klantar sig vilket föraren blir varse under synnerligen tråkiga omständigheter.Goodstuff skrev:Gårdagens arbete innefattade.
Monterande och injustering av (sliten) koppling, ny nicasilade cylindrar, nya topplock samt inmontering av motorn i ramen. Koll av soppapumpen och montering av densamma.
Dessutom har färgspruta samt lack inhandlats. Ska bli spännande att lacka själv.
I höst då.Goodstuff skrev:Nu börjar det i varje fall likna en motor och ett chassi. Ska köra på tisdag.
Det blidde bara en tummetått av tisdagen. Heldag på Åsen på måndag.GSXR1100R skrev:I höst då.
Det vill jag se, ska du upprepa fjolårets besök i EjesGoodstuff skrev:Det blidde bara en tummetått av tisdagen. Heldag på Åsen på måndag.
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|