Garagestatus

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Vad menar du? Att den var så ful förut att den aldrig skulle kunan bli snygg eller att du trodde jag var en klåpare som inte kunde få hojen att se anständig ut eller försöker du bara retas? :va
Då är ju en klåpare, det har du ju erkänt. :hihi

Hojen blir snygg (minus bajsande k....ja du vet)!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Då är ju en klåpare, det har du ju erkänt. :hihi

Hojen blir snygg (minus bajsande k....ja du vet)!
Fan också. Synd att man har en så stor trut...
Jag gillar bajsande ko stilen. Imorgon ska hela skiten vara klar med dekaler und alles.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Goodstuff skrev:
Fan också. Synd att man har en så stor trut...
Jag gillar bajsande ko stilen. Imorgon ska hela skiten vara klar med dekaler und alles.
Så det blev ingen heldag på Åsen i går med andra ord?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Torkel skrev:
Så det blev ingen heldag på Åsen i går med andra ord?
Jag var där en hel dag nästan men det sög purjo. Regn, regn och sedan lite mer regn och en hoj som inte gick riktigt rent gjorde att jag åkte hem efter lunch.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Vad menar du? Att den var så ful förut att den aldrig skulle kunan bli snygg eller att du trodde jag var en klåpare som inte kunde få hojen att se anständig ut eller försöker du bara retas? :va
Den var ju så tilltufsad både av den förre ägaren och dina vurpor att jag inte trodde det skulle vara möjligt att få så fin finish som du har lyckats med. Grattis - det är mycket roligare att ha en hoj som är blank, fin och ren än tvärt om. Dessutom är det lättare att se om något har lossnat, läcker eller gått sönder om hojen är hel och ren. Ska bli kul att se den helt färdig.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Till slut är "garagestatus" ett för säsongen avslutat kapitel för min del. Bilder från i oktober förra året och i tisdags på Sviestad.

Bifogat

• IMG_0242.jpg
    IMG_0242.jpg
    138.9 KB · Visningar: 134
  • okt-maj.jpg
    okt-maj.jpg
    137.4 KB · Visningar: 168
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Till slut är "garagestatus" ett för säsongen avslutat kapitel för min del. Bilder från i oktober förra året och i tisdags på Sviestad.
Tycker att de röda fälten på bakcutsen som Stellan hade gör den ganska klumpiga abkändan smäckrare än din placering. På din hoj upplever jag cutsen som större och fulare. Annars är det en snygg lack.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Tycker att de röda fälten på bakcutsen som Stellan hade gör den ganska klumpiga abkändan smäckrare än din placering. På din hoj upplever jag cutsen som större och fulare. Annars är det en snygg lack.
Det är till att vara petig. Ser fram emot att granska din i sömmarna. :7peta

Han som lackerade hojen var (jag hoppas att han inte läser detta) en riktig klåpare. Jag är inte helt nöjd med de röda fälten och lacken är på flera ställen som apelsinskal. Men på det stora hela är jag glad att den är klar och ihopsatt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Men håll med om att jag har rätt i sak. :mattias
Nja, de förra röda fälten var mer centrerade - upptog hela cutsen. De nya går inte ner lika långt i nederkant. Men att det gör att bakdelen ser enorm och klumpig ut...nja. Den är i alla fall snyggare än din skitande kossa!

:banana

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Nja, de förra röda fälten var mer centrerade - upptog hela cutsen. De nya går inte ner lika långt i nederkant. Men att det gör att bakdelen ser enorm och klumpig ut...nja. Den är i alla fall snyggare än din skitande kossa!

:banana
Och du ska vara formgivare? :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Och du ska vara formgivare? :hihi
Allvarligt talat gillar jag bakdelen på Yamahan. Det ser ut som en prototyp. Udda/konstigt men funktionellt. Inget trams att försöka se snygg ut. Det gillar jag. Men liknelsen med en, ja du vet, är så bra att jag var tvungen att påminna dig.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
så här ser det ut i mitt

Bifogat

• PICT0205.JPG
    PICT0205.JPG
    139 KB · Visningar: 128
  • PICT0196.JPG
    PICT0196.JPG
    137.9 KB · Visningar: 142

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Biltemasprayat och klart! Mattias är naturligtvis hjärnan och händerna bakom dessa skönheter. Själv pajade jag mest grejer.

Bifogat

• biltemarijerar.jpg
    biltemarijerar.jpg
    90.6 KB · Visningar: 156

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
anja skrev:
Biltemasprayat och klart!...
Det är ju det jag säger, Biltema är bäst. Nästa gång kan du med fördel prova att använda riktig färgspruta istället för burkar. Igår provade jag för första gången färgsprutan som jag köpte för 139 kr, den var en dröm att arbeta med. I o f s blev resultatet bara skit p g a dåligt underarbete. Jag brydde mig inte om att spä ut färgen med förtunnare och härdare utan torrlackade, dessutom var det lite metallic i färgen så ytan blev minsta sagt rå, men färgsprutan var som sagt en dröm att arbeta med.

Förresten så har jag kommit på det bästa sättet att avlägsna gammal Biltema sprayburkslack, glöm igensatta sandpapper och slipdamm i öronen, T-röd och Svinto är det som gäller.

Grymt snygga skarvar. Fast det är ju klart att det blir när det är ett proffs som lägger tejpen.

Tips på lättarbetat spackel mottages tacksamt.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Teddy skrev:
Det är ju det jag säger, Biltema är bäst. Nästa gång kan du med fördel prova att använda riktig färgspruta istället för burkar. Igår provade jag för första gången färgsprutan som jag köpte för 139 kr, den var en dröm att arbeta med. I o f s blev resultatet bara skit p g a dåligt underarbete. Jag brydde mig inte om att spä ut färgen med förtunnare och härdare utan torrlackade, dessutom var det lite metallic i färgen så ytan blev minsta sagt rå, men färgsprutan var som sagt en dröm att arbeta med.

Förresten så har jag kommit på det bästa sättet att avlägsna gammal Biltema sprayburkslack, glöm igensatta sandpapper och slipdamm i öronen, T-röd och Svinto är det som gäller.

Grymt snygga skarvar. Fast det är ju klart att det blir när det är ett proffs som lägger tejpen.

Tips på lättarbetat spackel mottages tacksamt.

nja. nästa gång jag ska måla något ska jag INTE använda biltemafärg.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu har vi äntligen fulmekat isär allt på ERF liket, snabbt konstaterade vi att vi saknar en bussning till den nya ramen och att detta kommer att ta längre tid än vi trodde, nu har vi nästa mek kväll om en månad igen då, bilder kommer i morrn.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lite mysmeck med den underhållsfria fyrtaktaren, många grejer blir det :gnissla

Bifogat

• 2005_0621_183926AA.JPG
    2005_0621_183926AA.JPG
    71.4 KB · Visningar: 102
  • 2005_0621_180520AA.JPG