2148536 Idag har jag medelst handpåläggning fått någorlunda fason på två Aprilia RS250.
Den ena gick ryckigt, vilket visade sig vara stödkontakten (hej Sleven!) som någon lindat in i silvertejp istället för att dra isär kontaktstycket och bygla där. Lite kärlek med avgasventiljustering och nya stift och lite annat pynt hann den få också. Jag får nog sabotera nåt på den här, för den gick bättre än min.
Tur att förerskan är harig i alla fall.
Den andra hade frusit i vinter och tryckt sönder topp- och cylinderfotpackningarna. Det var en långdragen session med trånga utrymmen och blodiga knogar för att få fart på den. Förhoppningsvis kommer den att gå problemfritt i flera timmar nu... Mekfri klass? Pah!
Den här hojen gick ungefär som min, haken är att jag inte vet något om förarens harighet. Den som lever och är på Sviestad den sextonde maj får se.
Min egen hoj har äääntligen fått de dokument som krävs för gatregistrering, så med lite (o)tur kanske jag kan köra den på gatan lagligt. Jag längtar efter mina nya kolvar precis lika mycket som sege längtar efter sina dekaler, säkert.