Garagestatus

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Efter några dar av mysmeck så är hojen färdig. Nu saknas bara larv som dekaler och sånt.

Att man aldrig lär sig att "jag-ska-bara" meck drar ut på tiden. Idag skulle jag bara byta framdäck men det slutade med lackade sifferbottnar, byta bakdäck, gömma undan kabelstam och övrigt trixande. Och självklart rann det ner flera koppar kaffe. Bilder kommer på onsdag då den ska rastas för första gången. Kameran låg som vanligt kvar hemma när jag åkte ner till garaget.

sandstream

Guest
hehe.. att du kunde köpa dig före på banan :D
Precis! Visserligen skulle jag kunna köpa en mycket värre hoj med bättre delar men jag skulle nog ändå få stryk av folk med talang på originalhojar :gnissla

Funderar på att skita i att köra och istället rulla in i depån med den fetaste bussen, flesta hojar, Weber gasolgrill för 30 papp, skinnsoffor och 103 tums plasmor i ett depåtält som mäter 6 x 18 meter osv. Och sen självklart bara prata om svunna tider och om hur lätt det har blivit att köra roadracing sen tvåtaktarna försvann från de stora klasserna :hihi

sandstream

Guest
Däckbeställningen sket sig så nu står hoppet till en ny leverantör och att han kan få fram däck till nästa helg.

Dekaler beställda och nya fotpinnar mm ska komma i tid.

Känns rätt bra på det stora hela :)

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Däckbeställningen sket sig så nu står hoppet till en ny leverantör och att han kan få fram däck till nästa helg.

Dekaler beställda och nya fotpinnar mm ska komma i tid.

Känns rätt bra på det stora hela :)

Vad sägs om en svart/röd hoj med kromdekaler?? har hittat dekalkit till min på ebay i krom :tungan ska se om jag kan få ut sponsordekaler i krom också.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Nu är hojen strippad så att ramen och motorn ska kunna svetsas. Jag får ont i magen när jag ser alla delar och undrar hur f-n jag ska få ihop skiten igen...

Bifogat

• DSC00160small.jpg
    DSC00160small.jpg
    54.7 KB · Visningar: 64
  • DSC00162small.jpg
    DSC00162small.jpg
    54.1 KB · Visningar: 52
  • DSC00163small.jpg
    DSC00163small.jpg
    58.4 KB · Visningar: 56
  • DSC00164small.jpg
    DSC00164small.jpg
    53.9 KB · Visningar: 70

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Närbilder på skadan? Kunde inte gaffeln sitta kvar?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Som du ser så har motorblocket spruckit OCH fästet i ramen har slitits av. Tänkte att det blev ännu lättare för svetsaren att trixa runt med hojen som han vill om den blir så lätt som möjligt. Dessutom gick styret av så jag var ändå tvungen att ta bort framhjulet och sänka ena gaffeln. Som grädde på moset fick bromscylindern en smäll så den måste lagas lite. Som tur är har jag en extra att plocka delar ifrån.

Bifogat

• DSC00148small.JPG
    DSC00148small.JPG
    43.3 KB · Visningar: 56

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu har ako räddat racehelgen i Anderstorp. I lördags kväll kunde vi fila till mtoron lite, nya kolvar, ny generator fixades dit. Idag fortsatte det med nya packningar till vxllådan, lite fix på kopplingen, på med allt till motorn, i med den i chassiet och en komplett hoj tog till slut form.
De startade snällt på andra försöket och i den fregnfuktiga svala luften lät den underbart vass och svarade fint på gasen. Vi blev oroliga när YPVS:en inte funkade. In i garaget och mäta lite så kom vi fram till att det var risig kontakt i en kontakt. Löstes med lite WD40.

En lustig detalj var att när vi monterat ihop chassiet och satt i dämparen bak och fått dit framhjulet så uppstod det balans i hojen som stod endast på sitt thru the fram stand. Såg ganska kul ut, syns inte så tydligt på bilden tyvärr.
Nu är det lite pul med ett gängpaj, byte av soppaslangar, ny kedja på och lackering kvar. :)

Bifogat

• 2007-002.jpg
    2007-002.jpg
    67.6 KB · Visningar: 57
  • 2007-003.jpg
    2007-003.jpg
    50.4 KB · Visningar: 49

sandstream

Guest
Lite dekaler på plats :)

Bifogat

• strajpad_2.jpg