Garagestatus

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Idag monterades det ihop igen för att maskera upp till lack.. då slog det mig att vitt är snyggt och att det får nog bli vit hoj med svart båt.

Bifogat

• fram.JPG
    fram.JPG
    61.5 KB · Visningar: 41
  • snabbsatan.JPG
    snabbsatan.JPG
    110.1 KB · Visningar: 69
  • slipingbjuti.JPG
    slipingbjuti.JPG
    94.6 KB · Visningar: 73
  • sida.JPG
    sida.JPG
    108.8 KB · Visningar: 56

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Nu så, moahaha äntligen. :banana

Bifogat

• snefram.JPG
    snefram.JPG
    68.5 KB · Visningar: 33
  • framlack.JPG
    framlack.JPG
    27 KB · Visningar: 40
  • nylackad.JPG
    nylackad.JPG
    97 KB · Visningar: 63

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu är hojen i princip klar, den har starta och den gick fint. Den har fått ny lack och det ser bra ut på håll. Skulel köra igår men hade fipplat bort mig med soppslangarna som jag bytte efter att jag provstartade den och det läckte som tusan och det gick inte att ordna på plats i depån på Sviestad. :mad

Bifogat

• post-2-75617-500158735_be6b4a8466_b.jpg
    post-2-75617-500158735_be6b4a8466_b.jpg
    123 KB · Visningar: 38
  • post-2-75820-500112964_ff4cdb5c4c_b.jpg
    post-2-75820-500112964_ff4cdb5c4c_b.jpg
    113.7 KB · Visningar: 50

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu är hojen i princip klar, den har starta och den gick fint. Den har fått ny lack och det ser bra ut på håll. Skulel köra igår men hade fipplat bort mig med soppslangarna som jag bytte efter att jag provstartade den och det läckte som tusan och det gick inte att ordna på plats i depån på Sviestad. :mad
Ohhh den blev jättefin att ha i garaget och putsa på :tummenupp

Min ratbajk blir aldrig jättefin men å andra sidan så kör jag bana med den :tungan

Bifogat

• gahahah.JPG
    gahahah.JPG
    109.4 KB · Visningar: 37

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Förlåt jag kunde inte motstå frestelsen när du lägger upp en sådan lobb.

Mitt mekande i år tog 2 timmar, då hann jag ful-lacka utan att slipa och dessutom göra olje/filterbyte, konstigt nog så funkar ratbajken helt perfekt, enligt Jorpes så lagar saker sig själva om man bara låter dom stå ett tag.

Det är mäktigt att ha riktiga litershästar istället för teoretiska 0.25 litershästar.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Inget att hetsa upp sig över. Det går inte att jämföra en skalpell med sådana där allround-knivar de säljer på TV-Shop som vandrar mellan köket, uteboden och verktygslådan. En riktig skalpell som tjänstgör på operation MÅSTE ultrajudstvättas mellan varje ingrepp.

sandstream

Guest
Inget att hetsa upp sig över. Det går inte att jämföra en skalpell med sådana där allround-knivar de säljer på TV-Shop som vandrar mellan köket, uteboden och verktygslådan. En riktig skalpell som tjänstgör på operation MÅSTE ultrajudstvättas mellan varje ingrepp.
Men man behöver ingen skalpell för att skära falukorv ;)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jeje, min hoj är lerig, repig och sne :( Så jag ska laga o lacka... Nu tror jag inte den kommer vara rosa nått mer. Den färgen fungerade tydligen bara ett rejs

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Detta är riktigt pinsamt, men det kommer ju förr eller senare ut i depån så lika bra att säga det här och nu!

Innan premiären på Brno så monterade jag på Akra helsystem samt en PowerCommander på min hoj. Hojen rullade och allt var frid och fröjd. På Anderstorp så började den bete sig lite konstigt och på WU var det som om varvstoppet kom 2k varv för tidigt. Jag monterade ur PCn till racet och körde helt enkelt utan.
Igår var det dags att bänka möget på EBOS för att kanske kunna hitta någon hk. Först testade vi den utan PC och den lämnade då 107hk. Efter det monterade vi i PCn men hade problem med att den konstant visade 94% gas. Vi pillade och bytte tom PC men hade samma problem. Vi körde den i bänken ändå, men hur John än ändrade och hade sig i mapparna så var effekten och kurvan exakt likadan hela tiden. Jag började misstänka att det inte alls gick att köra med PC för Honda 06 som de på PC hade sagt så jag tröttnade och vi packade ihop kl 22.30 på kvällen.
När jag väl kommer hem så surfar jag in på PCs hemsida och gissa vad jag hittade där! Jo just det, in monteringsanvisning ur vilken jag kunda tyda att JAG hade monterat TPSen på fel kontakt. Hur i hela h-lvete kan man vara så korkad??? Mitt enda lilla sketna försvar är att den monteringsanvisningen jag fick från början var lite svår att tyde, MEN ÄNDÅ! Det borde vara piskrapp på att vara så dum som jag är! :huvet Slut.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gourmet eller gourmand. Det är bara att välja. :)
Fyllosoverna har vaknat, vad är bäst, att titta på maten eller att äta den.

Gustav skruvar tvåtakt så det glöder
Byter packningar som blöder
Kostar på en häftig lack
Nu är Gustav black

GSXR1100R fulmekar en stund på våren
Biltemalacken sprejas på såren
Liket lever och får rulla på bana
Snart i sandfållan han kanar

/P.Oeten

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...