Garaget.org tycker till om sporthojar

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Jag har tagit mig friheten att kopiera ur vissa citat av garagetråden:

"Jag skulle MAX överleva en månad. Vilket såklart inte är så bra.."

"sporthojarna nästan kräver fint väder och fina vägar för att prestera, något som det inte finns överallt"

"För att en mc är opraktisk och värdelös på vintern, dessutom livsfarliga"

"Motorcykelåkning är som ett projekt varje dag med ställ, hjälm, stövlar, sittställning, konstant livsfara, säsongstvång, vädertvång mm"

"Får inte plats med 4st Ica-påsar i en gsxr"

"För att en hoj utan turbo har inte en suck mot en bil i mina preferenser i acceleration"

"Man får inte ett jävla vrid i hojen, en 740 GL har mycket mera vrid än en Gixxer 1000."

"Hojen är jävligt rolig rakt fram, tycker dock det är roligare att köra en bil som ligger bra på vägen på en kurvig väg än en motorcykel är."

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:dummer
Sporthojar roliga rakt fram, men bilar är roligare när det är kurvigt? :va :dummer :3freak

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200

"sporthojarna nästan kräver fint väder och fina vägar för att prestera, något som det inte finns överallt"

"Motorcykelåkning är som ett projekt varje dag med ställ, hjälm, stövlar, sittställning, konstant livsfara, säsongstvång, vädertvång mm"

"För att en hoj utan turbo har inte en suck mot en bil i mina preferenser i acceleration"

"Man får inte ett jävla vrid i hojen, en 740 GL har mycket mera vrid än en Gixxer 1000."

"Hojen är jävligt rolig rakt fram, tycker dock det är roligare att köra en bil som ligger bra på vägen på en kurvig väg än en motorcykel är."

Troligtvis BMW 330 ägare allihop. Och då vet vi ju alla att vi inte har en Hjalmar:yoparty

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Förhoppningsvis sätter vi oss alla på hojen fullt medvetna om att ibland trillar man av och slår sig. Jag har all respekt för dem som inte vill ta den risken.

Detta sagt så är min egen prioritering att inte låta bli att leva för att undgå att dö.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Måste väl nästan vara krav på att ha A kort för att ens få svara på frågan?:va
Garagets/epaforumets medlemmar är inte de skarpaste, de flesta kör volvo 740 och springer runt med varselkläder på fritiden.

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Alltså jag förstår inte inlägget på garaget.org.
Det är två helt olika saker/känsla/ upplevelse och går därför inte att jämföra.
Jag har ägt en evo 8 med 400hk (grekooz på garaget) och det var en helt annan sak. Personligen så tyckte jag inte att det var värt pengarna (efter ras av v-låda, bakaxel, koppling, acd pump samt alla flygande besiktningar som ledde till regbes) och därför valde jag en "vanlig" bil + en sporthoj. Dels for att det är billigare, den går mkt bättre än en bil och för att jag alltid har velat äga en sporthoj.
Vissa föredrar sportbilar, andra sporthojar och en del båda (som mig).

Grekooz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2013
Hoj
gsxr k6
Och bönderna som har en chippad Volvo elr bmw 330 som tror att dem kan rasta en sporthoj kan ju fortsätta drömma.
Min förra ninja 636a på 135hk rastade min evo på 400hk. :)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Och bönderna som har en chippad Volvo elr bmw 330 som tror att dem kan rasta en sporthoj kan ju fortsätta drömma.
Min förra ninja 636a på 135hk rastade min evo på 400hk. :)

Det är roligare när man sitter på en hög hoj typ 990sm som inte är helkåpsförsedd. Då tror de automagiskt att det ska gå att köra ifrån med 740in med raka 4". Gäller även gubbar i v70 :brynad

Snart börjar det igen. Det blira alltid ett par "race" på vårkanten när de glömt bort att de inte har en chans.. :3freak

Edit: Det är kul med fina bilar men det finns inget som slår nöjet med hoj på kurvig väg

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är roligare när man sitter på en hög hoj typ 990sm som inte är helkåpsförsedd. Då tror de automagiskt att det ska gå att köra ifrån med 740in med raka 4". Gäller även gubbar i v70 :brynad

Snart börjar det igen. Det blira alltid ett par "race" på vårkanten när de glömt bort att de inte har en chans.. :3freak

Edit: Det är kul med fina bilar men det finns inget som slår nöjet med hoj på kurvig väg

För att inte tala om alla nyblivna bilförare som stolt kör runt i någon gammal sunkig förstabil och som ska rejsa helvet mot valfri hoj. Brukar bli några sådana på vårkanten med innan de lärt sig att deras avgastrimmade brölbil faktiskt inte går så förbaskat fort när allt kommer kring.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot

Kör:
Volvo S40 2.0t trimmad
:lol

Längre ner konstaterar samma man att Bugatti veyron vitesse 1200hk är en slö bil när den blir frånkörd av en standard s1000rr eftersom den släpar runt på 4x4 helt i onödan :D

Tydligen fungerar inte sporthojar i regn men "en rejäl glidare" går alldeles utmärkt :D

"Glidare är varken bekväma eller snabba"

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
För att inte tala om alla nyblivna bilförare som stolt kör runt i någon gammal sunkig förstabil och som ska rejsa helvet mot valfri hoj. Brukar bli några sådana på vårkanten med innan de lärt sig att deras avgastrimmade brölbil faktiskt inte går så förbaskat fort när allt kommer kring.

Hehe

Jag råkade ut för att hamna bakom en r8 på en mindre väg med min gamle blade en gång. Jag accade ifatt utan problem men när det började svänga så körde han med halva hjulparet i innerkant i gruset.. Jag hamnade mitt i blästern och fick slå av, vad tror du bilisten trodde???

Jag stör mig fortfarande

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Jag kan inget om bilar. Hur mycket muskler är det i en Camaro? Häromdagen så gled en gasglad sån upp bredvid mig vid rödljuset nämligen. Fifan vad kul tänkte jag. Till min förvåning drog jag honom lätt. Är det verkligen möjligt? Gammal rad4, 58hk, 187kg, 11.5krpm. Jag har undrat om han verkligen försökte. Hur som helst, många ömma klappar på tanken fick hon efter det, lilla fina.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.

"Får inte plats med 4st Ica-påsar i en gsxr"

den om Projekt kan jag förstå, jobbpendla är ett jäkla omsvidande och kommer det regn på eftermiddagen är det lite sådär.
resten lät som ett klassiskt moppeforum där polarns Gilera alltid drar en 125:a.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Dags att länka denna tråden på garaget med så dom får sen en inblick i det verkliga livet :tummenupp

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
beror rätt mycket på vilken modell. Tex en Iron duke 2.5 hade väl 90hk medans en senare årsmodell med LS3 har 426.
Precis så här såg den ut:
Chevrolet-Camaro_EU_Version-2012.jpg
Så tills någon säger nåt annat tänker jag gotta mig i hur jag drog 426hk muskelbil. Sitter extra gött efter alla som fnyst när de sett kubiksiffran på'na med standard-trött-kommentaren "ja det går väl att ta sig fram med den också".

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...