FettSnok
96% enligt läkaren
Sådär 1hk/1,2kg blir dyrt med en bil.
TS på Garaget verkar ju ha varit här rätt nyligen också!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268966-A2-kort-frågor&highlight=
Onekligen intressant att väldigt många bil-idioter tror att det är VRIDET som driver en framåt. De bristande fysikkunskaperna kan kanske förklaras med följande...?"Man får inte ett jävla vrid i hojen, en 740 GL har mycket mera vrid än en Gixxer 1000."
Garagets/epaforumets medlemmar är inte de skarpaste, de flesta kör volvo 740 och springer runt med varselkläder på fritiden.
Onekligen intressant att väldigt många bil-idioter tror att det är VRIDET som driver en framåt. De bristande fysikkunskaperna kan kanske förklaras med följande...?
Onekligen intressant att väldigt många bil-idioter tror att det är VRIDET som driver en framåt. De bristande fysikkunskaperna kan kanske förklaras med följande...?
Dock, måste det väl ändå tilläggas, är att just den kommentaren var till Lohan, (samma nick där, som här) och för att få fram något så måste man nog vara glasklar. Och med stone cold facts så har en 740 högre vrid än valfri motorcykel
Att det är helt värdelöst i praktiken när kassaskåpet väger 10 gånger mer än en mc är en annan sak.. Men just som svar till Lohan...
Volvo B230F 183 Nm
Triumph Rocket 221 Nm Förvisso inte en sporthoj men iaf..
Och med en måttligt stor momentnyckel kan jag utveckla ännu mer vridmoment. Men jag springer ändå inte ifrån en Volvo 740. Eller en GSX-R 1000...
De som inte tror att en hoj kan hänga med i kurvorna kan ta en titt på denna. https://www.youtube.com/watch?v=IteniLcLImU
Nu har inte jag ett konto på garaget, men någon vänlig själ får så gärna posta det där med. Får vi se hur kaxiga dem är efter
Det var jag som skrev att en 740 GL har mera vrid än en Gixxer 1000 och så är det ju som sagt. Inte för att 740:n på något sätt är snabb men mera vrid har den och då att skriva att det är ett jävla vrid i en Gixxer 1000 är fel. Jag skrev det bara för att trådskaparen verkar inte har koll på vridmoment.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|