flugan
Vem vet
Ibland när det känns som jag kommer för fort in i en kurva, t ex strax efter andra knicken på depåkurvan i Gelleråsen, då blir det lätt att jag släpper på gasen mitt i kurvan. Antar att det mesta av centripetalkraften hamnar på framhjulet för det känns som man får trycka ifrån styret för kung och fosterland.
Är det dåligt att släppa av i- eller ingången till en kurva? D v s är sannolikheten för att stå på hjulen ett varv till bättre om man går igenom kurvan på stödgas och aktivt motstyr eller lägger ner mer? Är det framhjulet som får stå för 'grovjobbet' när man slår av på gasen i kurvan?
Mitt bakdäck säger att jag skall gasa tidigare i utgången av kurvan. På en std 600:a och lite högre växel (3:an eller högre) hur känsligt är det med gaskontrollen då egentligen (för att inte sladda ut i fållan)? Full gas efter apex så gaswiren hyperflexar eller treveande fingertoppskänsla som om det vore Kournikova?
Är det dåligt att släppa av i- eller ingången till en kurva? D v s är sannolikheten för att stå på hjulen ett varv till bättre om man går igenom kurvan på stödgas och aktivt motstyr eller lägger ner mer? Är det framhjulet som får stå för 'grovjobbet' när man slår av på gasen i kurvan?
Mitt bakdäck säger att jag skall gasa tidigare i utgången av kurvan. På en std 600:a och lite högre växel (3:an eller högre) hur känsligt är det med gaskontrollen då egentligen (för att inte sladda ut i fållan)? Full gas efter apex så gaswiren hyperflexar eller treveande fingertoppskänsla som om det vore Kournikova?