jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
Ser ut som en bra vända tycker jag,
bara vägen till Lysebottn är ju helt underbar i sig
flera mil gokartbana med får efter vägen som grädde på moset,
det finns som sagt obegränsat med bra vägar att åka på i detta land så
bara man har lite koll på vart politi kan vara så går det ju bra.
personligen så är jag lite mera lagd åt att åka uppåt i landet ca 60 mil och hamnar då på helt grymma vägar,du har ju garanterat kört atlanthavsvägen och småvägarna runt om kristiansund men om du inte har testat vägen som går norr om trondheim in till sverige så gör det skalstugevägen i folkmun
en fantomväg helt enkelt.
bara vägen till Lysebottn är ju helt underbar i sig
flera mil gokartbana med får efter vägen som grädde på moset,
det finns som sagt obegränsat med bra vägar att åka på i detta land så
bara man har lite koll på vart politi kan vara så går det ju bra.
personligen så är jag lite mera lagd åt att åka uppåt i landet ca 60 mil och hamnar då på helt grymma vägar,du har ju garanterat kört atlanthavsvägen och småvägarna runt om kristiansund men om du inte har testat vägen som går norr om trondheim in till sverige så gör det skalstugevägen i folkmun
en fantomväg helt enkelt.
Här är tur jag har gjort åt klubben inför sommaren.
Det blir riktig transport första dagen, E18 till Norge, svänger söderut och tar färjan Moss - Horten. Vidare norrut till Kongsberg. Lång tur den dagen, men lättkörd. Vi kommer att sova tre nätter där, första dagens tur går över Hönefoss, norr till Gol, västerut till Geilo och tillbaka till Kongsberg. Dagen därpå går turen över Rjukan och runt tillbaks till Kongsberg. Dagen därpå går turen söderut till E18 igen, liten sträcka på den för att sedan svänga norrut mot och förbi Drangedal, svänger västerut vid Bostrak över fjället, tar sedan söderut och efterhand västerut till Evje. Den här dagens tur körde Marie och jag i år, helt fantastiska vägar är det. Sedan blir det en dag med touring som tar oss västerut, svänger sedan norrut och över fjället förbi Lysebotn, vid fint väder och bra form räknar vi med att köra ner och upp igen från Lysebotn, annars blir det över fjället ner till Setesdal för vidare färd söderut tillbaka till Evje. Sedan är tanken att bara krångla runt på en hel massa småvagar sista dagen innan vi sover sista natten i Norge. Vi har dock tänkt att sova en natt till innan vi kommer hem igen, om det blir i Norge eller Sverige återstår att se.
Får se hur många vi blir.