Håller med, det lyfte med försänkta skallar.Gjorde ett pressverktyg för att försänka skruvskallarna i plåten.
View attachment 489383
Var först väldigt orolig att det skulle se ut som ett stor platt plåt som man kan se på nybörjar kafferäser- och skrambler-byggen. Men dom där försänkningarna gjorde väldigt mycket och gav lite mer form och liv i plåten. Nu funderar jag på hur jag ska gå till väga med mittendelen. Lutar just nu åt att göra ett pressverktyg av typ rundjärn och försänka halva trekanten, sen hammra ner mitten och sen försänka bokstäverna också med press istället för att slipa ur dom. Men får testa lite mer och se om det funkar.
View attachment 489381
View attachment 489382
View attachment 489380
View attachment 489379
Det är bara en testbit för att få en idé om hur det kan se ut innan jag ger mig på själva kåpan. Det kommer ju bli allt i ett så att säga och se enhetligt ut i fall det inte framgick. Det kommer alltså inte bli någon sådan lös plåt som monteras på kåpan eller så.Håller med, det lyfte med försänkta skallar.
Med det sagt tycker jag inte trekanten harmonierar men när du är klar kommer du ha fått till det och jag få äta upp mina ord, förmodar jag.
Coolt bygge, men inte gp125coolt.
Hälsar
T. Råkmåns
Att du valt att göra sidåkåpan så förhållandevis stor...är det en grej i retrostilen, praktiskt eller tycke och smak, helt enkelt?Det är bara en testbit för att få en idé om hur det kan se ut innan jag ger mig på själva kåpan. Det kommer ju bli allt i ett så att säga och se enhetligt ut i fall det inte framgick. Det kommer alltså inte bli någon sådan lös plåt som monteras på kåpan eller så.
Den är bara för att illustrera en försänkning av övre och bakre kanten på trekanten. Sen planar det ut mot framkanten. Då får man en liten definition av själva ramen som finns bakom tänker jag.
Hade helst bara gjort en liten trekantig men blev tvungen att göra den så stor då jag bygger på en modern ramkonstruktion vilket tvingat mig till en del nödvändigheter som inte alls är så estetiskt tilltalande och sen ska det funka praktiskt också.Att du valt att göra sidåkåpan så förhållandevis stor...är det en grej i retrostilen, praktiskt eller tycke och smak, helt enkelt?
Jag inbillar ju mig att gör du på ett visst sätt så har du någon tanke med det.
Tja, jag är en anhängare av form follows function.Hade helst bara gjort en liten trekantig men blev tvungen att göra den så stor då jag bygger på en modern ramkonstruktion vilket tvingat mig till en del nödvändigheter som inte alls är så estetiskt tilltalande och sen ska det funka praktiskt också.
Har det hänt något sen uppdatering den ödesdigra nineelevendagen?
Svårt att tro, nämligen.
Det är typ bara ett snedtak med en fast vägg. Resten är en skjutdörr byggd av hundgårdsgaller och plywoodskivor och dom andra två väggarna utgörs av två baracker med öppet vid både tak och golv så det blir meckigt att försöka isolera. Men får se om farsan kan få tag på mer gammalt lastbilskapell och spika upp så man slipper vinddraget i alla fall.Förstår.
Kan du ha en luftvärmepump i garaget. Byts ut i parti och minut, så nya som knappt 5 år gamla. Kylmontörerna slänger inte de bra...
Sen kan frigolit vara en idé. När vi spikade lådor hos farbror i dragigt betongbygge utan värme, räckte det med att stå på frigolitlock för att bli för varm. Lika kallt som ute, men råare. Efter ett tag sparkade man bort locket.
En skiva markisolering att gå/rulla på ger skön värme underifrån. Just att värmen reflekteras känns gött. Lite "balkonggräs" på den så håller den kanske också. Tror mer om din uppfinningsförmåga än den egna...
Mitt ena ben är lite ombyggt och betydligt "kallare" än det andra. Lindrigare än det du beskriver men man får ta till lite knep.
Bandystrumpor. Jag skojar inte. Varmt och gott om fötter och ben, men du bakar inte in nämnda problemområde. Om du nu inte är frusen i övrigt, vilket ju går att reglera...Det är typ bara ett snedtak med en fast vägg. Resten är en skjutdörr byggd av hundgårdsgaller och plywoodskivor och dom andra två väggarna utgörs av två baracker med öppet vid både tak och golv så det blir meckigt att försöka isolera. Men får se om farsan kan få tag på mer gammalt lastbilskapell och spika upp så man slipper vinddraget i alla fall.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |