Jasså, vart det en frunk? (frukost-runk, extremt intern humor)
Idag lades en dryg timme på att såga ut en skvalp-plåt till bränsletanken och börja helsvetsa, på grund av ett luftkylt slangpaket till tigsvetsen var jag tvungen att ta lite pauser nu och då när handskarna höll på ta fyr...
Under en av pauserna letade jag fram en gammal skrotkedja och hängde på för att se hur det skulle bli.
Som jag gissade så kommer jag bli tvungen att fräsa av det bakre växellådsfästet för att få frigång till kedjan, det riktiga framdrevet kommer vara flera tänder större så det måste tas ett rejält urtag för att inte kedjan ska slå i.
Jag har även varit iväg idag och köpt en meter AN8 stålspunnen slang och en 90° AN8 slangkoppling som ska sitta mellan tanken och bränslepumpen. Nästa gång fortsätter svetsandet, jag måste bränna fast locket innan jag kan börja skissa på tankfästena.
Apropå bygguppdateringarna så ser jag att det är några tappra själar härifrån som är in på hemsidan varje dag och kollar, som dom herrarna (damerna?
) ser så är ganska mycket av texten kopierat rätt av men jag orkar fan inte sitta och formulera om allt på varenda forum jag håller hus i. Det är fyra olika forum varav två engelskspråkiga som ska hållas uppdaterade så det tar dryga timmen att plita ihop ändå...