Riktigt häftigt bygge, det här kommer följas
Ikväll gjorde jag klart oljetanken så när som på fästena, dom lugnar jag mig med ett tag tills bränsletanken är byggd. En oljepickup svetsades på AN-kopplingen för sugledningen så oljan tas 2/3 från framkant av tanken, detta för att pumpen ska få olja även vid inbromsning då oljan samlas mot framgaveln.
Tjo!
Kolla första bilden i senaste uppdaten, där ser du att det sitter en snabel på oljepickupen så den suger oljan ca 1/3 in i tanken och inte från gaveln. Jag hoppas och tror att det ska räcka för att den aldrig ska suga luft oavsett hur hojen accas eller bromsas.
Tack tack, men du har väl inte missat "Vad säger ni killar?"?
Kolla första bilden i senaste uppdaten, där ser du att det sitter en snabel på oljepickupen så den suger oljan ca 1/3 in i tanken och inte från gaveln. Jag hoppas och tror att det ska räcka för att den aldrig ska suga luft oavsett hur hojen accas eller bromsas.
Tack tack, men du har väl inte missat "Vad säger ni killar?"?
Det är inte så bara med traverser ska du tro, lyfter man siloskruvar på dryga halvtonnet 6 våningar upp vill det till att man vet hur man ska fästa stropparna...
Tänkte mest att en ingetjör av din kaliber redan har koll på sånt fast man måste ju ha papprena..
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |