Inte för att vara sån, men måste jag förklara mig många gånger till varför jag inte tänker ha ett filter på motorn biter jag loss en plomb...
Luftfilter är ju rent i allmänhet till för fattiga, mekskygga och sittkissande pussies
Inte för att vara sån, men måste jag förklara mig många gånger till varför jag inte tänker ha ett filter på motorn biter jag loss en plomb...
Ha ha, jag tänker inte börja den diskussionen igen men kort fattat så är det inte praktiskt görbart att ha ett fungerande filter på motorn. Dessutom kostar det en tusenlapp att byta ett FOD-skadat kompressorhjul och dryga 6000:- att byta ett överhettat turbinhjul vilket kommer som ett brev på posten med massa skit i vägen för insuget...
Riktigt coolt bygge måste jag säga, ser fram emot att få läsa mera. Keep going strong!
Ha ha, jag har inte föreslagit ett filter.
Men kör som du vill, det är ju det som är det roliga med egna byggen.
Jag har tyvärr ingen bilder på FOD-gallren i våra GT-installationer . Det är inga filter, filter är en helt annan sak, tar enormt med plats och sitter mer uppströms på våra installationer. Helt enig. Men som sagt, ditt kompressorhjul är ju mycket billigt i sammanhanget. Dessutom är ju salt och sand inget som ett galler stoppar. Så det är nog som du säger, lika bra att köra utan. Radialkompressorer är ju dessutom mer tåliga än de axialturbiner jag jobbar med. Syftet med våra FOD-galler är dessutom mycket till för att fånga is som kan bildas i och nedströms våra filter. Och isbildning är ju heller inget vanligt fenomen på Bonneville . Dessutom är ju detta (till skillnad från de installationer jag jobbar med) ett tävlingsredskap med få gångtimmar per år, så jag tycker du gör helt rätt. Mindre saker på hojen, mindre som kan krångla.
Kåporna blir riktigt balla, roligt när form och funktion sammanfaller! Hojen hukar sig på ett snyggt sätt tycker jag! Kommer bli riktigt spännande detta, iom att du bygger klart allt på en gång, utan delprovkörningar av drivlinan. Kylbehov, utväxlingar, torsionssvängningar, smörjning etc. Det är riktigt spännande!
Akta plomberna nu!
Tandlagningarna sitter kvar än, tack för omtanken.
Tycker den blir riktigt snygg faktiskt =)
Ska du ha en sån aerodynamisk hjälm som cyklister har med
Va glad att det inte utvecklades som tråden hur man skall ta bort popnitar
Här kommer även lite filmnöje för en soffkväll:
Glömde bort att tacka för två grymma filmer, jag har letat efter bra dokumentärer från Bonneville men aldrig sett dom här!
Gött att du gillade dem, jag tyckte oxå de var sevärda. Burt Munro som inspirerat några av gubbarna verkade varit en skön prick.
Hittade spelfilmen som gjordes om honom 2005 här:
[video]http://pollystreaming.com/The-World8217s-Fastest-Indian-2005_v7710[/video]
Den borde du ta nästa kväll du har ledigt från bygget.(om du inte sett den)
Åh fan. Jag tittade nog på priset o fick skiten. Gillar att du gynnar det lokala. Det gjorde inte folket i min by o nu la affären ner
Samtidigt för 120 år sedan, ..med samma ambitioner (avdelningen fredagsspam):
View attachment 385499
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |