_Johansson_
Storfräsare
Fränt, du har alltså byggt ett trangiakök inför sommarens utflykt till Föne
Fränt, du har alltså byggt ett trangiakök inför sommarens utflykt till Föne
Hihihi, lite vågat att berätta för ALLA att du har en apparat...
Ska du ha en packning ovanför gängan med?
Loctite bör ju ha en högtemps gängtätning i sortimentet annars. Säkert nåt ni använder till vardags på verket?Jag kan lägga in en tätning där om jag märker att det behövs, men håller det tätt utan så är jag nöjd. Mindre som kan jävlas på så vis, speciellt då det kommer krypa en hel del värme dit från motorn efter en körning.
Loctite bör ju ha en högtemps gängtätning i sortimentet annars. Säkert nåt ni använder till vardags på verket?
Vid demontage?Jo, men jag hyser sund skepsis mot saker man kletar in i gängor utan att ha koll på vart slagget tar vägen vid demontage. Mest troligt är slutstationen nåt 1mm oljehål efter att ha åkt en vända runt oljesystemet...
Vid demontage?
Är väl värre om man trycker in en fet snorbobba som lägger igen överallt vid start
Sen har du väl koniska gängor där, det behövs typ ett mikrogram om ens nåt för att täta.
Jag brukar dra loctite på rf oavsett, så minskar man risken att gängorna skär pga värmepåverkan eller bara rent oflyt. Men moly/litiumpasta borde ju funka, det blir väl inga hundratals grader utanför höljet?Det är illa oavsett när det händer.
Nix, inga koniska gängor där inte. Egentligen är det ingen katastrof om det inte är 100% tätt heller då returpumpen drar ett undertryck i ledningen, så i värsta fall suger jag in lite luft i oljereturen. Huvudsaken det inte blir ett oljeläckage inuti motorn för då kan det bli problem.
Jag brukar dra loctite på rf oavsett, så minskar man risken att gängorna skär pga värmepåverkan eller bara rent oflyt. Men moly/litiumpasta borde ju funka, det blir väl inga hundratals grader utanför höljet?
Ja det är ju en skitdetalj i sammanhanget som säkert är bra nog redan går mest igenom alla punkter som kan skita sig (och har skitit sig för mig) gällande rf och rörgängor.
Men, men är du inte rädd att ebk'n ska smälta bakdäcket?
Tar skydd bakom soffan
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |