Gasturbinhoj = JETeskoj!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den kommer fylla sin funktion, inget snack om saken.

Grejen är att det är pissesvårt att svetsa tunnplåt med smått varierande glipor (fusk vid konrullningen) och få fogarna att se bra ut, har man som jag nästan uteslutande svetsat 1mm-plåt det senaste året känns det som fusk när man får sätta klorna i lite tjockare gods. Hur enkelt som helst liksom!:)

Låter bra!

Vet precis hur det är... Har ju själv testat att svetsa avgasrör och sådär. Men jag tyckte att det såg väldigt rakt och fint ut på dina bilder i alla fall:)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fick en laddning julklappar igår av tre kamrater på besök, blandade svarvämnen och en utskuren 30mm stålring som jag ska tillverka biten som ska sitta runt turbinhjulet av.

Hyvens!:Bugar

Julbes%C3%B6k-2.jpg

JU-01-239.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hårda klappar e alltid bäst !:tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Så kan man ju se det. Ett 60mm rundämne i automatstål, lär riva gott i ringmuskeln det!:banana

haha.. Synd man inte arbetade på verkstan längre. Jag hade skickat dig det du behövde! Bara för att se resultatet!:yoparty

Hade både det ena och det andra i materialförrådet. just 60mm hade jag inte men ett par meter 55..

Då e ni klent byggda där nere i söder :näsblod

Hehe.. Du pratar med en som har anor från norraste bottenviken.. köldanpassad skitlucka, inget värmespill här inte!

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Lite mer pyssel innan jullovet, nu är stålringen grovsvarvad såpass att den passar på turbinhjulet men det kommer krävas lite mer inpassning för att frigången för turbinbladen ska vara rätt.

JU-01-241.jpg

JU-01-242.jpg

JU-01-244.jpg

Go jul på er era banditer!:FU

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Enligt hörsägen var man med i Rapports årskrönika igår, jag måste slå igång dumburken ikväll och se vad det är frågan om.:gnissla

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ja det var nån idiot på en ångdriven spark som fräste fram över sjöisen i 110 miloshetrar.. :D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Det finns på svtplay nu, inte mycket att se faktiskt.

Jag var iväg och fick lite gjort i förmiddags, nu är radien i turbinhöljet fixad och jag är på god väg att kunna bulta ihop turbinhuset.

JU-01-245.jpg

JU-01-2472.jpg

JU-01-249.jpg

I de frästa hålen ska 6 st avsvarvade bultar svetsas fast och användas som pinnbultar för att skruva fast turbinhöljet. Stay tuned.

JU-01-248.jpg

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...