igelhammar
gud är bedragare......
Skulle tro det, med såna haverier i tankarna har jag bestämt mig för att det inte ska bli några pilsnerkvällar i garaget när jag håller på med denna motor.
Jag är tillräckligt vimsig i nyktert tillstånd och efter en 4-5 öl inträder någon form av artificiell demens som hittills har kostat mig en 16mm pinnfräs och en hel drös med "perfekt tillverkade" saker som dagen efter visade sig vara krokiga och vinda till den milda grad att jag varit tvungen att kapa isär hela skiten och börja om...
Något jag inte kan låta bli att tänka på när jag står och vevar koordinatbordet så svetten rinner är hur sjukt mycket fortare det hade gått med en CNC-fräs, men hur kul skulle det vara liksom?
Ungefär som att betala en polare för att sätta på tjejen eftersom man är för lat för att göra det själv.
om man tar betalt av polaren för att finasera bygget,är det samma sak?
det som är kul med handfräsning är ju att man klarar saker som inte ens nämndes i skolan och det som liknade det kuggade man ändå på..
det är ball och stå och handveva om man har ett 360 kordinat.mitt är av nån knepig anledning märkt till 240 " av ryskt ursprung " så 90 grader är 60 på skalan.har gjort några fina tabbar där.
likadant min jäkla svarv,tar man en mm så tar den en på varje sida och inte bara en på diametern.det är riktigt kul när man jobbar på 10 delar.
borrar man i skiten så tar den rätt däremot vilket skapar många irriterande grejor....
skulle tiga lite igår och och hade mer återledare mot kroppen än vad jag hade på bordet.det kändes....