Gasturbinhoj = JETeskoj!

Men i och med turbinmotorns förmåga att explodera om den tappar lasten på full belastning så känns det lite för osäkert.
Tvåtakts racemotorer lägger också ner verksamheten ganska kvickt om de tappar lasten när de jobbar max, varvstopp är ovanliga på sådana...
Men är det så stor risk att en hydraulpump 'tappar greppet'? Vet inget om sådana men t.ex. grävmaskin får inte gärna 'tappa' en fulladdad skopa oavsett hur mycket maskinisten tvingar den att göra samtidigt.

Tvåtakts racemotorer lägger också ner verksamheten ganska kvickt om de tappar lasten när de jobbar max, varvstopp är ovanliga på sådana...
Men är det så stor risk att en hydraulpump 'tappar greppet'? Vet inget om sådana men t.ex. grävmaskin får inte gärna 'tappa' en fulladdad skopa oavsett hur mycket maskinisten tvingar den att göra samtidigt.
Smäller en slang däremot tappar den greppet rätt kvickt

Pumpen lär hålla, jag vore mer orolig över att maskinisten i stridens hetta vrider handtaget på kulventilen åt fel håll...:)

Jomenhej!:)

Inte mycket att rapportera om så jag ligger lågt och grejar på med annat skoj i väntan på One Mile första helgen i september.

Stort grattis! jävla ballt sätt o grilla körv på ;)

Är motorn körd nu eller finns det räddning?

Tack! Den är nog rökt, visst skulle det gå bygga om den men jag lägger hellre energin på nya motorn då gamla motorn ändå inte kan ge mer effekt än så här.

Resultatlistan, lite småkul att jag körde ifrån en 1500hk Dodge Viper...:hihi

Tjo!:)

Imponerande att du har åkt så fort med motor och ram som är byggt hemma i vedboden!
Grattis till att ha nått målet!
Ser fram mot fortsättningen.

Skönt med en riktigt bra repa och bra jobbat!

Vad i motorn är slut och vad beror det på?
Att det blev lite väl varmt var rätt tydligt men tror du det var pga designproblem eller för högt effektuttag?

Ska du inspektera krafturbin och växellåda innan nya motorn åker i?

Hade jag åkt 400 blås på en busa turbo så hade jag ändå skämts brevid en kille som åkte 300 på hempulad gasturbinhoj. så otroligt jävla mycke hårdare i min värld:tuttar

Sjukt häftigt att du kör 306blås med en hemmabyggd turbinmotor och hoj!
Och lika häftigt är det att man fått följa med på hela resan.
Bugar av respekt till dig. Ständigt imponerad!

Inte illa han som piskade upp en Volvo 245a i 300 blås heller... Får känslan att han eventuellt förbättrat väghållningen en aning.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...