_Johansson_
Storfräsare
Olov laddade in den nya koden i Arduinon som ska få potentiometern som styr maxvarv på bränslepumpen att funka, jag har allt som behövs för att göra det själv men i vanlig ordning börjar det strula med com-portar och annat skit så jag lade ut jobbet på entreprenad innan jag skulle få ett vansinnesutbrott.
Inte helt ovanligt när jag försöker göra något med en PC...
Sen ritade jag upp ett lite snyggare hölje till potentiometern, det förra var kantigt och fult med tuschtext på så jag snofsade till det lite för att det ska se likadant ut som de andra styrboxarna på hojen.
Funktionen är dessutom klockren, nu kan jag justera in både bränslepumpens tomgångsvarv och maxvarv vilket blir grymt då jag framöver kommer kunna vrida gashandtaget i botten och lita på att motorn inte övervarvar!
Inte helt ovanligt när jag försöker göra något med en PC...
Sen ritade jag upp ett lite snyggare hölje till potentiometern, det förra var kantigt och fult med tuschtext på så jag snofsade till det lite för att det ska se likadant ut som de andra styrboxarna på hojen.
Funktionen är dessutom klockren, nu kan jag justera in både bränslepumpens tomgångsvarv och maxvarv vilket blir grymt då jag framöver kommer kunna vrida gashandtaget i botten och lita på att motorn inte övervarvar!