Tjena!
Ser att du tillverkat detaljer av nylon. Vart får jag tag i det materialet?
/H
En bild om trådlåsningens mysterium så slipper Johansson göra en sådan sköning och fota åt oss.
J.K Nilsson
View attachment 436923
Scania av äldre modell hade vänstergängade hjulbultar på ena framhjulet, helvete vad man kunde ta i om man inte visste...Jo det gäller ju att ha koll på gängriktningen
Nog för att man när man gjort tankevurpan att börja trä tråden fel när man jobbar utan riktig tvinntång så man snor tråden moturs och då gör hela låsningen så att det inte är någon låsning längre. Men bilden visar en tydlig tvinntångslåsning på vänstergänga och då ska man ha en moturstång. Låsningen på bilden vill gärna slappa sig lite med vibrationer oavsett hur många "ärevarv" man gjort.Å givetvis måste ju någon kommentera den där bilden med de blå 6-kanterna som är låsta...
Är de vänstergängade? I annat fall förstår jag inte varför trådlåsningen är gjord åt det hållet runt (skruv/bult)-skallarna?!
Eller kanske är det precis det som Nilsson menar är ett "mysterium"...
/H
Vanligt fel är att tråden tvinnas för mycket mellan punkter som ska låsas.Nog för att man när man gjort tankevurpan att börja trä tråden fel när man jobbar utan riktig tvinntång så man snor tråden moturs och då gör hela låsningen så att det inte är någon låsning längre. Men bilden visar en tydlig tvinntångslåsning på vänstergänga och då ska man ha en moturstång. Låsningen på bilden vill gärna slappa sig lite med vibrationer oavsett hur många "ärevarv" man gjort.
J.K Nilsson
Hur gör du när du bygger? Tänker du ut i huvudet och bygger på frihand? Eller gör du detaljerade ritningar? Eller är det bläckpenna på servetten vid korvkiosken?
För mig är det ju mycket detaljer som skall lira ihop. Svårt att ha allt i huvudet.
Inte illa att kunna svänga ihop en jetmotor på frihand
Själv gör jag pannkakssmet på frihand....
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|