_Johansson_
Storfräsare
Jag har hållit på filtrera oljan genom ett oljefilter och tillbaka till oljetanken ett tag nu, tankskummet verkar funka flödesmässigt då det är betydligt högre genomströmning på oljan nu än när den passerar motorlagren.
Jag har även filtrerat fotogenet på samma vis, det är ett inloppsfilter på bränslepumpen som tar emot skiten först och efter ett tiotal minuters rundspolning kollade jag filtret i pumpen och det var helt rent, verkar inte vara så värst mycket skit i skummet som en del säger.
I väntan på att gården ska töa av så jag kan rulla ut hojen och provstarta gör jag klart lite smågrejs på JU-02, det är alls inte mycket kvar innan den motorn kan sättas upp i testbänk och provstartas för första gången.
En av de få sakerna kvar att göra var den främre infästningen av motorhöljet, med 4kg laddtryck vill det till att bitarna sitter ihop ordentligt...
Jag borrade 18st 5mm hål i motorhöljet och monterade sedan höljet på motorn för att borra vidare in i kompressorplattan. Tejpmarkering på borren för att inte klanta till det och borra igenom till luftkanalerna.
Gängning!
Efter att ha gängat hålen för M6 skruv monterade jag ihop motorn och drog dit en näve spårskruvar för att testa, blir finemang det där!
Tjo!
Jag har även filtrerat fotogenet på samma vis, det är ett inloppsfilter på bränslepumpen som tar emot skiten först och efter ett tiotal minuters rundspolning kollade jag filtret i pumpen och det var helt rent, verkar inte vara så värst mycket skit i skummet som en del säger.
I väntan på att gården ska töa av så jag kan rulla ut hojen och provstarta gör jag klart lite smågrejs på JU-02, det är alls inte mycket kvar innan den motorn kan sättas upp i testbänk och provstartas för första gången.
En av de få sakerna kvar att göra var den främre infästningen av motorhöljet, med 4kg laddtryck vill det till att bitarna sitter ihop ordentligt...
Jag borrade 18st 5mm hål i motorhöljet och monterade sedan höljet på motorn för att borra vidare in i kompressorplattan. Tejpmarkering på borren för att inte klanta till det och borra igenom till luftkanalerna.
Gängning!
Efter att ha gängat hålen för M6 skruv monterade jag ihop motorn och drog dit en näve spårskruvar för att testa, blir finemang det där!
Tjo!