desmo79
Ny medlem
Hej forumet.
Jag läser mer här än vad jag skriver så det är nog ingen som känner igen mig. Men jag har en plan för 07 jag skulle vilja ha åsikter om.
Jag funderar på köpa en fd banhoj för att sedan ha både på allmän väg och bana. Planen är att i så fall också ta en RR-licens (måste läsa på lite bara, är B-förarlicens för min del som jag förstår det). Det jag har tänkt på är en R6a då det verkar finnas delar och priserna helt okej. Men hur mycket bygger man om cyklarna för att de ska gå på bana? Är det mycket jobb att återställa till väg? Då menar jag inte originalkåpor för jag ska behålla kraschkåpor. Mer om man modifierar kabelstam, att få dit lysen igen, blinkers etc. Sedan är ju många trimmade, är det något man ska oroa sig för? Eller är det en standardmotor man ska leta efter? Visst ser jag problemen att komma åkandes på sin hoj till bana, klota och inte kunna ta sig hem. Men det går kollektivtrafik så får man väl hämta nästa dag i så fall.
Går det fort nog är jag såklart intresserad av att testa att köra ett rejs. Men har jag en suck om man inte har värsta rejsdäcken på? Eftersom den går på gata också kanske man inte har värsta sulorna på? Att ha lyse fram kvar, är det okej? Annars får man väl demontera på ngt sätt. Kan man hänga med i konkuransen utan hela depåkittet helt enkelt?
Men sedan läser jag trådar om att det är så ont om tider på bana. Stämmer det eller får man ihop tillräckligt om man åker på det som finns? Med RR-licens blir det väl fler tillfällen på banor än om man bara åker gatreggat?
Måste man ha helsytt skinnställ om man ska köra RR?
Jag har säkert hundra frågor till.. men just nu tog de slut för stunden.
Vore glad för lite tips, råd och tankar.
/Tobias
Bor i Norrköping så Linköping och Sviesta ligger ju inte så långt bort.
Jag läser mer här än vad jag skriver så det är nog ingen som känner igen mig. Men jag har en plan för 07 jag skulle vilja ha åsikter om.
Jag funderar på köpa en fd banhoj för att sedan ha både på allmän väg och bana. Planen är att i så fall också ta en RR-licens (måste läsa på lite bara, är B-förarlicens för min del som jag förstår det). Det jag har tänkt på är en R6a då det verkar finnas delar och priserna helt okej. Men hur mycket bygger man om cyklarna för att de ska gå på bana? Är det mycket jobb att återställa till väg? Då menar jag inte originalkåpor för jag ska behålla kraschkåpor. Mer om man modifierar kabelstam, att få dit lysen igen, blinkers etc. Sedan är ju många trimmade, är det något man ska oroa sig för? Eller är det en standardmotor man ska leta efter? Visst ser jag problemen att komma åkandes på sin hoj till bana, klota och inte kunna ta sig hem. Men det går kollektivtrafik så får man väl hämta nästa dag i så fall.
Går det fort nog är jag såklart intresserad av att testa att köra ett rejs. Men har jag en suck om man inte har värsta rejsdäcken på? Eftersom den går på gata också kanske man inte har värsta sulorna på? Att ha lyse fram kvar, är det okej? Annars får man väl demontera på ngt sätt. Kan man hänga med i konkuransen utan hela depåkittet helt enkelt?
Men sedan läser jag trådar om att det är så ont om tider på bana. Stämmer det eller får man ihop tillräckligt om man åker på det som finns? Med RR-licens blir det väl fler tillfällen på banor än om man bara åker gatreggat?
Måste man ha helsytt skinnställ om man ska köra RR?
Jag har säkert hundra frågor till.. men just nu tog de slut för stunden.
Vore glad för lite tips, råd och tankar.
/Tobias
Bor i Norrköping så Linköping och Sviesta ligger ju inte så långt bort.