gluffis
Slowrider
Ta det billigaste, kör du mycket bana så köp Sportsmart, det är aningen bättre.
Nej sportsmart har sämre grepp i regn och håller färre mil. Helt fel däck för trådskaparen (om man inte ska köra bana som Gluffis säger!)
ST3 står för STreet Triple, en Triumph med andra ord, jfr. SP3 som står för SPeed Triple också Triumph. Båda hojarna är nakna "street hojar".ST3 är en touring Ducati för övrigt eller har jag fel?
Det senaste däcket jag körde på min gamla VFR innan jag sålde den i våras var Lasertech, men hade jag haft kvar den skulle jag nog byta tillbaka till Bridgestone BT45. Jag tyckte de var bättre både i vått och torrt.Nu har jag inte kört på de fabrikaten sportnissarna här har. Har 16" fälgar Men mina Metzler Lasertech har jag varit nöjd med.
Tror dock att det finns bättre grejor med anledning av vad folk här säger. Det duger åt mig på gata trots allt. Även i vätan. Känner mig inte otrygg med dem ivf.
Hmm, hade ett Avon bak på dominatorn jag hade då jag fick den. Det däcket blev som en iskana på blött om det var lite svalt ute. Sicket skitdäck !! Fullständigt värdelöst och totalt livsfarligt.
Men jag vet inte hur gammalt det var då jag tog över den.
Det är märkligt tycker jag att Avon fortfarande säljer mc däck då dom är värdelösa i väta och inte ligger i toppen i torrt väglag. Dom är ju inte heller billiga. Så frågan är varför köper folk Avon ?
Tack. Blev förtjust i den vid en av Triumph's provkörningar och efter andra provkörningen året efter var jag fast. Fast det fick bli en lätt begagnad. Gillar den skarp.Grattis till valet av en underbar hoj!
Jag skulle nog inte ens klara snabba gruppen om jag så lånade Stoner's Repsol Honda. Allt beror tyvärr inte på hojenKör du bana med Z6 klarar du snabba gruppen med SMC , utan att vara sist om du kör mjukt och inte satsar på varvrekord. De släpper mjukt och förväntat både i vått och torrt. (Men då är det inte lugn och mjuk körning!)
Z8 har jag inte provat på bana än men ska vara bättre (och är naturligtvis lite dyrare) än sin föregångare Z6 men de känns väldigt bra. En sväng ut i Europa syns knappt på däcket så de borde hålla länge.
Vilka däck kan ni rekommendera till mig? Jag sitter och velar över Dunlop Sportsmart samt Michelin PILOT ROAD 3.
Text...
Sådär! Beställde ett par Pilot Road 3. Är det värt att sandpappra däcken lite försiktigt eller har ni några tips för inkörningen?
Då måste det ju ha varit Grusets fel, Gluffis. Eller däckens...
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|