Geggmoppetråden

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
jag kom nääästan upp till skogen vid birdhill idag :rolleyes:
innan spanska sjukan började gå sunkigt, (typ som när man får soppa-torsk) suckade tungt i hjälmen och mekade av stiftet, bygeln hade smält ner, värdelöst, bytte stift i hopp om att slippa putt tebax,
men icke stendött,
precis så långt tillbaka att man vart genomsvettig :huvet

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...dödsraketen är direkt arg numera. :näsblod

Men säg den glädje som varar förevigt, gaffelben pinkar olja, och den åt upp ett bakhjulslager av bara farten.

Helt galet med bomb-spontan-uiiilies på 3an, och det bara skottar...dödsraket är ett passande epitet på'n.

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
innan spanska sjukan började gå sunkigt, (typ som när man får soppa-torsk) suckade tungt i hjälmen och mekade av stiftet, bygeln hade smält ner, värdelöst, bytte stift i hopp om att slippa putt tebax,
men icke stendött,

Tvitakt...... :tuttar

Kan man locka med en FYRTAKTARE!! :D KTM 250 EXC-F

Så det är därför vi bara var tre stycken och gasade..
Kanonfint spår!
Det lönar sig att hålla stängt någon vecka längre på våren för att spara spåret!

Race_4_fun

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2009
Hoj
Suzuki RMZ 250 -09
men icke stendött,

Jag säger bara KTM 250 SX -92!
Geggmopedernas motsvarighet till b20n! Har alltid lite småfel här och var, men går alltid att köra och startar ALLTID!

Men de e dags för dig att börja med stuntkörning med cbr:n nu! Det enda rätta!:yoparty

TEAM BANJOENDURO

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Nu har jag vaknat igen, 80-tals geggmoppe inhandlad till kaffepengar och renoveras lite smått just nu, sen ska det gasas veteranhoj :) Hoppas vi ses i skogen eller på crossbanan.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nu har jag vaknat igen, 80-tals geggmoppe inhandlad till kaffepengar och renoveras lite smått just nu, sen ska det gasas veteranhoj :) Hoppas vi ses i skogen eller på crossbanan.

Det blir en pärla, nya cyllar å grejer! :tummenupp Får se om teamet får en nystart till tisdagens inoficiella km på surabanan.

Dödsraketen har fått nyrenoverad gaffel, bara lite småfix kvar innan den är raceready igen...hoppas Strömsholms Teknikservice har ekrar hemma bara...

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
har vart ute i garaget och skruvat rasgas,
har ett par frågor/knogmackor jag skulle vilja ställa till kontruktören,

vafan äre incest-skruv på oljepåfyllningen för?? rundragen :huvet
vafan äre incest-skruv nästan precis överallt pån för?? :huvet
varför äre obehandlad stålram pån? :huvet (småfuktigt garage)

men framför allt.

VARFÖR ÄR DET INTE EN KTM FÖR!?
typ det enda jag har gjort sen jag skaffan är att sakna 2undran :gråta

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj

men framför allt.

Ni behöver bara en lyckad dag tillsammans i geggan, lite bonding (bondage :crash) löser allt. :fakta

Just nu är jag och dödsraketen snart överens igen, hon svarade på en öm motorrenovering med att pissa med gaffelben, och totalskrota ett lager i bakhjulet.

Nu är det kirrat, och hon får en frisk eker i framhjulet imorgon, så är det fit for fight igen (skall byta framhjulslagret bara-för-att när jag ändå håller på).

Men...det är kul att lära sig hur hojen sitter ihop iaf. :hihi

Så, upp med hakan ubåtskapten' - få ihop skiten så tar vi en korvgrillartour i något lightenduro-spår.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17

men framför allt.

Vilken jävla surmaskin du råkat ut för då! Nä stoppa i en kinapuff å blås rent skiten så ska du se att hon går som en klocka sen.

Jag är ju bra sugen på en KTM 200 exc alt 250 exc. Men tror inte budgeten pallar det just nu. Så det får bli upprustning och körning med lillbettan ett tag till trots klen bakfjädring för mig. Ska ju få ut sambon och körträna också. Så jag måste ta och reka några avsides grusvägar/spår, hmm. Kanske kan vi få med oss Sportis också om vi hittar något lämpligt. :tummenupp

Ny plast å dekalkit anlände från england idag (mycket billigare än svedala). Så nu blir det ju +10 hk diReKT!! :D Framgaffel måste servas då den läcker från vänster ben. Blir nog att lämna in då jag vare sig har tiden eller kunskapen just nu, även om jag gärna hade lärt mig skiten.

Nu ska vi bara se om vi kan få med Trixtermannen på sikt på lite fingrus :krama

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Det blir en pärla, nya cyllar å grejer! :tummenupp Får se om teamet får en nystart till tisdagens inoficiella km på surabanan.

Dödsraketen har fått nyrenoverad gaffel, bara lite småfix kvar innan den är raceready igen...hoppas Strömsholms Teknikservice har ekrar hemma bara...

Gött Jerry. Hoppas man kan vara med på tisdag, alltid kul att köra lite heat även om det bara är på "skoj", brukar ju bli blodigt allvar i slutänden iallafall :crash

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Vilken jävla surmaskin du råkat ut för då! Nä stoppa i en kinapuff å blås rent skiten så ska du se att hon går som en klocka sen.

Jag är ju bra sugen på en KTM 200 exc alt 250 exc. Men tror inte budgeten pallar det just nu. Så det får bli upprustning och körning med lillbettan ett tag till trots klen bakfjädring för mig. Ska ju få ut sambon och körträna också. Så jag måste ta och reka några avsides grusvägar/spår, hmm. Kanske kan vi få med oss Sportis också om vi hittar något lämpligt. :tummenupp

Ny plast å dekalkit anlände från england idag (mycket billigare än svedala). Så nu blir det ju +10 hk diReKT!! :D Framgaffel måste servas då den läcker från vänster ben. Blir nog att lämna in då jag vare sig har tiden eller kunskapen just nu, även om jag gärna hade lärt mig skiten.

Nu ska vi bara se om vi kan få med Trixtermannen på sikt på lite fingrus :krama

Du kan slå en "flukt" på annonsdelen... Finns en till 250 EXC-F till dig där!! :rolleyes:

Eller för någon annan som är sugen också för den delen!! :tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ja-nej, jag menar riktig geggmoped, banjostubbrally räknas tyvärr inte dit. :hihi

Jag är lite sugen på Strängnäs crossbana igen, kul för oss talanglösa..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...