Geggmoppetråden

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Pappsmällan gör premiär på Norbergs crossbana idag, hela team NejInget kommer köra+en massa andra fartdårar :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Nu står det verkligen och väger i teamet... :D Pappsmällan var lite bångstyrig, dödsraketen sabbade cylinderfotspackningen - Matte vrångkörde som vanligt dock.

Nya tag, eller ge in för den enkla vägen Tallen? :hihi

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
norbergs crossbana, njaae, har faktist vart på finare ställen:p
typ som att köra i en påse med mjöl,
"sligen" äter verkligen upp cykeln.

sj har man banjospårat, bra svettigt, men nått som påminner om ett spår börjar ta form!
och tro det eller ej, spanska sjukan höll i skogen!
det var när jag kom ut på ett fält påväg hem som skiten dog :huvet

så alltså 3av4 gånger har jag puttat hem :huvet

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
:död-tråd?

efter gårdagens banåka i linköping och dagens autobahn-åka hem från sthlm så kände jag att det var dags att sparka igång den där sjukliga spanjorskan (måste va en tjej som den har strulat)
vart 3varv på Pipstigen summer edition, knixigt spår, hasplåt eller bra självförtroende är ett måste!
kommer gå lättare när man lär sig spårvalen ordentligt!

Och tro det eller ej!! jag slapp putta hem!! :banana

så ska nog ut å bomba lite imorrn oxå! :semester
så till nästa helg kan jag nog erbjuda enduro+korvgrillning+bad! :tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Det är fan dags för stormöte i remsans geggmoppefalang. :fakta

Torsdag siktar jag på sand-piss i Arboga (crossbana), sedan är det powermeet för heeeeele slanten'...men helgen efter det skulle kunna vara något?

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Det är fan dags för stormöte i remsans geggmoppefalang. :fakta

Torsdag siktar jag på sand-piss i Arboga (crossbana), sedan är det powermeet för heeeeele slanten'...men helgen efter det skulle kunna vara något?

helgen efter den här jag menade!
alkohol-bensin högtider som powermeet tummas det ej tid ifrån! :D

betongsuggan rejsing vare länge sen man hörde nått ifrån!

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ja då var kåTMen ihop plockad igen. Nyservad framgaffel, likaså stötdämparen, plus en lite hårdare fjäder, ny plast och dekaler så den ska gå lite fortare :fakta *brumbrum*.

Nästa projekt blir att riva förgasare, cylinder och rengöra skiten + bestycka om så den går som den ska. Surar lite ibland och verkar gå för fett (ryker rejält och bluddrar på lågvarv). Med 2%-ig blandning ska den väl ändå inte ryka så förbaskat. Stiftet är svart så förbränningen ser inte hundra ut... blir lite att pyssla med :tummenupp

IMG_4360_edit_720px.jpg

IMG_4359_edit_720px.jpg

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Gött att det mekas lite, ta och se över bestyckningen i fuggen nu bara. :) Kolla vad som rekommenderas för vårat väder, och jämför med vad som sitter.

Du har egentligen fyra saker att lattja med (eller fem om man räknar med luftskruven) - modell på nål, vilket läge nålen sitter i, lågfart och huvudmunstycket. :)

Tvåtaktare är lite luriga, du måste köra den varm ordentligt innan man kan dra några slutsatser, och hellre lite för rikt, än för snålt - du får smörjning till motorn via soppan...

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Nu har jag börjat fundera på att skaffa cross igen.. Självklart blir det en Sukka! :tummenupp Dock så vet jag inte om det blir en 250 eller en 450. Hade en cr 250 för 3 år sen som jag trivdes med men jag är sugen på en 450.

Någon som kan ge mig lite input på skillnader mellan 250 och 450, då tänker jag inte på att det är 2-takt, 4-takt, vikt och sånt utan mer hur dom är att köra ;)

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Idag var det lagom att krypa lite på garagegolvet och ta sig en titt på förgasaren. Skitig som fn var den och ovanpå det en fet steg/grus i en av kanalerna. Bytte även stift, sen startade hojen som den skulle.

Då den ryker väl mycket enligt min mening funderar jag på om den drar olja från motorn, alternativt är den bara felinställd. Krök och dämpare bak är rejält svart-klet-rinn-skitiga. Så det blir nog att göra rent skiten och packa om bakdämparen med ny matta.

Kolla in stenen i ena kanalen vid insuget från luftboxen.
IMG_4392_edit_720px.jpg

Isärplockat, rengöra å blåsa rent.
IMG_4406_edit_720px.jpg

Frugan provsitter efter fjädringsrenoveringen. Hon är bra sugen på att ut å prova lite nu.
IMG_4429_edit_720px.jpg

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Det är fanimig dags för uppryckning, handuppräckning loosers! :fakta

Idag - crossträning i Sala, och vi har en rookie i gänget, som fasen inte gjorde bort sig idag, stenhårt!

Vem var det då?

Jo våran ON, som skaffat KX125:a.

Nu är det dags så innihelvete för ett mysigt heldagsevent med korvgrillning a'la de gamla goda tiderna, vilka är på?

Bifogat

• IMG_1573.jpg
    IMG_1573.jpg
    181.9 KB · Visningar: 53
  • IMG_1580.jpg
    IMG_1580.jpg
    177.3 KB · Visningar: 46

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Det är fanimig dags för uppryckning, handuppräckning loosers! :fakta

Idag - crossträning i Sala, och vi har en rookie i gänget, som fasen inte gjorde bort sig idag, stenhårt!

Vem var det då?

Jo våran ON, som skaffat KX125:a.

Nu är det dags så innihelvete för ett mysigt heldagsevent med korvgrillning a'la de gamla goda tiderna, vilka är på?

Så fort vi kommit hem från Gotland och jag packat om avgaspipan bak så är vi laddade att ta ut den lilla ettriga skitmaskinen! :yoparty :tuttar

Trevligt att det finns flera rookies som börjat! :tummenupp

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.

Fan du har väl rätt i att det är dags för en återförening av fikafetischisterna, aka. mysmongoenduro. Får ta samling i närmsta skogsdunge/crollebana så snart som möjligt. Team betongmiffo har ju varit lite splittrat pga. skador/jobb/familj/semester/gathoj osv, men vi får börja smida på comeback.. Som vanligt blir det väl mest korv å kaffe, å knappt nå åka :D

Utmaningen är antagen, säg en tid och plats så kör vi :arsele

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Fan du har väl rätt i att det är dags för en återförening av fikafetischisterna, aka. mysmongoenduro. Får ta samling i närmsta skogsdunge/crollebana så snart som möjligt. Team betongmiffo har ju varit lite splittrat pga. skador/jobb/familj/semester/gathoj osv, men vi får börja smida på comeback.. Som vanligt blir det väl mest korv å kaffe, å knappt nå åka :D

Utmaningen är antagen, säg en tid och plats så kör vi :arsele

Vi lär ju.

Några mer hugade, ubåtskapten Strandman, Pia, Rotor, ON?

Light-enduro med grill stavas ju Västerfärnebo vad jag vet, funka?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ta och sätt fart på den där spanjacken nu, det är tvåtakt, inte raketforskning.

Salas crossbana var deluxe-lyx idag, perfekt lagom smetig för att få både fäste och ha lite kul med spontan-speedwaysladdning. Blir nog en sväng dit i veckan, sätt fart på geggmopparna nu.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...