Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jävla piss att det alltid skall krocka tamigfan jämnt. MSK Hammaren har arbetsdag inför tävlingen nästa helg, just på söndag. Lyx.

Hondan har fått ventilspelen kollade och justerade, en insug, och en avgasventil behövde lite justering, ingen låg an dock. Lite frisk olja och en gänga reparerad (helicoil - the shit).
Idag blir det friska ekrar i bakhjulet, måtte djävulen ta alla dessa klåpare till ägare som ALDRIG rör sina ekrar, brinn i helvetet! :fakta :gnissla :huvet

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
ja får se hur det går för mig på söndag,
antingen lånar jag holmudds antika ktm lr så skrämmer jag igång Gamma´s husaberg 600 :hihi:rofl
då kommer jag garanterat vara snabbast på rakorna iaf! sen att man behöver ta ut svängarna och använda blinkers är väl en annan sak :tuttar
+att man kommer vara en sånn där drygfan som gasar satan på rakorna och är stoppkloss i kurvorna :tungan

är det nån som är blyg/nybörjare/feg så får man gärna komma å prova lite imorrn PM:a vid intresse

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
ja får se hur det går för mig på söndag,
antingen lånar jag holmudds antika ktm lr så skrämmer jag igång Gamma´s husaberg 600 :hihi:rofl
då kommer jag garanterat vara snabbast på rakorna iaf! sen att man behöver ta ut svängarna och använda blinkers är väl en annan sak :tuttar
+att man kommer vara en sånn där drygfan som gasar satan på rakorna och är stoppkloss i kurvorna :tungan

är det nån som är blyg/nybörjare/feg så får man gärna komma å prova lite imorrn PM:a vid intresse

Kan troligen inte på söndag om det inte är VÄLDIGT sent. Men om du är rapp och svarar så kanske jag kan svänga förbi imorgon och ta oskulden av CRF'en där istället för en sväng till Gröndal.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
nu är husabergs-bussen rejsready!
tog en halvtimme att få fram den, var diskret gömd bakom mängd bråte,
krängt av dubbdäcken, luftabromsar, bytit olja å filter,
så nu jävlarns blire åka!

dock känns det som man är brutalt otränad, speciellt för att släpa runt på en hoj som väger cirkus det dubbla mot man är van vid + har säkert 2ggr så mycket effekt,
men det blir spännande:tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Spänningen är olidlig, har Trixarn' tagit geggmoppe-cherryn idag? Det har varit oroväckande tyst får man säga, har eftermiddagen spenderats på akuten månne? :crash

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Spänningen är olidlig, har Trixarn' tagit geggmoppe-cherryn idag? Det har varit oroväckande tyst får man säga, har eftermiddagen spenderats på akuten månne? :crash

Nej fan... Det har ju regnat idag och enligt väl insatta källor var det ingen idé att åka på Gröndal då. :( Och kontakten med Erik kom igång för sent så det får bli nästa söndag i Sala! :yoparty

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nej fan... Det har ju regnat idag och enligt väl insatta källor var det ingen idé att åka på Gröndal då. :( Och kontakten med Erik kom igång för sent så det får bli nästa söndag i Sala! :yoparty

...jag åker till Sala idag, hyndan lär testas. Skall bli sol där idag. :metal

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
sådärja, nu lär man va sjukskriven i en vecka lr så.
helt slut i kroppen,

fick en fin men snålblåstig dag med bra underlag!
pep ur och lånade kusin slangens yz250 ist för husan,
provkörde dock den på kvällen och det hade nog inte varit någe problem att köra med den, skulle säkert ha orkat iaf 10min med den :tungan

näe måste gå å lägga mig :brinnerup

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Vill gärna höra ett utlåtande över upplevd skillnad mot tidigare 250:in..
Skriv en blänkare..

Idag blev det test, och...det är stora skillnader, riktigt stora.

Tvåtakten är lättare att åka fort in i tighta kurvor med, lättare att kasta runt, fyrtaktaren dominerar genom sin förutsägbarhet i kurvan och hur det svarar linjärt.
Speciellt när greppet inte finns där är kontrollen av hur mycket man får ned på bakhjulet underbart.

450n känns nästan from i jämförelse med 250 2-t, även om det totalt går fortare, det är mer linjärt, drar hårdare direkt ur böj med den stora fyrtaktaren, men man luras, det skenar på den med..

Fyrtakten kändes klart brytig att få in i de tightaste böjarna de första varven, men man vande sig fort.

Hoppen kändes smidigare med tvåtaktaren, men det känns som det är lättare att sätta landningarna med fyrtakten, det går lite lugnare till, 2-t är mer som en vild pålle i jämförelse, anar att mer roterande massa lugnar det hela lite.

Brett smajl idag, trots lite småsaker som måste fixas, och en enveten snuva. :yoparty

Bifogat

• IMG_2018.jpg
    IMG_2018.jpg
    166.3 KB · Visningar: 48

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Det saknas flaggvakter till lördagens tävling på banan i Sura (stockholmscrossen är på besök), ta tillfället i akt och få se lite riktig motorsport på nära håll. :)

Klubben bjuder på krubb till de som hjälper till!

/J

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Lördag - Nedre Norra motionscrosserie är på besök i Surahammar, kommer bli en grym dag, ramla dit och kika, shoppa korv och fota lite fräsiga förare.

Har ni inget bättre för er - haka på som flaggvakt, och få korven gratis, och se förarna på riktigt nära håll, samling vid banan 09.00.

Söndag - Crossträning i Sala, det ryktas att Trixarn' skall göra debut? Får vi ut lite mer folk, ON mfl?

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Lördag - Nedre Norra motionscrosserie är på besök i Surahammar, kommer bli en grym dag, ramla dit och kika, shoppa korv och fota lite fräsiga förare.

Har ni inget bättre för er - haka på som flaggvakt, och få korvARNA gratis, och se förarna på riktigt nära håll, samling vid banan 09.00.

Söndag - Crossträning i Sala, det ryktas att Trixarn' skall göra debut? Får vi ut lite mer folk, ON mfl?

åker med rappen dit, har ej fått nått klart besked från slangen

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Stort tack till er grabbar idag, Trixarn, Goshow och Rapp som var med och flaggvaktade på crosstävlingen i Sura. :yoparty

Nu är det bara Trixarns premiär kvar i Sala imorgon, så är helgen fullbordad. Ses där.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Min broder i gener och syndfullt framförande av tvåhjuling tog sig upp med sin son på varsina 250:in och mucka fetåka :) 4 h senare har de hetaste känslorna dövats och en tjock öl skall inmundigas på lokal för vidare bonding :) Fyfan vad jobbigt det är på geggmoppe hatten av för er alla machosister som gör detta varje helg!!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Min broder i gener och syndfullt framförande av tvåhjuling tog sig upp med sin son på varsina 250:in och mucka fetåka :) 4 h senare har de hetaste känslorna dövats och en tjock öl skall inmundigas på lokal för vidare bonding :) Fyfan vad jobbigt det är på geggmoppe hatten av för er alla machosister som gör detta varje helg!!

:D Har du broder på besök, och det åks geggraket? :yoparty

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
WR 450
Är det ingen som kör sina cyklar på vanliga släp numera?
Var betydligt vanligare förr i alla fall, (länge sedan en annan körde), nu verkar det vara skåpbil som gäller...

Vad är den uppenbara fördelen, som jag inte tycks inse..?
Populärt verkar det dock vara...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...