Geggmoppetråden

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Är det ingen som kör sina cyklar på vanliga släp numera?
Var betydligt vanligare förr i alla fall, (länge sedan en annan körde), nu verkar det vara skåpbil som gäller...

Vad är den uppenbara fördelen, som jag inte tycks inse..?
Populärt verkar det dock vara...

Jag tror att dom flesta motionärer här kör på släp faktiskt. Tex. SGM kör hojen i hästsläp och så kommer troligen även jag göra. Å andra sidan så har jag kört gixxern i min caddy maxi när jag har fraktat den.

Jag kör hellre en hoj i en skåpbil faktiskt. Fördelen är väl att man slipper sitta och köra 80 km/h som med ett släp. Visst om man bara kuskar runt till banor i Västmanland så går det absolut att köra med ett släp men om du tex ska iväg uppåt mot dalarna så är det alltid skönt att slippa släpet.
Ett annat plus för mig med skåpbil är förvaring av den. Eftersom att jag bor i stan så blir det lite bökigt med släp. En skåpis kan man ju parkera efter gatan eller liknande, visst kan du göra det med ett släp också men det känns säkrare att ha en gammal skåpis så på gatan än ett släp.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
bra skönt att slippa släp faktist, (även fast min diseltruck inte går mer än 80 :tungan

det känns bara smidigare att köra upp hojen på pickupen å åka :)
men visst lever släpvagnskulturen fortfarande :p

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Min broder i gener och syndfullt framförande av tvåhjuling tog sig upp med sin son på varsina 250:in och mucka fetåka :) 4 h senare har de hetaste känslorna dövats och en tjock öl skall inmundigas på lokal för vidare bonding :) Fyfan vad jobbigt det är på geggmoppe hatten av för er alla machosister som gör detta varje helg!!

Ähhh... Det här var väl inge jobbigt?!? :D

Totalt kronslut med stukad tumme, blånagel, skavsår. Har spenderat ca en timme med att försöka spätta loss skiten från hoj, kläder och stövlar och det enda man undrar är...
När kör vi igen? :yoparty

Stort tack till alla närvarande men kanske framför allt till Jerry som hjälpte mig upp med hojen efter min första vurpa. Annars hade jag nog stått där än! :näsblod

:lyx

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:hihi

Sjukt kul att se dig och Sportis idag, stod och väntade på den där brinnande framlängesvolten (speciellt när ni åkte dragrace på rakan bortöver) - men ni skötte er med bravur!
Det är svårare än det ser ut, och ni tog premiären med stoltheten i behåll. Nu är det bara att nöta. :yoparty

Sportis, Trixter och Goshow var ute och vred rulle idag, och Rapp tror jag inte står ut länge till. :crash

Fett fränt.

Här finns lite bilder ur min kamera, hann med att fota lite idag med. :)

http://husabuse.mine.nu/main.php?g2_itemId=7822 - det går lite trögt, 1 meg ut...bild i 1280xnågot finns om man klickar på den högra ikonen av de tre ovanför bilden, kräver att ni tillåter popupfönster dock (annars högerklicka på den och säg öppna den här frääääsiga bilden i ett nytt fönster).

Inneträning imorgon, Kolbäck 18.00. Be there.

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
sjyssta bilder!

det här va helt klart en motivationshöjare vad gäller att sparka liv i GG´n! :)

Coola bilder!
Jag publicerar ett par här för de som inte orkar gegga runt bland dina gigantobilder! :D
Crosstr_ning Sala 053.jpg
Jag tänkte göra en superman där men jag avstod!
Crosstr_ning Sala 061.jpg
Blod och blånagel!!! :skrämd Kråss e jeteFaligt!!1!1

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Kul att man kan fotoshoppa in lite luft under hjulen. :hihi

Full rapport om krämpor inväntas med illa dold skadeglädje. :D

Jag tror vi väntar med skaderapporten tills imorgon då det säkert lär tillkomma lite!

Det sägs att du gjorde donuts innan trapphoppet? :D

:fakta :tungan

det rullade ju på bra dedär trixarn! :tummenupp´

blir till att mekkamekka och byta teamnamn till banjo-x

Banjo funkar ju inte då man är en Västeråsare... Hmmm... Team CityX kanske? :)

Last edited:

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Rapp tror jag inte står ut länge till. :crash

Det gör jag verkligen inte! :huvet Jag säger upp mig som din paraplyflicka och jag kommer inte vara i närheten av en crossbana förns jag har skaffat mig en själv(cross eller paraplyflicka)! :död

Last edited:

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Jodå paraplyflickan i mig har jag gjort mig av med efter en hårig tur på gatan här hemma! Det blev en Honda CRF 450R -08. Den är verkligen hur hårig som helst, inte alls som min gamla CR 250 -01 som jag hade för 3 år sen.. Pulvret kommer på en gång! :yoparty Nu blir det att skaffa lite skydd sen lär man dra iväg till någon bana så man kan komma ner på jorden igen!

Bjuder på en dålig bild!
bild.JPG

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jodå paraplyflickan i mig har jag gjort mig av med efter en hårig tur på gatan här hemma! Det blev en Honda CRF 450R -08. Den är verkligen hur hårig som helst, inte alls som min gamla CR 250 -01 som jag hade för 3 år sen.. Pulvret kommer på en gång! :yoparty Nu blir det att skaffa lite skydd sen lär man dra iväg till någon bana så man kan komma ner på jorden igen!

Bjuder på en dålig bild!
View attachment 320408

:yoparty
Vi börjar bli många "nybörjare" även om vissa har gamla meriter att luta sig på. Vi kanske får starta Team BabyX eller något liknande istället!

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
:yoparty
Vi börjar bli många "nybörjare" även om vissa har gamla meriter att luta sig på. Vi kanske får starta Team BabyX eller något liknande istället!

Jag har endast åkt lite hemma hos mamma och pappa på landet, inge avancerat som på bana eller så och jag körde cross i ca 3 månader innan det va dags att sälja och flytta hemifrån! :tungan

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:hihi

Sjukt kul att se dig och Sportis idag, stod och väntade på den där brinnande framlängesvolten (speciellt när ni åkte dragrace på rakan bortöver) - men ni skötte er med bravur!
Det är svårare än det ser ut, och ni tog premiären med stoltheten i behåll. Nu är det bara att nöta. :yoparty

Sportis, Trixter och Goshow var ute och vred rulle idag, och Rapp tror jag inte står ut länge till. :crash

Fett fränt.

Här finns lite bilder ur min kamera, hann med att fota lite idag med. :)

http://husabuse.mine.nu/main.php?g2_itemId=7822 - det går lite trögt, 1 meg ut...bild i 1280xnågot finns om man klickar på den högra ikonen av de tre ovanför bilden, kräver att ni tillåter popupfönster dock (annars högerklicka på den och säg öppna den här frääääsiga bilden i ett nytt fönster).

Inneträning imorgon, Kolbäck 18.00. Be there.

Ursäkta sent svar, men har varit för slut för att kunna ens knappa comuter:DHade duktigt ont igår kväll efter adrenalinet efter dagen släppt och min krasch på en raka, vette fan vad som hände, något med koppling och gas, litet hopp, full bott rullen, kast på hojen och man sprattlatade runt, med hojen liggandes på sidan med fullbott på gasen och hjulet snurrade fritt, tankarna for till filmen "black rain" direkt..Då hade jag inte så ont, men som sagt kunde knappt röra mig igår kväll, höft, arm, nacke...imorse mådde jag nästan kalas igen, bara lite öm o trött idag:tummenuppNy kopplingshandtag, nya handtag samt meka ihop dödarknappen, samt nytt bakdäck skall införskaffas..

Hondan min är nog tokslut i framgaffeln, den har pissat ur sig olja tidigare, och styret kändes stumt som ett par trästockar i guppen, trixterns var betydligt snällare och svalde guppen.

Stötdämpare är för sissys:fakta

Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Ursäkta sent svar, men har varit för slut för att kunna ens knappa comuter:DHade duktigt ont igår kväll efter adrenalinet efter dagen släppt och min krasch på en raka, vette fan vad som hände, Stötdämpare är för sissys:fakta

antaligen satt du och vilade= för mycket tyngd på framhjulet = wobbel å bråk.
fullbott å jägarställning skareva! :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...