Geggmoppetråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag var precis ute och torrbröt lite och konstaterade ganska fort att jag inte ska köra imorgon. Hålla styret funkade väl hyfsat men så fort jag rör bromsen så gör det skitont i handen. :(

Själv är jag hel och smärtfri igen men hojen måste fixas:huvetTiden rann iväg fort idag..har dock varit till Tommy i Strömsholm och handlat på mig kopplingsgrepp, kopplingswire, handtag, dödarknapp, vidare till Biltema och handla bakdäck och slang, blev 110/100 -18, Det satt på 100/100 -18, så det är väl som med bildäck att det är bredden som är lite bredare hoppas jag:va

Så har lite Lyx-skruva framför mig i garaget:)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tommy är kung (helgjobb med bisarra mängder övertid, inte kung).

....undrar hur det går för Rappen i Sura idag...?

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tommy är kung (helgjobb med bisarra mängder övertid, inte kung).

Rappen skötte sig helfint flög i hoppen mm :tummenupp

Bara två bilder på Rappen tyvärr: www.facebook.com/

Kul att det var en som vågade komma ut i skiten idag. :D

Fyfan va Niinas motard blev skitig, som paraplyflicka kan man inte ta hojen till banan i Sura.

Bifogat

• 54440_448259872939_524282939_5221214_6319286_o.jpg
    54440_448259872939_524282939_5221214_6319286_o.jpg
    250.9 KB · Visningar: 46
Last edited:

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11

Jag lever men har dock lite ont i kroppen efter hård körning på en extremt lerig bana. Jag är nöjd för att vara första gången på cross efter ett uppehåll på ca 4 år (körde i ca 2-3 månader hemma på gården och i skogen då) och nu på bana. Valet av hoj blev klockrent, en 450 känns mer passande än vad jag tror en 250 skulle göra. Den känns inte stor och klumpig och jag tror att jag skulle tröttna på effekten i en 250 4-takt :yoparty

Dagen då: Själva körningen kändes helt okej. Fick mig lite tid i luften och jag ramlade icke även om jag va på väg någon gång.. Efter första passet så va jag lite frustrerad över att framhjulet släppte i kurvorna trotts att jag hade ballen på tanken.. Strandman (goshow) kom med tipset luta dig bakåt med överkroppen, ut och testade detta och nu fanns fästet där! Nu är man bra jävla sugen på att åka mer, fucking awesome! :yoparty

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
gick bra för rappen!
såg stelt ut i början men släppte snart och fick till och med lite luft under båda hjulen samtidigt! :glömdet

även pia var ju där å dominerade! :Bugar
även fast det inte går jätte fort så går det samma tempo varv på varv på varv :kondiskille
en annans rock´n´roll kondis klarar ju inte många varv :tungan

så nu sitter man här å dricker vis-sky och har ångest över sin egen häckmoped:död

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Facebook som gäller om man vill se film på Rapp köra som en skållad råtta och flyga över hoppen :skrämd

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Facebook som gäller om man vill se film på Rapp köra som en skållad råtta och flyga över hoppen :skrämd

Skållade råttor, är det sådana som puttrar runt lite lagom småmysigt? :D

Härligt Rapp, nu är det bara att öka. :) Se till att få igång ligan med gröngölingar, det är förbaskat kul att vara ett gäng på samma nivå som är ute och härjar.

Nästa helg är det jobb med, men efter det....då jäklar! :yoparty

alltså, finns det någe bevis för samband mellan psykiska sjukdommar å geggmopeder?
känner att jag fan inte är långt borta

Klart som korvspad - man lär vara lite knepig för att hålla på med geggmopeder.

Valet av hoj blev klockrent, en 450 känns mer passande än vad jag tror en 250 skulle göra. Den känns inte stor och klumpig och jag tror att jag skulle tröttna på effekten i en 250 4-takt :yoparty

Stora skillnaden är när man börjar åka på attack, och hur länge man orkar hålla i hojen när den körs "in anger" som jänkarna säger, där är en 250 4-t överlägsen - men man skall ju ha kul med, 450n går ju gärna på slangen i tid och otid. :hihi

Där är det stor skillnad, 250 2-t är stygg satan, men är ändå enklare än en 450 4-t när man börjar krokna, just för att den stora fyrtaktaren driver på så förbannat, effekten går ner i backen istället för att det spinner bort merparten.

Jag orkade hålla ut längre på tvåtaktaren, det var lite börja om från början-feeling sist på Sala. :)

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Helgen har gått i mekandets tecken, men när man väl börjar riva så ger det ena det andra..såg att beläggen bak var tokslut, som tur var så ville familjen till Västerås idag så det blev stopp och "belägg" på Fultema idag med.

Så nu har det det byts:

1)Dödar knapp
2)Kopplingsgrepp
3)Kopplingswire
4)Bromsbelägg bak
5)Nya handtag

Fick tipset av Tommy när man byter handtag att sätta in en lite bit trasa samt silocon i styrröret så inte skit kommer in om man går omkull och slår sönder handtaget så det tar sig igenom styret och går över till andra sidan och gasahandtaget så det börjar kärva o djävlas..:tummenupp

Imorrn så är nya däcket förhoppningsvis monterat på fälgen så det bara är att skruva på tidigast på tisdag, sen har man hojen i hyffsat körbart skick ett tag till.:tummenupp

Bifogat

• nya.jpg
    nya.jpg
    208.3 KB · Visningar: 36
  • nytt vs gammalt.jpg
    nytt vs gammalt.jpg
    239.3 KB · Visningar: 30
  • På plats.jpg
    På plats.jpg
    208.8 KB · Visningar: 34
Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
gick bra för rappen!
såg stelt ut i början men släppte snart och fick till och med lite luft under båda hjulen samtidigt! :glömdet

även pia var ju där å dominerade! :Bugar
även fast det inte går jätte fort så går det samma tempo varv på varv på varv :kondiskille
en annans rock´n´roll kondis klarar ju inte många varv :tungan

så nu sitter man här å dricker vis-sky och har ångest över sin egen häckmoped:död

Detta får bli min melodi med:yoparty Dags för en joggitur ikväll med, det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna gammalt ordspråk som kommer stämma, så man helt enkelt "orkar" sig förbi folk till slut:D

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Detta får bli min melodi med:yoparty Dags för en joggitur ikväll med, det man förlorar på karusellen tar man igen på gungorna gammalt ordspråk som kommer stämma, så man helt enkelt "orkar" sig förbi folk till slut:D

Hammarens fysträning - måndagar och onsdagar. Rock'n'roll för crossåkat' och att få ordning på flåset. Tommy leder den...han är triathlon-veteran och kåsa-dåre. :hihi :näsblod

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hammarens fysträning - måndagar och onsdagar. Rock'n'roll för crossåkat' och att få ordning på flåset. Tommy leder den...han är triathlon-veteran och kåsa-dåre. :hihi :näsblod

Det är för mycket rock n roll hemma för att få ihop 2 fyspass iveckan på bestämd tid..:huvet

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
man kanske skulle försöka dyka upp på onsdag för lite pure unforgiving kickass mjölksyreträning àlà jerry rekomendationer! kanske sportarn o jag kan sammåka??

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
man kanske skulle försöka dyka upp på onsdag för lite pure unforgiving kickass mjölksyreträning àlà jerry rekomendationer! kanske sportarn o jag kan sammåka??

Jag har en vadmuskel som sade upp sig (igen...börjar ledsna lite på't) förra måndagen, så det blir till att ta det varligt ett tag nu för en annan, men snuvan verkar aldrig vilja ge med sig heller, och nej, fysträning med Hammarn kör man inte med infektioner i kroppen.

:deathwish

...så, ni kanske får köra utan att ha mig som håller er i handen. :D

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag *piiip* som sade upp *piiiip* förra måndagen, så det *piiip* nu för en annan, men *piiiiiiip*, och nej, fysträning med Hammarn kör man *piiiiip*.

:pipwish

...så, ni kanske får köra utan att ha mig som håller er i handen. :D

Jag kan inte läsa vad han skriver... kan ni?!? :D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...