Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sportis - Skärpning...det är halva grejen med cross/gegga, att åka runt och ha kul på andra banor. Skulle du pipa likadant om det var ett tiotal roadracingbanor som låg 5-10 mil runt dig?

Söndagsöppet, Enköping, Sala...Gröndal och jag tror Norberg..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sportis - Skärpning...det är halva grejen med cross/gegga, att åka runt och ha kul på andra banor. Skulle du pipa likadant om det var ett tiotal roadracingbanor som låg 5-10 mil runt dig?

Söndagsöppet, Enköping, Sala...Gröndal och jag tror Norberg..

Gröndal hittar man till, men tuff bana..Norberg:vaEnköping:va Sala hittar man till.

Tänkte mest om man skall samlas i en grusgrop eller så, eller om det ginns stubbåker någonstans "banjotrakter":va

Kungsörs stentorpsbanan? Jag vet att man får köra i "gamla" kung karls grus på vänster sida efter vägen om man inte kör innanför några avspärrningar..

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nej, nej, nej...lalla runt i grusgropar. :hihi

Kungsörs crossbana är fin med, den ligger precis efter grustaget där.
Vi behöver nog ta tag i det här känner jag...om det skall bli någon ordning. :mattias

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nej, nej, nej...lalla runt i grusgropar. :hihi

Kungsörs crossbana är fin med, den ligger precis efter grustaget där.
Vi behöver nog ta tag i det här känner jag...om det skall bli någon ordning. :mattias

Ja skärpning och uppstyrning behövs när sportis vill riktigt finåka:D

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ja skärpning och uppstyrning behövs när sportis vill riktigt finåka:D

Jag tror du vill pipa runt ensam i en grusgrop och inte bli frånåkt bara. :hihi Övning ger blåmärken som det heter! :fakta Ut och träna nu, ni har helgen på er att få fart på bitarna, nästa helg så är jag game-on, då jävlar! :yoparty

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag tror du vill pipa runt ensam i en grusgrop och inte bli frånåkt bara. :hihi Övning ger blåmärken som det heter! :fakta Ut och träna nu, ni har helgen på er att få fart på bitarna, nästa helg så är jag game-on, då jävlar! :yoparty

Jaja... Sluta gnabbas nu småflickor! Nu måste vi få fram ett beslut. Tala om vart du vill köra Sportis så hänger jag på! Det kanske skulle vara kul att testa Enköping? Fortfarande lite fel håll för dig sportis men närmare än Sala i alla fall!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
(jösses så ni håller på, det är nog bäst ni tar fram eniro så ni får kolla exakt vilken bana som ligger närmast :hihi )

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Ja blir det nå eller? :va Nytt drivpaket är inhandlat nu så det ska bara på!

Sala på söndag eller?! Vavava?!

Okej va det bestämt då eller? :tungan

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ja blir det nå eller? :va Nytt drivpaket är inhandlat nu så det ska bara på!

Sala på söndag eller?! Vavava?!

Okej va det bestämt då eller? :tungan

Tjaaa... Det är ju sportis som piper så om han vill åka någon annanstans så får han tala om det. Annars kör vi på Sala!

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Tjaaa... Det är ju sportis som piper så om han vill åka någon annanstans så får han tala om det. Annars kör vi på Sala!

Min röst ligger på sala!

hörde rykten från nån som åkte till strömsholm idag för inköp av trimmgrejer om att det skulle bli ett hårt rejs nästa gång:yoparty

Haha japp ett helsystem blev det :D

Last edited:

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
OK! Missförstod Banjofräsarns inlägg! :)

Kallt helviTT både lördag och söndag enligt yr.no. Något som borde påverka valet av bana?

Hans inlägg va till för att misstolkas :tungan

Om det är kallt så kan jag tro att Sala blir rätt så "torr". Det är endast positivt för oss nybörjare! :D Förra veckan på Sura va det så geggigt så in i helvete! Så geggigt så att Jerry inte skulle köra :tuttar:krama

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Så geggigt så att Jerry inte skulle köra :tuttar:krama

Hahaaaaahahaha!

Nu har ju kåbojsarhororna ställt in så det blir ingen fest. Då öppnar det ju upp för möjligheten att köra lördag istället för söndag om någon vill byta dag?!? Eller vill någon festa i alla fall?

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Hahaaaaahahaha!

Nu har ju kåbojsarhororna ställt in så det blir ingen fest. Då öppnar det ju upp för möjligheten att köra lördag istället för söndag om någon vill byta dag?!? Eller vill någon festa i alla fall?

Ska vi köra på Sura på lördag då? Det är ju rätt så nära för sportis också om han kan köra på lördag vill säga?

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ska vi köra på Sura på lördag då? Det är ju rätt så nära för sportis också om han kan köra på lördag vill säga?

Schlager-Black/death metal på Sigurdsgatan ikväll! Vi kanske skulle flytta festen till Västerås! :yoparty

[YOUTUBE-ID]ylQdpv8Ua1M[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...