Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är toksugen på Årsunda men jag vet inte hur jag har med släpkärra tyvärr (pappa måste ha skiten men jag kan ju alltid hyra en) och hur mycket mer jag vågar köra innan jag verkligen måste byta kolv och grejer (den har gått 60 timm)? :va Jag måste ju visa mentorn Herr Jerry aka SGM va jag kan och inte kan! :D

Det finns ju plats i hästfuckosläpet om inte annat. :) Kan bli att man får ihop eländet, jag hatar dock sand (med passion). :D

/J

De verkar köra KM på Årsunda på lördag!
http://www.arsundamx.se/

Öppet sådant! Och det är precis därför det vore frääääsigt. :D

Last edited:

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Det finns ju plats i hästfuckosläpet om inte annat. :) Kan bli att man får ihop eländet, jag hatar dock sand (med passion). :D

/J

Öppet sådant! Och det är precis därför det vore frääääsigt. :D

Haha köra tävling efter att bara ha kört på bana två ggr? Ehrm :tungan

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
hyra tjärra för hutlösa summor går jag inte med på!

(ingen driftsäkerhetsgaranti)

Man tjöper sig en billig NY kärra, många år till första beriktning, obromsat skit med utan kärvande påskjutsbromseri...sen kan man tjöra bråte med den oxå:)

Ett par år så är den helt "betald" mot hyrkärror

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Man tjöper sig en billig NY kärra, många år till första beriktning, obromsat skit med utan kärvande påskjutsbromseri...sen kan man tjöra bråte med den oxå:)

Eller så köper man en pickup eller en skåpbil! :tungan

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke

:fakta

Eller så köper man en pickup eller en skåpbil! :tungan

Besiktning av gammal rosthög och skatt och försäkringar mm... Ja-Nej som någon skulle ha sagt. Jag hade haft större förståelse för pickis/skåpbil som sporthojsbil då det är så långt till alla banor då (och det är segt att köra långt med släp) eller om man tävlar (många långa resor). Men för husbruk så är de billiga obromsade släpen oslagbara. Skulle möjligen kunna slås av hEstfuckosläp då man har ett mysigt omklädningsrum med sig men vem fan vill ha ett stort och fult hEstfuckosläp på tomten om man slipper?!? Eller hur Jerka?!? :D

Fast å andra sidan kan jag förstå Rappens dilemma. Om nu päronen redan sitter på ett bra släp som de sällan använder så kan man kanske leva med att låna/hyra släp ibland.

Nybörjarklass för de som aldrig tävlat! Perfa! :metal

Fast vid ett KM bör man nog vara medlem va?!?

Last edited:

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Jag säger nej till årsunda! Kan förstå dig Jerry som har kört ett tag nu men för oss rookies är det lite sisådär.. Jag siktar hellre på att köra någon tävling nästa år istället för att bli avskräckt nu efter bara 2 riktigt gånger på bana och kanske lägga av med åkandet! (Detta är inget pipande utan ren och skär smarthet) :yoparty

Angående släp vs skåpis. Jag orkar inte ha ett släp pga att jag måste ha det stå någonstans och ha det stå här på gatan känns lite sådär, om jag bodde på landet eller hade så att jag kunde ha släpet på gården så skulle det vara annorlunda.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det gör du nog rätt i Rappen, åkrutin är något man får med tid i sadeln...ni har ju inte fått eran första riktiga markkänning än. :hihi

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
...jag tog min riktiga smäll premiäråket på surabanan första gången jag körde cross för sisådär en 5 år sedan. :näsblod Resultatet - 3 år i enduroskogen. :hihi

Jag undrar när min kommer, det är ju bara en tidsfråga trots allt :näsblod

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...