Hahaha, endurodebut, 530 och Gröndal? Jajääädrar. Jag gjorde samma-lika, men på betydligt beskedligare hoj (en Kawa KDX220).
Du får haka på oss nu, det enda som ger något är tid i sadeln.
Högst troligtvis står du för lite, håller i dig för mycket, brottas med hojen istället för att låta den gå fritt, och du kniper inte med knäna. Lyfter man blicken, och åker lite fortare, så blir det så mycket enklare...
Men Gröndal är kanske inte ett optimalt nybörjarspår, då har det vi varit på hittills varit mer lämpligt.
Laxå nu på söndag, Gröndal nästa söndag. GÖRT!
Va fan är det så lätt, är ju t om jag ett ämne för detta, verkar ju inte vara något nämnvärt annorlunda än på asfalt(ja ja..man står väl inte så mkt på asfaltsbanan..).cross/enduro vore kul ändå.Men skulle jag börja får det bli lågbudget..vad är bäst maskin att börja med då? Får man något vettigt att börja med för runt 10K? 125 cc från mitten av 90 talet? 200, 250 cc, vad är vettigast att börja med? Någon modell generellt att atkta sig för, eller är det the same shit, någon som är bättre än andra, honda, yamaha, äldre ktm? Husaberg?
Jag har kört både 125 cc och 250 på både crossbana ett och endurospår som 15-16 åring. Så nog kan jag köra
Last edited: