Geggmoppetråden

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
okidoki, vi kommer vara därdå!
nu bör man kanske gå och sova, men tyvärr är föräldrarna ute å dricker sprit så man är chaffis inatt, men nästan alla hojar å all packning är lastad så bara att sticka imöra! :tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
okidoki, vi kommer vara därdå!
nu bör man kanske gå och sova, men tyvärr är föräldrarna ute å dricker sprit så man är chaffis inatt, men nästan alla hojar å all packning är lastad så bara att sticka imöra! :tummenupp

Gröndal nästa gång och jag skall ta mig dit:)Skall leta rätt på min corduraställ, och se om jag hittar lite cross skydd oxå.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Ni som har koll på alla bra "Gegg-ställen" runt Västerås. Finns det några bra lämpliga platser i stil med grushögar eller andra öde grusvägsområden där det skulle vara lämpligt att släpa ut en okunnig sambo för att lära upp henne på en hårt trimmad 85 cc till att bli en fullblodig hojåkarbrud? :D

Planer finnes och smides...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kul skit idag, lite tuffare tag (det rampas upp medvetet, nästa helg ÄR det Gröndal, bangare är TJeringar :fakta ).

Är det någon som är lite pipig i kroppen? :D

/J

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Kul skit idag, lite tuffare tag (det rampas upp medvetet, nästa helg ÄR det Gröndal, bangare är TJeringar :fakta ).

Är det någon som är lite pipig i kroppen? :D

/J

Lörd/Sön? Nästa helg:va

Tror ni bara är forumstroll om ni aldrig laddar upp lite bilder:D
För övrigt hann jag ut o lufta Hondan idag tillsammans med Gabor 2 på fiddyn, går klart bra iaf:)Har respekt för rullen och "flytande" underlag, kommer kräva tillvänjning.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Söndag ser det ut som tyvärr (öppet båda dagarna dock) - jag föredrar lördagsåka, så man kan tvätta och ta hand om hojen på söndagen. :)

Du får se nästa helg, kan bli ett bryskt uppvaknande, Gröndal är inte ett nybörjarspår, och en CR250 är INTE en snäll nybörjarcykel, ta med skydd och zonsalva. :hihi

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Söndag ser det ut som tyvärr (öppet båda dagarna dock) - jag föredrar lördagsåka, så man kan tvätta och ta hand om hojen på söndagen. :)

Du får se nästa helg, kan bli ett bryskt uppvaknande, Gröndal är inte ett nybörjarspår, och en CR250 är INTE en snäll nybörjarcykel, ta med skydd och zonsalva. :hihi

Tack för idag, kul skit! 2 första varven gick fint, tredje med lite småmissar, fjärde var jag totalt sopslut och fick flyga över styret 2 ggr med efterföljande knä och nackskador :gnissla haha nu är jag lite pipig, men inte så farligt ändå :D

Söndag är inge bra för gröndal, Perra kan bara lördag, och jag själv kör helst lördag. Det kan ev. även tänkas att några fler hakar på också, men tror även dem föredrar lördag :tummenupp så byt dag :fakta

Lasta av och tvätta i mörker suger :huvet

Nu ska jag dö i soffan :brinnerup

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Då kör vi lördag, det är en gammal åkpolare som bara kan på söndag...men jag föredrar lördagar jag med...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Skräm inte opp mig nu..hur långt är ett varv där? Stubb o sten:dödsophala säkert oxå då..

Skall fixa med släpkärra! Håller på att kolla med mc hållare som man sätter på dragkroken, något som vet om det är bra eller anus?:va

Skydd? Vad skall man ha? el rättare sagt, vad bör man inte missa att ha.

Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Tack för idag det va sketa kul. Ska aldrig mer önska mig sumphål när det skall köras. fy fan va det satt fast.

Skulle vara kul att haka till gröndal men blir att åka till svärföräldrarna å äta gött istället. Lycka till i stenröset :D

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
jag är bra pipig jag,, fast inte pga träningsvärk som vanligt, det gnäller jag om imorrn istället :tummenupp

nä idag äre skrevsmärtor som ligger på schemat efter en av de två gångerna jag prompt skulle kolla på framsidan av framdäcket!

bra kul vare! efter första varvet trodde jag att jag skulle döden dö, men sen började det rulla på rättså bra!

känner stort behov av att dra upp ett spår här i våran skog så man slipper lasta av och på, kan vara den jobbigaste biten,
samt anställa en matrialare som sköter tvättning.

Tack för idag, laddar upp dom 3 bilderna jag tog idag imorrn! :tummenupp

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Skräm inte opp mig nu..hur långt är ett varv där? Stubb o sten:dödsophala säkert oxå då..

Rötterna är värst faktiskt. :hihi

Det går att åka halvvarv i Gröndal, men även om det är kortare än normalt, så minns jag min första tur i ett endurospår, som råkade vara just där, som om det var igår. :D
Men 5-6 km kanske, och det är hardcore-enduro. :yoparty

Va' härliga geggracers ni är grabbar, all heder, Gröndal nu på lördag!

"Pia" sägs ha yttrat en del kraftuttryck under kickning i spåret, kan detta bekräftas eller dementeras? :rofl

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
...fan, idag är det lite stumt i underarmarna...har varit lite för mycket mes-enduro ett tag, cocktailstyrningar, det ger inget. Nu är vi mer inne på rätt spår! :hihi

Någon annan som känner av'et? :D

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
:D

Nu är det bara att öka...Vi kör varje helg, man blir inte snabbare av att ligga hemma på sofflocket!

:yoparty

ere nå´n jeffla tevling de her!:mad::DNi får fan lova att inte skratta åt mig som ligger sist och blir varvad..jag kommer skynda långsamt, har även inte så reglementsmässig klädsel ännu..Tips och råd mottages tacksamt när vi kör sen allt från från hur man sitter på crossen, när man INTE skall peta när fötterna i backen. Blicken är väl vikitig tusan, samt att man kör avslappnat förstår kag men det kommer väl få träningsvärk i brist på det sistnämda säkert.

jag är bra pipig jag,, fast inte pga träningsvärk som vanligt, det gnäller jag om imorrn istället :tummenupp

nä idag äre skrevsmärtor som ligger på schemat efter en av de två gångerna jag prompt skulle kolla på framsidan av framdäcket!

bra kul vare! efter första varvet trodde jag att jag skulle döden dö, men sen började det rulla på rättså bra!

känner stort behov av att dra upp ett spår här i våran skog så man slipper lasta av och på, kan vara den jobbigaste biten,
samt anställa en matrialare som sköter tvättning.

Tack för idag, laddar upp dom 3 bilderna jag tog idag imorrn! :tummenupp

Bilder bilder...

Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
"Pia" sägs ha yttrat en del kraftuttryck under kickning i spåret, kan detta bekräftas eller dementeras? :rofl

från pia har det inte hörts ett ljud ifrån sen i igår. förmodligen han han ingen röst kvar efter alla förbannelser som stackars pia fick utstå igår :D

nästa gång bör en fotograf bifogas till åkningen för att få lite actionpix!
(bör helst inte gå att filma med kameran) :gnissla

Bifogat

• SL270054.jpg
    SL270054.jpg
    251.9 KB · Visningar: 72
  • SL270055.jpg
    SL270055.jpg
    249.2 KB · Visningar: 71
  • SL270056.jpg
    SL270056.jpg
    241.6 KB · Visningar: 63
Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Vad kostar en körning på Gröndal:va Bakdäcket var lite slitet, men det är väl snart dags för isköra, eller är det bättre satsa på vanligt däck:va Extra uppsättning fälgar för detta ändamål vore inte fel.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept