Geggmoppetråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ojojojojoj... :D

Det här har potential...

Skall se till o tanka hojen, och har lyssnat på er 3% oljeblandat, basta. Imorrn skall det förberedas o spännas fast, och packas lite kaffe, vätska lite frukt, handknuten persisk matta..lite verktyg..

Jerry kan ta med extrakrukan till mig, ev hinner jag fixa egen crossdito, lite skydd, stövlar, och en utanpåtröja..

Ps grabbar, kör ni även i regn....?:börjar bli nervig nu..

Lätt att hitta dit? Har aldrig varit där, vilken tid vid Gröndal, är det bara svänga in efter rondellen där??
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Skall se till o tanka hojen, och har lyssnat på er 3% oljeblandat, basta. Imorrn skall det förberedas o spännas fast, och packas lite kaffe, vätska lite frukt, handknuten persisk matta..lite verktyg..

Jerry kan ta med extrakrukan till mig, ev hinner jag fixa egen crossdito, lite skydd, stövlar, och en utanpåtröja..

Ps grabbar, kör ni även i regn....?:börjar bli nervig nu..

Lätt att hitta dit? Har aldrig varit där, vilken tid vid Gröndal, är det bara svänga in efter rondellen där??

Man kör oavsett väder. :D Man blir sjöblöt även den torraste julidag. :hihi

Bästa vägen för dig antar jag är Kungsör - E20 - vill minnas det står Gröndal på avfarten, men det är den som är mot Västerås - in genom grindarna (avfarten innan Kvicksund/Västerås).

Krukan tas med. :) Rediga crosstövlar rekommenderas å det grövsta, och ett par gedigna handskar (tunna dock, tjocka rackare funkar skit, glöm arbetshandskar, etc).

:)

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Man kör oavsett väder. :D Man blir sjöblöt även den torraste julidag. :hihi

Bästa vägen för dig antar jag är Kungsör - E20 - vill minnas det står Gröndal på avfarten, men det är den som är mot Västerås - in genom grindarna (avfarten innan Kvicksund/Västerås).

Krukan tas med. :) Rediga crosstövlar rekommenderas å det grövsta, och ett par gedigna handskar (tunna dock, tjocka rackare funkar skit, glöm arbetshandskar, etc).

:)

/J

Tackar för inputen:tummenupp
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
. Imorrn skall det förberedas o spännas fast,

spänn bara fast den löst så den står, och efterspänn på lördag så slipper packboxarna i framgaffeln ta onödigt med stryk! :)

själv har man råbrutaltrimmat sin framgaffel idag, samt flyttat fram styret nån cm bara på prov,
hasplåt ska ordnas imorrn för här bangas inte! :tummenupp

Kom inte med erat hetsande nu igen, det funkade förra gången, men inte längre!
Våga Vägra Sten!

//Team Banjo

haha det får vi se hur det blir med den saken! :arsele
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
fan vad osis,,

å andra sidan så är ju crosstövlar rättså stabila, sen tejp och spännband på det så borde de kanske funka :va


/nu sitter hasplåten som ett smäck!

Har själv införskaffat crosskruka, skyddsväst, riktiga stövlar, och en "frän" tröja att ha över som alla tuffingar har:tummenupp Hondan är upptankad, så det är bara smådetaljer kvar, som kasta med lite verktyg, vattenflaska, lite fika eller kaffe.

Vilken tid syns vi vid Gröndal ca? Beroende på hur mkt jag får jag idag..om jag skall hämta kärran sent ikväll eller tidigt imorgon bitti..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
spänn bara fast den löst så den står, och efterspänn på lördag så slipper packboxarna i framgaffeln ta onödigt med stryk! :)

själv har man råbrutaltrimmat sin framgaffel idag, samt flyttat fram styret nån cm bara på prov,
hasplåt ska ordnas imorrn för här bangas inte! :tummenupp



haha det får vi se hur det blir med den saken! :arsele

Ånyo, tack för inputen:)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har själv införskaffat crosskruka, skyddsväst, riktiga stövlar, och en "frän" tröja att ha över som alla tuffingar har:tummenupp Hondan är upptankad, så det är bara smådetaljer kvar, som kasta med lite verktyg, vattenflaska, lite fika eller kaffe.

Vilken tid syns vi vid Gröndal ca? Beroende på hur mkt jag får jag idag..om jag skall hämta kärran sent ikväll eller tidigt imorgon bitti..

Gött! :)

10 öppnar banan, jag brukar sikta på att vara där till prick-exakt sisådär. :)

/J
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Ånyo, tack för inputen:)

Köp en sån här på biltema,
82-401_l.jpg

eller såga till en liten träbit i samma dimension istället.
Funkar kalas.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Gaffelstöd? Behövs det 2 st då?

Nänä....sätts mellan undre kronan och däcket. :) "Vingarna" på mitten ligger an mot gaffelbenen.

Jag har kört utan sådan i 3 år, inga problems - man behöver inte spänna som en tok...ställ framhjulet i något av hörnen fram på kärran, två band i styret som håller cykeln, så brukar jag ha något över bakdäcket (ifall man skulle behöva pallnita).

Står framhjulet i hörnet blir det oerhört mycket stadigare, ställer man framhjulet mot lämmen, och inte fixerar i sidled kan hojen åka ikull oavsett hur hårt man spänner ned...
 
Last edited:

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Mja, jag skiter nog i att känna efter så mycket och hakar på iaf. Sitta hemma när det vankas körning går ju bara inte :) jag kan vara förste brasvakt annars. Nu kör vi!

/D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mja, jag skiter nog i att känna efter så mycket och hakar på iaf. Sitta hemma när det vankas körning går ju bara inte :) jag kan vara förste brasvakt annars. Nu kör vi!

/D

Team Nej Inget - 2009 - Nu KÖR VI! :yoparty Härligt, smärta är bara ett sätt att tala om att pipigheten är på väg ur kroppen. :D

/J
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Team Nej Inget - 2009 - Nu KÖR VI! :yoparty Härligt, smärta är bara ett sätt att tala om att pipigheten är på väg ur kroppen. :D

/J

Fan de här tar emot å det grövsta, men jag måste erkänna att jag bangar inför imorgon :huvet

Har 3 polare som jag bestämt med att vi skulle köra gröndal imorgon, men nu har alla ändrat sig, pga olika anledningar, och vill köra på annan ort (kanske kjula) så jag lutar mer och mer mot att haka på dom, även om jag eg. hade velat bära hoj i gröndal :brinnerup

Skall göra ett sista övertalningsförsök imorgon, men lyckas jag inte då, så uteblir jag nog imorgon.. Time will tell, Lycka till i leran :tummenupp

Skål :fyllisar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vekt robban, vekt något fruktat.

Jävla pip-kärringar du har som polare, ge dem fingret och visa vart skåpet skall stå! :D :GÖRT

(så mycket eländigare är inte gröndal, lite mer specialprov utspridda över sträckan än Kjula...typ.. :hihi )
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top