Geggmoppetråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nänä....sätts mellan undre kronan och däcket. :) "Vingarna" på mitten ligger an mot gaffelbenen.

Jag har kört utan sådan i 3 år, inga problems - man behöver inte spänna som en tok...ställ framhjulet i något av hörnen fram på kärran, två band i styret som håller cykeln, så brukar jag ha något över bakdäcket (ifall man skulle behöva pallnita).

Står framhjulet i hörnet blir det oerhört mycket stadigare, ställer man framhjulet mot lämmen, och inte fixerar i sidled kan hojen åka ikull oavsett hur hårt man spänner ned...

Japp så kördes hojen i helgen 2 ggr på kärra, på gott inrådande av Gabor2:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Så där ja, hemma efter premiärköra för min del på Gröndal, 5 hela varv fullföljde jag iaf, 2 varv efter varandra..lite spännande när man kör i ett spår, spännande med stenrösen, berghällar, över gärde med 5-6 st ca halvmeter djupa spår, det var där jag simmade...2 av kullkörningarna var där, ja den ena mest att jag vickade..sten och rotstop fick jag också nära en flygtur över styret..inga ädla delar slogs i dock:tummenupp

Bakdäcket lite slirigt, inbillar mig att det blir nog bättre med en nytt bakdäck:)

Tror jag har kommit på varför jag bara fick i 2 växlar på slutet..växelspaken har fått sig en törn och måste böjas ut en bit så den inte tar i motorkåpan.

Lite bilder tog jag

En skitig tillvaro att köra på Gröndal, lerig från topp till tå blev man:D
 

Bifogat

  • före.jpg
    före.jpg
    237.9 KB · Visningar: 99
  • crossar på rad.jpg
    crossar på rad.jpg
    258.2 KB · Visningar: 80
  • cross 004.jpg
    cross 004.jpg
    252.5 KB · Visningar: 75
  • mera crossar.jpg
    mera crossar.jpg
    260.8 KB · Visningar: 72
  • korvgrillning.jpg
    korvgrillning.jpg
    260.5 KB · Visningar: 67
  • efter.jpg
    efter.jpg
    235.1 KB · Visningar: 85

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
All heder Sportis!

...det är verkligen inget lättkört nybörjarspår, så du gjorde bra ifrån dig idag. :) Det var lite lugnare än normalt, så vi hade kanske lite flyt med banan idag, många styggare partier var bortplockade, så det kan bli värre. :hihi

Men som min mentor sade när han lurade ut mig i Gröndal (total hojrookie, kört moppe innan, typ) "börjar man där det är som jävligast, så blir allt annat lättare". :D

Goshow imponerade som vanligt. :yoparty Likaså Tallen med öm fot. :)

Det var inte jävligt nog idag, jag hade ork att tvätta både hoj och kläder (och röja i köket, polera av induktionshäll, etc) - vi lär trappa upp körningen känner jag. :D


Lite bilder ur min kamera, åkbilder håller Trixter med ( :yoparty )

http://husabuse.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1258758001&id=425641046#0

Jädrar vilken go' dag, fin enduroträning, fint väder, korvgrillning och åkglada gossar!


/J
 
Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
svinkul! gillade de skarpt! :tummenupp
inte alls så mastodontfilmsmördande som SGM har fått det att låta :D
Tallen med trasig fot och allt harkår! :yoparty

Sportis- bedömt så tror jag det blir liite bättre med crossulor och inte slicks :D

skönt att komma hem när det var ljust och orka tvätta å firra allt idag!
(dock så hoppade jag spistvättningen)

(glad för Pias skull att han inte var med, hans högra byxben hade nog sprängts efter ett halvt varv av alla muskler han skulle fått av kickandet :D

Men en kanonkul dag!
fem av fem toasters!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
svinkul! gillade de skarpt! :tummenupp
inte alls så mastodontfilmsmördande som SGM har fått det att låta :D
Tallen med trasig fot och allt harkår! :yoparty

Vi får se vad du tycker när hela varvet, och allt stök är med. :hihi Det brukar köras långa varv på nyårsafton ("Christers träning" kallad) - det brukar vara fruktat fränt!
 

Tallen

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Surahammar
Hoj
1992, yamaha fzr 1000
Tack alla för en jäkligt trevlig dag :) det gick bättre än jag trodde med foten, hoppas det inte kommer efter bara, den är sådär mysigt blå nu :tummenupp
Gillade Jerrys attack efter matuppehållet!
Nästa helg är det dags igen!

/D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lite korv gör gott för attackviljan... :hihi

Trixter - ÖKA, bilder, nu! Skippa kärring/ungar, de klarar sig själva... :fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Shit... Undrar vem det var? Det var ju inte mycket folk kvar när vi stack!

..inte gröndal, det där hände ute i Kjulaskogarna...en av mina teampolare var ute med lite folk och rekade grusvägar, det var en i det gänget som hade lite otur.

Änglavakt dock...
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tråkigt att man missade gröndal, det var helt mot min vilja, men hade 3 åkpolare som absolut vägrade att åka dit :gnissla

Vi körde kjula istället, och såg btw både ambulansen som hämtade han vid tågolyckan, och efterföljande polisbilar. Otäck grej..

Kjula var fint iaf, och vädret kanon, hoppas man kan va med nästa gång det är dags för gröndal, och att hela varvet är öppet då :brinnerup

Vart åker vi nästa helg, finns det möjlighet att åka i "salbohed" kanske, ev. lördag? Vad säger ni Johan/Erik? Nån annan som är sugen? Eller andra förslag?

Btw. är man inte alls lika sliten i kroppen nu som efter Laxå, den körningen var slitig å det grövsta :huvet

/Robban
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tråkigt att man missade gröndal, det var helt mot min vilja, men hade 3 åkpolare som absolut vägrade att åka dit :gnissla

Vi körde kjula istället, och såg btw både ambulansen som hämtade han vid tågolyckan, och efterföljande polisbilar. Otäck grej..

Kjula var fint iaf, och vädret kanon, hoppas man kan va med nästa gång det är dags för gröndal, och att hela varvet är öppet då :brinnerup

Vart åker vi nästa helg, finns det möjlighet att åka i "salbohed" kanske, ev. lördag? Vad säger ni Johan/Erik? Nån annan som är sugen? Eller andra förslag?

Btw. är man inte alls lika sliten i kroppen nu som efter Laxå, den körningen var slitig å det grövsta :huvet

/Robban

Fjollor. :fakta

Nästa helg finns det lite funderingar på Sala eller Arboga...finns säkert mer alternativ med, förslag välkomnas! :)
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Men va f-n Robban? Du är alltså en :tuttar
Jag trodde du var orubblig och stenhård! :confused:

/D

Haha jag försöker va hård så gott jag kan :D men fick tyvärr vika mig för polarna, inte ofta dom har möjlighet att köra, så ville inte missa tillfället.. Det kommer fler chanser på gröndal misstänker jag, då jäklar :yoparty

Men denna gången får jag erkänna att jag ver en :tuttar

:död:crash
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Arboga har öppet söndagar...jag kör helst lördagar - så jag har gått på attack och rekar möjligheter att få köra lite på Isätra i Sala (perfekt skogsbana med lite lagom mysigt av både rötter och annat kul :hihi ).

Den banan ligger precis utanför Sala, på väg mot Heby, vid tippen/crossbanan.

/J - snörar på löparskorna och siktar på ett geggigt terrängspår snart... :crash
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fina bilder av Trixter o SGM:tummenuppLäste om tågincidenten, otäckt!!

Även om det nu var i Kjula, tänkte varje varv, opps..inte ner på banvallen nu:död

Mår oförskämt bra idag:tummenuppTräningsvärk i båda benen dock, främst låren, samt långt ner i korsryggen. Tror den mesta värken beror på att man inte kör riktigt avslappnat.

Nästa helg kommer jag hoppa, inte för att vara pipig..har annat på hemmaplan som måste fixas.

Förrresten, Hur mycket misshandel tål en cross på Gröndal igentligen? Eller är jag för mesig då man åker och tänker, nej det här är inte snällt mot crossen..:död

Finns det "snällare spår" utan stenar och stubbar, gruset på sina ställen var fint!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top