Geggmoppetråden

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Grym dag!! Sand va satan så kul att köra på! :yoparty Tony och jag va i Avesta strax innan kl 10, byta om sen ut och känna lite på banan. Sättet att köra sand är heeelt annorlunda än att köra på jord märkte vi båda, vi fick väl ihop upp mot en 10 st vurpor.. Inge farliga eller hårda som tur va. Jag drog en lite vurpa som resulterade i att visiret på hjälmen sprack och ett snett styre som vi fick rikta in, jag bankar lite med hammaren och Tony håller! :D (Min axel börjar bli lite öm efter vurpan men lite smärta är bara bra!) Fram emot kl halv ett så kommer Jerry och Elin när jag och Tony är helt slut i kropparna.

Köra lite konditionsträning skulle inte sitta helt fel om man ska orka med att köra 15 min +2 varv som en tävling är på :gnissla
Hur som så har det varit en riktigt rolig dag nå jag säga. Känner ett stort sug att köra mer även om jag är helt slut i kroppen!

PICT0003.jpg
I övrigt sammanfattar Rappen dagen riktigt bra. Så sjuuuukt svårt att köra i sand men man inser efter ett tag att man måste våga köra fortare och ge fan i att titta 20 cm framför framhjulet. Och så Jerry's gamla slogan: "Fullbott!". Det räddade nog upp 80% av alla krislägen. Så om jag vurpade 10 ggr och fullbott räddade de andra 80%'en så förstår ni hur jävligt det var! :D
Rappen körde fan som en fullblodare idag. Om det var fullblodsgalning eller fullblodsproffs överlåter vi till er fantasi... :yoparty

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hahahaha...ja, det jag fått höra från början "åk fortare" och "knip med knäna" är grundregler. :hihi Och fart löser alla problem. :fakta Ni gjorde't bra grabbar, speciellt att ni inte gav upp när ni insåg hur klurigt det var. :metal

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Jag lägger min röst på galning Tony! :tummenupp Vi lär oss allt eftersom! :) Just nu sitter jag och kollar på tuben och studerar lite AMA :D

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Tyvärr så är Avesta stängd nästa helg då den är uthyrd så jag siktar nog på Arboga på söndag, SAND! :banana Vad säger ni grabbar?

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Nope! Flätorna ska tvättas och flätas om... Hela vintern. Kom igen i April någon gång! :)

Jag vill ju ha någon att utvecklas med och så piper du ut. Ej okej, ej okeeeej!! Jag får väl ta upp jakten på Jerry själv och stänga kapitlet med er flickor (Tony och Tomas) :krama

Satsa satan på både körning och fys under vinter för att komma våren 2011 och kunna ställa upp i Nedre norra och Sthlmscrossen om man vill. Man måste ju våga sikta uppåt för att kunna komma någonstans! :yoparty

Geggisar är skiten det (speciellt på sand :D)!!

• Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Jag vill ju ha någon att utvecklas med och så piper du ut. Ej okej, ej okeeeej!! Jag får väl ta upp jakten på Jerry själv och stänga kapitlet med er flickor (Tony och Tomas) :krama

Satsa satan på både körning och fys under vinter för att komma våren 2011 och kunna ställa upp i Nedre norra och Sthlmscrossen om man vill. Man måste ju våga sikta uppåt för att kunna komma någonstans! :yoparty

Geggisar är skiten det (speciellt på sand :D)!!

Stenhårt Rapp! :yoparty

Sand är lyx grabbar, åk fortare, lyft blicken, gasa mer!

Bifogat

• DSC_0127.jpg
    DSC_0127.jpg
    159.7 KB · Visningar: 61

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
äh, krasha å krasha, alla pratar omett,
tror jag aldrig har fått riktigt ont av en vurpa,
möjligtsvis när jag slog pungen (den pungen man hade som 10åring) i plåttanken på min gamla kawa 80 -79

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
äh, krasha å krasha, alla pratar omett,
tror jag aldrig har fått riktigt ont av en vurpa,
möjligtsvis när jag slog pungen (den pungen man hade som 10åring) i plåttanken på min gamla kawa 80 -79

Haha, du har inte upplevt ett nog hastigt stopp än bara. Det kommer. :D

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Rapp åker som livet gällde på't. :fakta Jag väntar lite på första riktiga kraschen med skräckblandad...förväntan är fel ord. :hihi :skrämd

En riktig krasch väntar jag också på! :D Ny fotpinnar levererade av Tommy köptes idag, inte alls lika fränsiga som dina Jerry men dom duger för mig! ;) Första setet som han säljer så jag får testa lite, sen fick man sig ett tips som skall testas på Arboga! :yoparty Tagga satan sa ja!! :rock

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Nya räservajrar monterade, gasrullen hade en lEskig tendens att fastna lite senast (fullbott :hihi ), styr gärna gasen själv tack! :mattias Blev ruggigt mycket bättre retur, oavsett vilket håll styret pekar åt.

Lite ventilspelskoll, dekompen stog väl tight...ventilerna dock perfekta, så lite justerande på dekompen och allt åkte ihop igen, mekpilsnern tog slut strax innan tanken åkte på, så det blev ingen provstart till grannarnas lycka. :hihi

Söndag - Arboga, klurar på att dra igång korvgrillandet som vi hade som givet inslag förra hösten/vintern.

/J

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Jag svängde förbi Arbogas sandhål idag på väg hem från Skövde. Satan va kul den banan såg ut att vara när dom små asen som har lov gasade runt :) Trixter och sportis ni lääääär komma och gasa sand :yoparty

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag svängde förbi Arbogas sandhål idag på väg hem från Skövde. Satan va kul den banan såg ut att vara när dom små asen som har lov gasade runt :) Trixter och sportis ni lääääär komma och gasa sand :yoparty

Är det banan vid Röforsbacken upp?:va

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...