Geggmoppetråden

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Laxå är speedmetal-enduro, det blandat med snöspår är lite som att blanda baileys och apelsinjuice. :hihi Det skär sig. Där bör det blir ordentligt uppkört, eller försvinna lite snö för att det skall bli lyx.

Så...något lite mer vingligt endurospår, alternativt cross på söndag med. Tror suraligan överväger tvådagars i strängnäs.

Strängnäs x2 alltså. Få se om jag hakar på då eller om man kanske tar och besöker Almgren i Köping för lite isåkning på söndag eller om det helt enkelt blir lugnt. Allt blir bökigare nu under vintern med vovven och så, inte så kul för henne att följa med och då måste det skaffas hundvakt och grejas :näsblod

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Strängnäs x2 alltså. Få se om jag hakar på då eller om man kanske tar och besöker Almgren i Köping för lite isåkning på söndag eller om det helt enkelt blir lugnt. Allt blir bökigare nu under vintern med vovven och så, inte så kul för henne att följa med och då måste det skaffas hundvakt och grejas :näsblod

Is i köping alltså? Plogat å fräsigt?

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Haha klart du kan det ;) Jag ser fram emot våren när det är dags för dig att plocka ut hojen (nyservad från Funbike) och vi ska ut och köra igen.. Plötsligt märker du att du blir ifrån åkt varv på varv på varv :krama:hej

Ähh... Jag blir ju ifrånåkt redan nu så det spelar ju ingen större roll.

Åka hoj ska vara roligt/mysigt. Snö är naturens sätt att tala om för människan att hon ska hålla sig inne! :fakta

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Ähh... Jag blir ju ifrånåkt redan nu så det spelar ju ingen större roll.

Åka hoj ska vara roligt/mysigt. Snö är naturens sätt att tala om för människan att hon ska hålla sig inne! :fakta

Att du blir ifrånåkt av mig nu beror ju på att jag har lite mer pulver och inte på att jag är bättre på att köra än dig, den bjuder jag på! :krama

Snö är ju underbart men inte kylan som är nu! Skulle ha sig en IQ 440 (snöskoter/skotercross) som man kunde leka runt på lite olika banor i vinter. Satsa på en till nästa vinter kanske eftersom att vintrarna ser ut att fortsätta hålla i sig :)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

En polare var ute på isen idag och borrade (nej inte det :hihi). Han rekommenderade att vänta tills nästa helg. Full bott då! :yoparty

Rapp

Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Okej.

EDIT: Du kommer få äta SNÖ, när surgixxer och familjen espanoza försvinner mot horisonten mot ghettot Kyngsör!

Haha när du petar i 2:an så kommer du vara så långt bort från mig som det bara går antar jag :tungan

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Ja-nej.

Strängnäs fipplar med plogningen, så den är stängd även denna helgen.
Det verkar som att suringarna funderar på Lapplands Väsby på lördag, och några har planer på Arboga på söndag.

Återkommer efter pow-wow med Team Nej Inget.

/J

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
KTM 525 EXC bra skit eller ett stort NO NO?

Har precis insett att våren kommer dröja innan den är här. Så jag klurar på att skaffa nått att leka med tills dess. Så jag tänkte att geggmoppetråden måste vara rätt plats för en fråga.
Är en KTM 525 EXC från runt -05 -- -06 nått att ha eller om man bör satsa på nånting annat?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Har precis insett att våren kommer dröja innan den är här. Så jag klurar på att skaffa nått att leka med tills dess. Så jag tänkte att geggmoppetråden måste vara rätt plats för en fråga.
Är en KTM 525 EXC från runt -05 -- -06 nått att ha eller om man bör satsa på nånting annat?

Det beror mer på vad du är ute efter för typ av åkning. :) Är det enduro av våran modell så är en 525:a ett veritabelt monster.
Men för allt-i-allo-tjänst, grusväg, motardbus, lättare enduro och vingla runt på en crossbana så fungerar det.

Till is är det förmodligen något av det roligare man kan åka på den här sidan om en CR500. :hihi

Malma öppnar imorgon, det verkar som vi styr kosan dit.

:metal

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Det beror mer på vad du är ute efter för typ av åkning. :) Är det enduro av våran modell så är en 525:a ett veritabelt monster.
Men för allt-i-allo-tjänst, grusväg, motardbus, lättare enduro och vingla runt på en crossbana så fungerar det.

Till is är det förmodligen något av det roligare man kan åka på den här sidan om en CR500. :hihi

Malma öppnar imorgon, det verkar som vi styr kosan dit.

:metal

Det lutar mer åt alternativ 2. Skulle vilja ha en reggad hoj. Prio ett är att köra is. Hade även tänkt att ha en uppsättning motardhjul för lite gocartbane åka. Har tröttnat på att stå bredvid och titta på när ni andra kör.

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Det lutar mer åt alternativ 2. Skulle vilja ha en reggad hoj. Prio ett är att köra is. Hade även tänkt att ha en uppsättning motardhjul för lite gocartbane åka. Har tröttnat på att stå bredvid och titta på när ni andra kör.

Shoppa på ba'! Kalashoj för dig. :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...