Geggmoppetråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tunnsått med uppdateringar...dags att ta tag i det här, trivselfaschist-kommittén har kommit fram till att det är åt helvete för lite korvgrillning med svettiga geggrajders just nu.

Vilka åker i år?
Rapp vet jag är land och rike runt med de riktiga crossdårarna, JD vet jag har hoj - och ryktet säger att Trixarn var på Malma och gjorde depån osäker i veckan... :hihi

Vi LÄR ju ta tag i samkvämet snart...

Jag var med en suring på Isätra (Sala) idag, dammigt och snorhalt deluxe - det tarvar lite fukt där innan det blir riktigt bra.

/J

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Tunnsått med uppdateringar...dags att ta tag i det här, trivselfaschist-kommittén har kommit fram till att det är åt helvete för lite korvgrillning med svettiga geggrajders just nu.

Vilka åker i år?
Rapp vet jag är land och rike runt med de riktiga crossdårarna, JD vet jag har hoj - och ryktet säger att Trixarn var på Malma och gjorde depån osäker i veckan... :hihi

Vi LÄR ju ta tag i samkvämet snart...

Jag var med en suring på Isätra (Sala) idag, dammigt och snorhalt deluxe - det tarvar lite fukt där innan det blir riktigt bra.

/J

Depån var JÄVLIGT osäker ett tag. Ännu osäkrare var det när jag åkte ut ett varv och dominerade som fan... och blev invinkad i depå?!? Han upplyste mig vänligen att det var elit som körde just då... Som om inte jag skulle vara elit?!? :dummer

Är lite sugen på att köra imorgon... Är det någon bana som är öppen?

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Depån var JÄVLIGT osäker ett tag. Ännu osäkrare var det när jag åkte ut ett varv och dominerade som fan... och blev invinkad i depå?!? Han upplyste mig vänligen att det var elit som körde just då... Som om inte jag skulle vara elit?!? :dummer

Är lite sugen på att köra imorgon... Är det någon bana som är öppen?

Jag vet att halva västmanland (nåja....) skall till Årsunda, som är en deluxe-bana av rang (sand dock... :hihi ).

/J

Edit - jävligt starkt jobbat att få svartflagg när elit är ute och spakar. :metal

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Jag vet att halva västmanland (nåja....) skall till Årsunda, som är en deluxe-bana av rang (sand dock... :hihi ).

/J
Njahh... Årsunda blir för långt! Speciellt för sand. Såg att Arboga hade öppet imorgon men det är ju sand där med. Kan iofs tänka mig att köra sand men inte själv och inte så långt bort som Årsunda. Det får bli fordonsvård imorgon istället.

Vi borde fixa en lista med de närmaste banorna och deras träningsdagar/tider. Kanske en kommentar om banan också. Ska kika på om vi inte kan fixa till det! :)

Edit - jävligt starkt jobbat att få svartflagg när elit är ute och spakar. :metal
Ja, de blev väl sura för att jag körde skiten ur deras "elit" eller något sånt! :brinnerup

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Bra kul dag idag i Strängnäs på deras fina jordbana. :) Övik dök upp och brummade med sin suka, klart kul! Var är Trixarn och JD? :va

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
I söndags var Rapp och Trixarn på Gröndal och brummade runt, kul att se att ni håller igång! :) Ikväll är det träning hemma på Hovgården (Hoggårn') i Sura, väl mött!

Bifogat

• DSC_2732.jpg
    DSC_2732.jpg
    188.6 KB · Visningar: 62

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
I söndags var Rapp och Trixarn på Gröndal och brummade runt, kul att se att ni håller igång! :) Ikväll är det träning hemma på Hovgården (Hoggårn') i Sura, väl mött!

Ja, det var skitkul att se att Rappen också dök upp. Det är ju alltid roligare att vara flera! :krama

Det lär ju inte blir så torrt för er! :D Måste släpa mig iväg och testa den där Hoggårn någon gång men det blir inte ikväll!

Lycka till!

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Ja, det var skitkul att se att Rappen också dök upp. Det är ju alltid roligare att vara flera! :krama

Det lär ju inte blir så torrt för er! :D Måste släpa mig iväg och testa den där Hoggårn någon gång men det blir inte ikväll!

Lycka till!

Du lär ju inte ha missat nå idag Tony, lär vara dammigt som fan efter vi harvade trotts regn :p

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Inte otippat då all fukt gå rätt igenom när man har rört om i jorden, behövs betydligt mycket mer fukt :tungan

Fast på sura brukar en kort skur betyda GGN-förhållanden resten av sommaren. :hihi Nu är skillnaden att det harvats och donats lite innan fukten kom.

Banan är klart lurig, men det är bra träning - och lika för alla som det heter. :crash

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Idag luktar det mxmc trots snor i näsan. :mattias Frågan är bara om man skall till Sala, eller haka på lite hammarnfolk till Göta (Enköping), eller ge sig ut på äventyr och prova något nytt (Lindesberg?).

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
Tssk tssk...jag vet ett fruntimmer som åkte åttor runt sukan sist det begav sig, vad gör det dig till då? :hihi ;)

Det gör mig bara till nybörjare :rolleyes: Jag började köra i oktober och hur länge har herrn åkt cross/enduro? Kom inte och säg att enduro och cross är vitt skilda världar nu :krama

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=54342

Shoppa på ba' - blir den såld så blir det banhoj vad det lider. :)

Vad f-n Jerry, precis när jag bilivt medlem av killarna med hårpåbröstetklubben ska du sälja crossen och satsa pengen på banhoj, vad ska du med en till? D har ju an caféräjser av klass som bara mår bra av att luftas! Du vet att det kostar att klota på asfalt så det är ingen idé att försöka spara pengar mha en banhoj....

Go Geggmoppe!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...