Jag kommer aldrig någonsin mer köra med Banåkning.nu
Jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad av en arrangör o kännt mig så ovälkommen som av dessa.
Om du är "nybörjare" är du INTE välkommen, du skall ha banvana. Hur definerar man banvana?
Jag har säkert kört 30 bandagar..hmm är det banvana??
Här kommer en liten kort historia.
Torsdag: Blir nästan torpederad 4 gånger under denna dag.
Fredag: vill inte köra men med lite övertalning från underbara människor (min pojkvän, min granne, o tjejerna med lelle´s släpet) så går jag ut på banan.
Hinner 3 varv så var det dags igen. går av banan o pratar med arrangören och får till svar -vad kan vi göra.
Ok går ut igen på andra passet o återigen så blir det en händelse där det kunde ha gått riktigt illa..glad att jag har ögon i nacken.
Går i depå o pratar denna gång gråtande med arrangören. Det är då jag inser att dom skiter fullkomligt i vad som händer på banan och i om en deltagare är ledsen o missnöjd
Efter ett tag så är vi 4 personer som står o klagar hos arr.på att det körs illa folk går in o snor idealspår pressar sig fram i konstiga situationer o likn.
Får återigen till svar, vad kan vi göra.
Jag ger då förslaget att samla medel gruppen o säga att det ser lite illa ut därute så nu får ALLA börja tänka på hur ni kör, för då pekar man inte ut en enskild individ utan hela gruppen få ta skiten.
Det va den sämsta o mest opedagogiska genomgång jag någonsin hört.
Som arrangör ska man ta ansvar och ha ett säkert upplägg på en bankörning.
Så är inte fallet här.
Kör du inte som en licensförare är du inte välkommen hos banåkning.nu
Jag är arrangören och jag höll det extra förarmötet som du krävde, det du tyckte var skitdåligt.
Du kom med dina åsikter redan dag 1 jag kollade på eran grupp "medel" såg inga konstigheter.
När du kom dag 2 med dina åsikter så gjorde jag följande åtgärder:
Jag gick runt och frågade folk i medelgruppen hur dom uppfattade körningen, alla var nöjda. Sen tog jag med en till från Banåkning, en smc instruktör (som körde på våran dag som deltagare i snabb grupp) och två deltagare som satt på läktaren. Vi fem iaktog hela passet för medelgruppen och såg inte någonting konstigt.
Efter det kommer du igen gråtandes och har fått med dig två tjejer till och tycker att folk kör om hänsynslöst och vill ha ett extra förarmöte.
Vi har då ett extra förarmöte där alla får säga vad dom tycker, det var bara du som hade åsikter alla andra värkade nöjda.
Du sa till mig att du anmält dig i snigelgruppen, du tyckte att infon på hemsidan var bristfällig Banåkning.nu har en medelgrupp med fria omkörningar för dig som har kört bana några gånger innan, om man kör sakta får man ju räkna med att man blir omkörd om man är på en bankörning i en grupp med fria omkörningar, tycker man det är läskigt så bör man inte köra i en grupp med fria omkörningar. Jag vet att det var 6 personer som aldrig åkt bana med i din grupp, dom hade anmält sig trotts att vi inte har någon nybörjargrupp. Ingen av dom tyckte att det gick hänsynslöst till.
I vilken grupp brukar du köra där allting går så mycket bättre?? Du har ju kört 30 dagar på bana så du borde ju kunna jämföra oss ganska bra med andra arrangörer, vi hade mig veterligen 22 nöjda 2 st lite missnöjda som har åkt med oss i medelgruppen en gång innan på Midlanda utan att va missnöjda och 1 extremt missnöjd kund på banan i medelgruppen det var DU.
Ögon ska man inte ha i nacken när man kör bana dom ska bara vara fokuserade framåt
JAG SER GÄRNA ATT FOLK FRÅN MEDELGRUPPEN UTTALAR SIG I FORUMET.
MVH/PETER ILAR