Gelleråsen 28-29 aug med banåkning.nu

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Jag kommer aldrig någonsin mer köra med Banåkning.nu

Jag har aldrig någonsin blivit så illa behandlad av en arrangör o kännt mig så ovälkommen som av dessa.

Om du är "nybörjare" är du INTE välkommen, du skall ha banvana. Hur definerar man banvana?
Jag har säkert kört 30 bandagar..hmm är det banvana??

Här kommer en liten kort historia.
Torsdag: Blir nästan torpederad 4 gånger under denna dag.
Fredag: vill inte köra men med lite övertalning från underbara människor (min pojkvän, min granne, o tjejerna med lelle´s släpet) så går jag ut på banan.
Hinner 3 varv så var det dags igen. går av banan o pratar med arrangören och får till svar -vad kan vi göra.
Ok går ut igen på andra passet o återigen så blir det en händelse där det kunde ha gått riktigt illa..glad att jag har ögon i nacken.

Går i depå o pratar denna gång gråtande med arrangören. Det är då jag inser att dom skiter fullkomligt i vad som händer på banan och i om en deltagare är ledsen o missnöjd

Efter ett tag så är vi 4 personer som står o klagar hos arr.på att det körs illa folk går in o snor idealspår pressar sig fram i konstiga situationer o likn.
Får återigen till svar, vad kan vi göra.
Jag ger då förslaget att samla medel gruppen o säga att det ser lite illa ut därute så nu får ALLA börja tänka på hur ni kör, för då pekar man inte ut en enskild individ utan hela gruppen få ta skiten.
Det va den sämsta o mest opedagogiska genomgång jag någonsin hört.

Som arrangör ska man ta ansvar och ha ett säkert upplägg på en bankörning.
Så är inte fallet här.

Kör du inte som en licensförare är du inte välkommen hos banåkning.nu

Jag är arrangören och jag höll det extra förarmötet som du krävde, det du tyckte var skitdåligt.
Du kom med dina åsikter redan dag 1 jag kollade på eran grupp "medel" såg inga konstigheter.
När du kom dag 2 med dina åsikter så gjorde jag följande åtgärder:

Jag gick runt och frågade folk i medelgruppen hur dom uppfattade körningen, alla var nöjda. Sen tog jag med en till från Banåkning, en smc instruktör (som körde på våran dag som deltagare i snabb grupp) och två deltagare som satt på läktaren. Vi fem iaktog hela passet för medelgruppen och såg inte någonting konstigt.
Efter det kommer du igen gråtandes och har fått med dig två tjejer till och tycker att folk kör om hänsynslöst och vill ha ett extra förarmöte.
Vi har då ett extra förarmöte där alla får säga vad dom tycker, det var bara du som hade åsikter alla andra värkade nöjda.

Du sa till mig att du anmält dig i snigelgruppen, du tyckte att infon på hemsidan var bristfällig Banåkning.nu har en medelgrupp med fria omkörningar för dig som har kört bana några gånger innan, om man kör sakta får man ju räkna med att man blir omkörd om man är på en bankörning i en grupp med fria omkörningar, tycker man det är läskigt så bör man inte köra i en grupp med fria omkörningar. Jag vet att det var 6 personer som aldrig åkt bana med i din grupp, dom hade anmält sig trotts att vi inte har någon nybörjargrupp. Ingen av dom tyckte att det gick hänsynslöst till.

I vilken grupp brukar du köra där allting går så mycket bättre?? Du har ju kört 30 dagar på bana så du borde ju kunna jämföra oss ganska bra med andra arrangörer, vi hade mig veterligen 22 nöjda 2 st lite missnöjda som har åkt med oss i medelgruppen en gång innan på Midlanda utan att va missnöjda och 1 extremt missnöjd kund på banan i medelgruppen det var DU.

Ögon ska man inte ha i nacken när man kör bana dom ska bara vara fokuserade framåt

JAG SER GÄRNA ATT FOLK FRÅN MEDELGRUPPEN UTTALAR SIG I FORUMET.
MVH/PETER ILAR :tummenupp

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Det är ju självklarheter för licensierade förare, men när det körs på det sättet i en gatgrupp så är det ju galet. Att det även tillåts att folk kör så andra gråter trots tidigare påtryckningar av flera personer så är jag nog berädd att hålla med om att det är oengagerade arrangörer.

Var du med på körningen? i vilken grupp var du med i?
Vi fick inga klagomål från nån annan än combatgirl dag 1. Vi kollade in gruppen och visst kan det bli tight även i en gatgrupp ibland när det är 25 pers på banan samtidigt.
Det är synd att det blir tight ibland men med 25 förare som vill utveckla sin körning på bana så får man nog ta det vi kan inte få alla fel fria

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
Nä jag vet det.
ok. korrigering. Vi hade FÖRÅKARE under mastervarven. Sen släppte vi det fritt. MEN vi hade förare ute i varje pass.

Ezzo detta är inget mot dig. Du är en ruskigt bra instruktör som tar ansvar. du ska inte på något sätt ta åt dig av mitt inlägg.

Detta är bara vad jag tyckte o kände om arrangemanget o arrangörernas agerande gentemot mig o de andra tjejerna som var där. När en arrangör säger rätt ut att vi vill inte ha några nybörjare här lp
åter det ganska illa. en av tjejerna säger då att -men då är ju inte vi välkomna här eller... då skruvar han på sig o säger återigen att vi inte vill ha några nybörjare här...

Om jag var arrangör skulle jag känna mig väldigt misslyckad om jag hade en deltagare som grät och flertalet andra som känner sig överkörda..

en missnöjd som dessutom hade vunnit körningen...bra reklam där.

den var det 3 st till utöver mig samt ett antal killar som tyckte att det var illa, men dom uttalde sig inte. jag är en person som säger va jag tycker o tänker. o Peter vi kanske ska ta resten på telefon.

Last edited:

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Ezzo detta är inget mot dig. Du är en ruskigt bra instruktör som tar ansvar. du ska inte på något sätt ta åt dig av mitt inlägg.

Detta är bara vad jag tyckte o kände om arrangemanget o arrangörernas agerande gentemot mig o de andra tjejerna som var där. När en arrangör säger rätt ut att vi vill inte ha några nybörjare här lp
åter det ganska illa. en av tjejerna säger då att -men då är ju inte vi välkomna här eller... då skruvar han på sig o säger återigen att vi inte vill ha några nybörjare här...

Om jag var arrangör skulle jag känna mig väldigt misslyckad om jag hade en deltagare som grät och flertalet andra som känner sig överkörda..

Jag vill inte ha nybörjare då hade jag haft en nybörjar grupp
jag tycker att nybörjare ska köra i långsam grupp med nån annan arrangör tills dess att dom avancerat till nästa grupp jag lovar att gör den infon klarare på hemsidan.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det intressanta är att det enbart är några få som tycker att alla andra kör för fort och ansvarslöst när 95% av gruppen i övrigt tycker det fungerar utmärkt. Banan är inte bredare än 7meter, så mycket mer plats vid omkörning kan man inte lämna...

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Nu har vi pratats vid i telefon och vi förstår varandra lite bättre. Vi kommer nog aldrig att bli helt överens, men jag försöker göra alla nöjda.

Mvh Peter Ilar :tummenupp

ice12

Ice
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
hojlös
Jag var med och åkte i medelgruppen under de två dagarna och måste säga att jag på det hela taget är mkt nöjd med arrangemanget.

Är själv nybörjare både på och utanför banan och hade innan dessa två dagar endast åkt två gånger med SMC plus två andra liknande körningar på bana. Jämför man med dessa mkt strikt uppstyrda körningar, så hade det varit en del omkörningar som hade klassats som "mindre" lämpliga. Måste dock säga att jag inte upplevde det hela som speciellt farligt och jag tycker att omkörningarna sköttes på ett snyggt sätt. I mångt och mkt handlar ju om vad vi med lite mindre erfarenhet har för komfortzon när vi kör på banan och det råder fria omkörningar. Det jag upplever som helt ok, kan säkert ses som farligt i någon annans perspektiv.

Det enda jag har invändningar emot under dagarna var de (fåtal) gånger som jag blev omkörd efter målflagg för sista varv. Detta då man själv slagit av lite på takten och inte är riktigt lika uppmärksam längre, då det ju INTE ska ske några omkörningar.

På det hela taget var det två kanontrevliga dagar med mkt trevligt folk, fint väder och rolig körning!

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Denna diskussion kommer alltid att finnas för en medelgrupp. spännvidden är stor vad gäller erfarenhet. visa hänsyn, det vinner vi alla på i längden.

Jag hade väldigt roligt!!

HenkeJ

MCverkstan i Kungsör
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
GSXR 750 -04
Åkte i medelgruppen och stog för en av omkörningarna på dig, Combat girl som du hade åsikter om efter passet. Själv tyckte jag att jag passerade dig med god marginal och jag låg och väntade bakom dig tills ett bra tillfälle gavs. Men tyckte du annorlunda om min körning så ber jag om ursäkt.
När man är så många i en grupp så är det klart att det blir en del omkörningar under passen. Alla kan ju inte köra lika fort/sakta så omkörningar blir ju ett måste. Annars skulle man behöva ha massor med grupper för att få samma hastighet i varje grupp.
Det här med att ta idealspåret för dig.. Du kan hålla idealspåret iallafall om du blir omkörd i inbromsningen. Den personen som körde om dig är inte kvar i kurvan när du kommer dit.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Var du med på körningen? i vilken grupp var du med i?
Vi fick inga klagomål från nån annan än combatgirl dag 1. Vi kollade in gruppen och visst kan det bli tight även i en gatgrupp ibland när det är 25 pers på banan samtidigt.
Det är synd att det blir tight ibland men med 25 förare som vill utveckla sin körning på bana så får man nog ta det vi kan inte få alla fel fria

Nej jag var inte med, jag kör inte med en oseriös bandagsarrangör som inte ens ställer in när flickorna gråter:D :rolleyes:
Mitt tidigare uttalande var grundat på combat-flickans uttalanden, och min egen erfarenhet av mellangrupper med gatåkare. Å det visade sig ju vara lite galet kanske.

PB

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
CBR 1000-R6 600
Tack för 2 super roliga dagar!!! Första gången körde med banåkning.nu och är mycket nöjd. Riktigt bra organiserat. Jag kommer garanterat att köra på era bandagar!

MVH/Peter

norton-74

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2006
Hoj
suzuki gsxr 1000
Tackar så mycket för två skit bra dagar, och riktigt bra arrangörer, dom bästa att åka bandagar med samt allt kul folk man träffar:tummenupp :yoparty

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Vi på www.banåkning.nu vill tacka för allt beröm, och lite kritik gör oss bara ännu bättre till nästa år. :tummenupp

Stort tack till alla som har varit med oss och åkt i år.:klappar :klappar
Ni har varit underbara :Bugar :Bugar :Bugar

Vi återkommer med dagarna för 2009 så fort det är spikat hoppas vi ses då.

Mvh www.banåkning.nu

P.S var det nån som hade några bilder, det var ju många gulvästar runt banan D.S

Last edited:

murveln

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
KTM 690 SMCR 2013
Jag var den förare som fick DIG att gråta, ber om ursäkt för detta! Dock så kör jag med en ordentlig hänsyn mot folk som kör saktare än mig, speciellt tjejer och väntar till ett bra tillfälle att passera. Har kört x-antal bandagar med Actionpics, Trackdays, Bikestop samt Banåkning.nu mfl. och där har Du en hel del av olika "regler" hur dagarnas körning skall gå till. Banåkning.nu har inte en Nybörjargrupp för att dom vill att personer som kör med dom skall ha lite banvana, det är ju klart som korvspa!!! Bokade inte in mig på deras körningar förrän jag körde på medel på BIKEveckan och märkte att det funkade bra!
När jag körde om dig i depåböjen innan rakan så låg jag bakom dig ett tag och letade efter en så smidigt och så försiktigt omkörningtillfälle då jag kunde passera. Du tog innervarv på kurvan och då la jag mig på ytterkurva, denna kurva är den bredaste på hela Gelleråsen, och jag hade god koll på var du var någonstans i svängen, dock så reste du upp din hoj från din burkning och gled längre och längre närmare mig som låg så långt ute att jag kunde ha monterat ett parasol i sanddynan! Du snackar om idealspår.. du låg i innerkurva, då tog jag ytter.. sedan att du ändrade din kurva mitt i, då är det ju svårt för mig att flytta mig när jag redan ligger vid sidan om dig och mina marginaler var stora innan Du driftade ut mot kanten! MEN ber om ursäkt för att jag gjorde dig så ledsen, det var absolut inte meningen! Hoppas verkligen att du "hoppar upp på hästen" igen och ger järnet!!! Blev själv lite rädd när jag såg hur din hoj bara kom närmare och närmare min.. Har precis fått ihop min hoj ifrån en highside i 140km/h på Sviesta, så jag vet vad det innebär att krascha ordentligt och skulle aldrig vilja åstakomma detta för någon annan människa!!

Peter Ilar, du arrangerar bandagar precis som dom skall vara, lite mer fri åkning så att säga! Det är ju varje persons egna ansvar att köra med respekt!

Tack för 2st kanon dagar på Gelleråsen i samma trevliga anda som alltid!!!

Med vänliga hälsningar från Pålsboda

/ Murveln

redlite

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona 675 banhoj och massa andra..
Körde i medelgruppen båda dagarna och har inget att anmärka på.

Det kommer alltid att bli en hel del omkörningar i en sån här grupp. Tittar man bara framåt och håller ett konsekvent spår så ska det inte vara något problem att bli omkörd, man får lita lite på sina medåkare.

Tycker banåkning.nu har helt suveräna bandagar och kommer köra med dom nästa år också!

/Tommy

Last edited:

John.A

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
Aprilia
Grym åkning som vanligt med banåkning, skönt gäng som alltid ställer upp :D
Hoppas ni får till fler körningar till nästa år!

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Man tar alltid en risk om man ska köra om på utsidan, om man ska köra där så måste man vara medveten om det.
Den framför kommer förr eller senare att komma ifrån inner till ytterkurva, jag har då aldrig sett ngn köra inner hela vägen.
Bortförklaringar som att "den bytte spår" har man hört till leda, det finns 100 olika spår i depåböjen, den som är först väljer först. Är du inte tillräckligt snabb för att snabbt o säkert komma om -vänta, rakan kommer om några sek, eller bromsa dig om ytterligare några sek. senare, nere i Trösen.
Titta på en licensträning eller ett kval, där ser man att det finns många olika uppfattningar om vad som är idealspår, man kan inte säga att ngns spår är fel.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati