Tetremnoll
Ny medlem
Ett gäng iphonebilder från depåerna bland annat.
Last edited:
Tältet slogs upp snabbt och smidigt...
Är det ett sånt där 4Bikers tält? Fungerar det bra, värt sitt pris?
Mjaha, jag orkar inte o har inte tillräckligt material för en egen tråd så jag lägger in lite text o bidler i denna tråden eftersom jag trots allt var med, hoppas det är ok Ph o teo?
Min sammanfattning av hela resan är att man bör göra den iaf en gång under livet om man är fanatiskt hojåkare. =)
Vi hade ju riktigt bra väder totalt sett, visst regnade det lite i UK och på vägen hem i sverige, men dagarna på IOM regnade det ju knappt något alls och dom flesta lyste solen från blå himmel nån del av dagen.
Vi klarade oss utan alvarliga incidenter och maskinproblem också, en laddningsregulator som gav upp, ett odramatiskt kedjebrott och en bensinkissande motor med facit i handen. (oinräknat vissa deltagares posörskrap på hojen
Två däcksbyten blev det också, men inte helelr där nåt kritiskt och det gick relativt bra att hitta vettiga firmor på ön som hjälpte till snabbt.
Sämsta på resan var regnet på hemvägen i sverige och danmark, det senare ska man fanimej passera med stum gas, platt, blåsigt och folk pratar helt oförståbart...
IOM var både vackert och med en hel del riktigt bra vägar, skojigast var ju förståss "banan" som vi åkte flera gånger (även om andra besökare envisades med att köra av på bergsdelen hela tiden så dom var tvungen att stänga den flera timmar åt gången...)
Värt att notera är att dom utökat "mad sunday" till hela träningsveckan dvs bergsvägen är enkelriktad och med fri fart hela träningsveckan och tävlingsveckan, inte bara söndagen mitt i.
För övrigt var det fri fart på dom flesta större vägarna utanför byarna, klart trevligt. =)
Dom hade bra eletroniska informationsskyltar om banstatusen runtom på ön också, vi ehövde bara åka nån km från vårat hotell ner mot douglas innan vi kunde se på en skylt om bergsvägen var öppen eller inte.
/Uffe
bilder, om nån vill se fler finns dom i mitt fotoalbum på http://saltgurka.com/gallery/view_album.php?set_albumName=110524isleofman
1.Trötta bikers på färjan varberg-grenå
2.Den lätt klastrofobiska hytten på färjan esbjerg-harwich
3.uppe i bergen i UK nånstans, rakaste vägen på den dagsetappen. =)
4.tidvattnet i hamnen i ramsey på IOM
5.Uppe på bergdelen av banan, stilalstående pga avkörning längre fram.
6.parkering för mat längst huvudgatan i douglas.
7.kändes som stölder var väldigt litet problem på ön, observera nyckeln i kutslåset
Ja det är det tältet vi har och det har funkat alldeles utmärkt även i regn och storm
Mycket intressant!
Berätta nåt mer om tältet, är det minsta modellen?
Hur många låg ni i det?
Är det verkligen så snabbt å lätt att sätta upp?
Är det stort eller smidigt att surra fast på hojen?
Är det dubbel tältduk?
Tack för jätteintressant tråd
Nu har jag äntligen tagit mig lite tid och satt mig ner och redigerat lite av allt det jag filmade på resan. här kommer en länk till klippet på tuben.
http://www.youtube.com/watch?v=FpER75o6SC0
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |