Geocaching

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tio stycken idag. :tummenupp

Taktiken var uråldrig gubbcykel och en x10 mini.

HAHA. 10 st på en dag är inte illa. Såg att det fanns en snubbe som plockat 2000+ totalt, vilket skulle innebära ett snitt på honom på 4.4/dag.
Gubben kan ju inte göra annat. Man får ju åka längre och längre hemifrån efter ett tag.....

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
HAHA. 10 st på en dag är inte illa. Såg att det fanns en snubbe som plockat 2000+ totalt, vilket skulle innebära ett snitt på honom på 4.4/dag.
Gubben kan ju inte göra annat. Man får ju åka längre och längre hemifrån efter ett tag.....

Jag tog bara såna som ligger runt där jag bor, då går det ju fort när man kan området.

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Har också upptäckt Geocaching nyligen, har dock inte hunnit ta så många hittils. Använder c:geo till Android som funkar bra!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag har lagt ut 2st "gömmor". En tog jag bort då det vart en massa gnäll ifrån pensionärer m.m att man minsann inte skulle klättra på den prylen för att behöva nå "gömman".

Men ändå var dom likt förbannat där och klättrade själva för att leta efter gömman.
Blev så förbannad på deras jävla dubbelmoral så jag tog helt enkelt bort cachen.
Trist men sant. Jävla folk och hålla på.

meme

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Hoj
Honda, CB750F. Suzuki SV650S, BMW F650CS
Fack var på kurs förra veckan med en engelsman (fet liten gubbe) som kursledare, han var helt såld på Geocaching (typ 870 reggade) tillbringade hela kvällarna med att knata runt och leta. Man blev ju lite nyfiken och nu kom det upp på Sporthoj så måste man undersöka... Då vet man att det är något för riktiga män.

Nåja såg att det fanns en precis utanför kontoret så en snabbis på lunchen så fick man en direkCt så konto skapat och cache reggad. Precis som om man hade för mycket fri tid över innan... Nu skall man springa omkring med pannlampa på kvällarna och leta cachar också, får se hur det tas emot hemma.

Har sett ut nästa offer på väg hem.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Nåja såg att det fanns en precis utanför kontoret så en snabbis på lunchen så fick man en direkCt så konto skapat och cache reggad. Precis som om man hade för mycket fri tid över innan... Nu skall man springa omkring med pannlampa på kvällarna och leta cachar också, får se hur det tas emot hemma.

Har sett ut nästa offer på väg hem.

Nja, en cache tar man mest om man har vägarna förbi. Man kan inte springa runt och leta bara för letandets skull. Då blir det lätt nörderi av det.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Isf är det lika mycket rollspel att springa omkring i skogen med en bössa och sikta på djur.

Schysst min-pappa-är-starkare-än-din-retorik. :D
Men lite nörd är det väl, springa runt och leka?

Så här står det på wikipedia:

Geocaching är en modern och världsomspännande variant av skattjakt utomhus, där man dock inte har någon karta. Utövaren söker med hjälp av en GPS-mottagare efter skatter (så kallade cache), vars koordinater är utlagda på internet. En cache består av en behållare, som helst ska vara gömd på ett sådant sätt att en geocachare kan hitta den, medan en person som inte letar inte ska råka snubbla över den.

:lol :lol :lol :lol :lol :lol

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Så här står det på wikipedia:

Geocaching är en modern och världsomspännande variant av skattjakt utomhus, där man dock inte har någon karta. Utövaren söker med hjälp av en GPS-mottagare efter skatter (så kallade cache), vars koordinater är utlagda på internet. En cache består av en behållare, som helst ska vara gömd på ett sådant sätt att en geocachare kan hitta den, medan en person som inte letar inte ska råka snubbla över den.

Det stämmer, men jag skulle nog föredra att kalla det för någon typ av orientering. Att klä i sig camokläder och leka skogsalv med sin bössa i mossan är nog mer rollspel i mina ögon. Vill du känna dig riktigt autentisk - byt bössan mot en pilbåge.

xadhoom.deviantart.com_More_Night_Elf_hunter___Finish_by_xadhoom.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det stämmer, men jag skulle nog föredra att kalla det för någon typ av orientering. Att klä i sig camokläder och leka skogsalv med sin bössa i mossan är nog mer rollspel i mina ögon. Vill du känna dig riktigt autentisk - byt bössan mot en pilbåge.

xadhoom.deviantart.com_More_Night_Elf_hunter___Finish_by_xadhoom.jpg

Och orientering är inte en nördsport eller hur menar du nu? :va
Bågjakt var en bra idé, det är ju delvis tillåtet numera. :)

meme

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Hoj
Honda, CB750F. Suzuki SV650S, BMW F650CS
Nja, en cache tar man mest om man har vägarna förbi. Man kan inte springa runt och leta bara för letandets skull. Då blir det lätt nörderi av det.

Bra att du förvarnar där, annars hade jag gått i nörderi fällan, skall tänka på det i framtiden. :D

Skit missade cachen på Mariatorget på väg hem...

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Bra att du förvarnar där, annars hade jag gått i nörderi fällan, skall tänka på det i framtiden. :D

Skit missade cachen på Mariatorget på väg hem...

Just den har jag tagit, men jag var i krokarna idag för att plocka en annan, men gick bet.
När du hittat den på Bellmansgatan1 så kan du PMa mig :=

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vill man hälla ännu mera vatten på nerd diskussionen så började geocashingen som militära övningar bland specialstyrkorna för att hitta i förväg utplacerade förnödenheter.

Man leker helt enkelt krig när man letar cashar, men det är bra motion och inte lika töntigt som att klä sig i spandex och springa omkring och hela tiden kolla på pulsklockan.....

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Det där c:geo, funkar det offline eller måste man va uppkopplad på nallen för att det ska funka? Får man vägbeskrivning som på en gps eller hur funkar det?

Köpte min första Androidlur idag, en Xperia X8i. Funkar det i den?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha