vad hände med jompa?? fick han haveri?
olof 187:a är det skåneligan också? alfer vad är det för hoj?
rolig tävling som jag definitivt ska köra nästa år igen men med lite mer träning!
det började bra med att jag o johanna höll på att missa starten, vilket resulterade i att vi fick starta sist. frustrerande minst sagt. starten gick och sen blev det kö system ett par kilometer när helt plötsligt johanna kommer förbi mig... detta är inte sant tänkte jag och vred om rullen och började hänga på, ett par kurvor sen sa jag tack o goodbye och lämnade henne bakom mig. missade sedan ban varvet och hamnade i tank slingan...
... okej tänkte jag och passade på att dricka och torka av skiten från mun och ansikte.
sedan funkade det bättre och fyra varv kunde blivit fem varv om inte...(tusen anledningar), höll mig dock på hjulen hela loppet till det var 500 meter kvar till mål då jag laddade lite för hårt och satte framhjulet i en håla och gjorde en fin volt över styret och fick kravla tillbaka till hojen. man tittar upp o tänker ingen såg mig och ser sen 50 personer som står o applåderar, inte kul då men i efterhand roligt!
när man sedan sitter hemma och kollar resultatet så ser man till sin fasa att johanna var före mig i mål efter första varvet!
hur gick det till? hon gjorde ju inget depå stopp men ändå?
hon körde 2 varv efter att hennes rmz 250 inte ville vara med längre på gotland...
men hon var 12:e tjej i mål efter första varvet trots att vi startade sist, bra kört av någon som började träna cross för en månad sedan!
mer träning till nästa år!