Ggn 2008

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Vad fint.
Då kan ni ju ta er tid att titta på en rauk eller 2.
Kanske förlusta er i vår gedigna får flora hmm eller något liknande.

Vi har idag varit inne och kört ett varv på Gotland Ring med min SFX. :tummenupp
Just ni ligger Jompa och bonn-Olof i poolen i ett badhus och övar synkroniserad simning.
Vi pratade tidigare med ett par funkisar som körde runt GGN-slingan, och de berättade att de höll på ett dränera vatten från hästskon. Jag hoppas på att båda bönderna drunknar just där. Isf har jag en Iveco racebuss till salu. Billigt.
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
Vi pratade tidigare med ett par funkisar som körde runt GGN-slingan, och de berättade att de höll på ett dränera vatten från hästskon. Jag hoppas på att båda bönderna drunknar just där. Isf har jag en Iveco racebuss till salu. Billigt.

Det har gått vilda rykten om hästskon idag.
Har hört allt från 2m vatten, 1,4m och 1m vatten.
Undrar var sanningen ligger. 1,4dm?
Nåväl.
Nu regnar det utav bara satan.
Så på med våtdräkt simfötter och snorkel.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
vad hände med jompa?? fick han haveri? :confused:

olof 187:a är det skåneligan också? alfer vad är det för hoj?

rolig tävling som jag definitivt ska köra nästa år igen men med lite mer träning!

det började bra med att jag o johanna höll på att missa starten, vilket resulterade i att vi fick starta sist. frustrerande minst sagt. starten gick och sen blev det kö system ett par kilometer när helt plötsligt johanna kommer förbi mig... detta är inte sant tänkte jag och vred om rullen och började hänga på, ett par kurvor sen sa jag tack o goodbye och lämnade henne bakom mig. missade sedan ban varvet och hamnade i tank slingan... :mad: :huvet ... okej tänkte jag och passade på att dricka och torka av skiten från mun och ansikte.

sedan funkade det bättre och fyra varv kunde blivit fem varv om inte...(tusen anledningar), höll mig dock på hjulen hela loppet till det var 500 meter kvar till mål då jag laddade lite för hårt och satte framhjulet i en håla och gjorde en fin volt över styret och fick kravla tillbaka till hojen. man tittar upp o tänker ingen såg mig och ser sen 50 personer som står o applåderar, inte kul då men i efterhand roligt! :tummenupp

när man sedan sitter hemma och kollar resultatet så ser man till sin fasa att johanna var före mig i mål efter första varvet! :confused: hur gick det till? hon gjorde ju inget depå stopp men ändå?

hon körde 2 varv efter att hennes rmz 250 inte ville vara med längre på gotland...

men hon var 12:e tjej i mål efter första varvet trots att vi startade sist, bra kört av någon som började träna cross för en månad sedan! :pannkyss

mer träning till nästa år!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Dårar! :) Jag ska ställa upp med min lågkompsstånka nästa år. Jag kommer röra mig i ett moderat men konstant tempo genom banan. Så länge man inte ramlar är det lugnt då den väger 800 kg torr.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
vad hände med jompa?? fick han haveri? :confused:

olof 187:a är det skåneligan också? alfer vad är det för hoj?

Jompa blev överkörd i starten så att avgassystemet lossnade, styret vek sig helt framåt och framskärmen försvann. Han försökte ordna en provisorisk lösning i depån, men den gav upp ganska fort.

Olof körde på bra ända tills hans kylare tyckte att det var dags att tömma ut allt vatten. Han hade nog fixat 5 varv annars.
Olof hade ingen hoj när han anmälde sig, så det fick bli märket högst upp i listan.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Jompa blev överkörd i starten så att avgassystemet lossnade, styret vek sig helt framåt och framskärmen försvann. Han försökte ordna en provisorisk lösning i depån, men den gav upp ganska fort.

Olof körde på bra ända tills hans kylare tyckte att det var dags att tömma ut allt vatten. Han hade nog fixat 5 varv annars.
Olof hade ingen hoj när han anmälde sig, så det fick bli märket högst upp i listan.


det var en rätt stor hög som låg i start kurvan och kravlade kanske det var jompa då?? :confused:

det var många hojar som kokade! jag körde fast på ett ställe o det dröjde inte 30 sek. innan det började koka, då får man bråttom! :gnissla

johannas motor är billig nu... vatten till kylaren ingår i köpet! fördel med att vara nybörjare är hon inte bryr sig att det står en fontän från hojen rakt ner i backen från hojen utan bara kör vidare... en bit iallafall! :D :D :D

kör du nästa år oscar? 5 varv?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
det var en rätt stor hög som låg i start kurvan och kravlade kanske det var jompa då?? :confused:

det var många hojar som kokade! jag körde fast på ett ställe o det dröjde inte 30 sek. innan det började koka, då får man bråttom! :gnissla

johannas motor är billig nu... vatten till kylaren ingår i köpet! fördel med att vara nybörjare är hon inte bryr sig att det står en fontän från hojen rakt ner i backen från hojen utan bara kör vidare... en bit iallafall! :D :D :D

kör du nästa år oscar? 5 varv?

Nej han låg i en prydlig hög ca 200 meter efter start.

Yes jag kör nästa år. 5 varv hade ju varit kul, men det lutar åt nån form av DNF som jag inte har klurat ut ännu.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
<-- Plats 304, 4 varv. Nöjd. Återstår att se om det blir en körning även nästa år. Troligtvis bara om känns säkert att man kan köra fem varv.
 

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Visby
Hoj
FZ8-N
500 meter kvar till mål då jag laddade lite för hårt och satte framhjulet i en håla och gjorde en fin volt över styret och fick kravla tillbaka till hojen. man tittar upp o tänker ingen såg mig och ser sen 50 personer som står o applåderar, inte kul då men i efterhand roligt! :tummenupp

Hörde om den vurpan på jobbet idag :D
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Hörde om den vurpan på jobbet idag :D

:rolleyes: jag bjuder på den! :tummenupp :tummenupp vi ses nästa år! :tummenupp

Nej han låg i en prydlig hög ca 200 meter efter start.

Yes jag kör nästa år. 5 varv hade ju varit kul, men det lutar åt nån form av DNF som jag inte har klurat ut ännu.

:confused: klart du klarar 5 varv!

något som hade varit kul hade varit om vi fått med humlan till gotland för att köra! :D :D inte för att dricka öl utan för att köra... :tummenupp


ser ju nästan torrt ut på den bilden... det fanns värre avsnitt! :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top